Ilyen lehetett volna a Fable 4

Az Eurogamer méretes cikket készített a Lionhead bezárása apropóján, amelyben arról is szó esik többek között, hogy milyen lehetett volna a Fable 4, ha a Microsoft nem erőlteti rá a Fable Legends koncepcióját a csapatra.

Az Eurogamernek John McCormack, a Lionhead egykori művészeti vezetője nyilatkozott, ő árulta el, hogy milyen Fable 4-et szeretett volna ő, aztán a csapat is, merthogy az ötletére mindenki vevő volt a Microsoftot kivéve.

Az eredeti elképzelések szerint a játék központi városa, Bowerstone tovább nőtt volna, méreteiben nagyobbra tervezték, mint azt a korábbi részekben láttuk, és leginkább egy London-szerű metropoliszra emlékeztetett. Az Unreal Engine 4-et használó epizód az ipari forradalom idején játszódott, a korábbiaknál lényegesen darkosabb, felnőtteknek szóló körítést pedig alapvetően meghatározták volna a különböző technológiai vívmányok.

A naturálisabb megközelítés ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a sorozatot jellemző rejtélyeket vagy humort parkolópályára tették volna, McCormack szerint például olyan karakterek is szerepeltek a történetben, akiket Hasfelmetsző Jack vagy Dr. Jekyll/Mr. Hyde ihletett.

A projekt azonban mindössze a vázlatolásig jutott el, a Microsoft ugyanis visszadobta az ötletet, mondván a Lionheadnek a szolgáltatásszerű játékokra kell koncentrálnia - többek között ezért hagyta el a céget McCormack is.

Peter Molyneux vezetésével ekkor ugortak neki a Project Opal fejlesztésének, amelyből egyes vélemények szerint maga a Fable Legends is kinőtt: ennél a projektnél tulajdonképpen egy azonos játékvilágot osztottak szét a készítők különböző platformokon, méghozzá úgy, hogy PC-n építkezni kellett, Xboxon lövöldözni, mobilon pedig nyersanyagot gyűjteni.

További érdekesség, hogy a Fable Legendset állítólag 75 millió dollárból fejlesztették - bár senki nem akart rajta dolgozni -, és a Lionhead úgy gondolta, ha valami balul sülne el, és nem működne, szükség esetén át tudják alakítani a Fable negyedik részévé. Ahogy azt viszont már hallhattátok, erre végül nem kaptak lehetőséget, a stúdiót bezárták, a Microsoft pedig nem hajlandó túladni a Fable márkán, hogy más próbálhasson vele szerencsét.

22 komment - szólj hozzá!