Steam - jövedelmezőek a felhasználói tartalmak

A Valve 2011-ben indította a Steam Workshop programot, amellyel a kreatív vénával megáldott modderek akár fizetős tartalmakat is készíthettek kedvenc játékaikhoz. Csak a DotA 2, a Team Fortress 2 és a CS:GO hozott 57 milliót.

Megéri felhasználói tartalmat gyártani, elvégre a Steam Workshopra feltöltött fizetős DotA 2, Team Fortress 2, Counter-Strike: Global Offensive kiegészítők (ruhaneműk, skinek, tárgyak) összesen 57 millió dollár bevételt hoztak az alkotóiknak. Ezt az összeget 1500 alkotó hozta össze, 75 országban.

A szolgáltatást 2011-ben bocsájtotta útjára a Valve és máig töretlen népszerűségnek örvend. Csak a fenti három játékhoz már 100 ezer felhasználói modot találunk, többségük ugyan ingyenes, de az igazán minőségi tartalommal lehet kaszálni rendesen.

Persze nem minden steames játék támogatja az olyan kontenteket, amikért a készítőik pénzt is kérhetnek, de a közeljövőben a lista bővülni fog. Hamarosan a Dungeon Defenders: Eternity and Tornhoz és a Chivalry: Medieval Warfare-hez is készíthetünk fizetős modokat és cuccokat.

5 komment - szólj hozzá!