E3 2016: Mass Effect: Andromeda infóáradat

Ugyan az idei E3-on megint alig láttunk valamit a Mass Effect-széria következő felvonásából, az Andromedából, azért így is rengeteg részlet futott be a játékról. Ezeket szedtük most össze Nektek!

Az idei E3-on az Electronic Arts önálló műsort tartott, ami sokkal nagyobbat szólhatott volna, ha a BioWare fejlesztette új Mass Effect nem egy hosszúra nyúlt, gameplayt csak nyomokban tartalmazó fejlesztői videóval képviselteti magát. 

A hiányzó játékmenet-bemutató ellenére azonban rengeteg új részlet derült ki a játékól, és bár a megjelenés még mindig nagyon távolinak tűnik, a most zanzásítva összeszedett részletek azért arra mindenképpen alkalmasak, hogy körvonalazódjon, mit is kínál majd az új epizód:

  • A teljesen megújuló legénység új hajót is kap, így a Normandy helyett már a Tempest nevű hajón teljesítünk szolgálatot.
  • A különböző fajok, mint például az Asarik, a Salarianok vagy a Kroganek, mind-mind megtalálhatóak az Andromeda-galaxisban.
  • Visszatér a szárazföldi közlekedést segítő Mako, amiben lesz boost. Másféle járgányok viszont nem lesznek a játékban.
  • Visszatér a Biotics képesség.
  • Harc közben is választható lesz, melyik váll mögüli szemszögből akarunk akciózni.
  • Ahogy azt az E3-as fejlesztői naplóban is láthattuk, minden eddiginél részletesebb és gyönyörűbb lesz az arcanimáció. A Frostbite motornak köszönhetően nagy hangsúly lesz a karakterek kidolgozottságán, az apró részleteken.
  • Egynél több Ark lesz a játékban.
  • Az Arkok a Föld közelében helyezkednek el.
  • Az Ark segítségével utazók egyfajta sztázisban utaznak.
  • A dialógusrendszer ismerős lesz, de a készítők azért eszközölnek majd újításokat, többek között egy új mechanikát.
  • A morálrendszer is megújul.
  • Teljesen új főhőst kaptunk, így Shepard helyett egy Ryder nevű karaktert irányíthatunk majd, aki kezdetben egy tapasztalatlan zöldfülű lesz. Ennek megfelelően a galaxisról se tudunk sokat, mindent magunknak kell felfedeznünk.
  • Az E3-as videó végén látott női karakter a FemRyder.
  • Ryder családja és a hozzá fűződő kapcsolata a történet szerves részei lesznek. A fő cselekményszál viszont a hősséválásról fog szólni, méretei ellenére mégis emberközelibb, személyesebb lesz.
  • A BioWare belátta, hogy bár a Mass Effect 3 multiplayer módja sikeres volt, de az, hogy túlságosan összekapcsolódott az egyjátékos kampánnyal, nem feltétlenül nyerte el mindenki tetszését, így ezen biztosan változtatni fognak.
  • Bár az E3-on szinte semmit se láthattunk a játékból, ez nem azt jelenti, hogy nem áll jól a fejlesztés. A csapat jól halad, már az utolsó fázisban tartanak, de amíg nincsenek teljesen készen, nem akarnak semmi konkrétat mutatni.
  • A Mass Effect 3 vége és az első trilógiában meghozott döntések nem lesznek kihatással az Andromeda sztorijára.
  • A kapcsolatok és a románc még realisztikusabb lesz. Például az ismerkedés, a barátságok kötése, a szerelmi viszonyok kialakítása attól is függ, milyen vérmérsékletűek vagyunk.
  • Ezúttal az emberiség számít majd idegen fajnak a galaxisban. A játék a hősséválás mellett egy idegen világban játszódó történet is.
  • Főhősünknek nincs meg az a támogatottsága, mint anno Shepardnak, szóval nem is egy Spectre.
  • Az első trilógia azt a célt szolgálta, hogy lefektesse az univerzum alapjait, de a fókusz most nem ezen lesz. Az új játékosok számára természetesen lesznek magyarázatok, mint például, hogy kik a Kroganek, mi az a Mass Effect, de a sorozat ismerőjeként se fogunk unatkozni.
  • Az Andromeda még a veteránok számára is olyan érzést fog kelteni, mintha most először játszanának Mass Effecttel. Az új világ, a karakterek, minden új és ismeretlen lesz.
  • Természetesen RPG-elemek is lesznek, amelyek lehetőséget adnak majd arra, hogy irányítsuk hősünk  történetét.
  • Lesznek társak, akiket úgynevezett "Hűség"-küldetéseken ismerhetünk meg, de lesznek egyéb módjai is, hogy barátokat szerezzünk.
  • A személyreszabás is nagyobb léptékű lesz, így saját környezeteket is létrehozhatunk.
  • A bolygóknak saját életközösségei lesznek, a helyszínekhez többek között a Star Wars adott inspirációt.
  • Többféle módon is kommunikálhatunk a fajokkal, kezdve az erőszakos belépőkkel, harccal vagy éppen a diplomácia eszközeivel.
  • Nem kizárt, hogy VR-támogatást is kap a játék.
  • Ősszel jönnek az első részletek a gyűjtői kiadásról.
  • Hasonló rendszerkövetelményre számíthatunk, mint a PC-s Star Wars: Battlefront és a Dragon Age: Inquisition esetében.


A Mass Effect: Andromeda PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik meg.

12 komment - szólj hozzá!