John Romero szellemi örököst fejleszt a Doomhoz

  • Írta: fojesz
  • 2018. december 12.
  • Bejelentés
Link másolása
John Romero, a Doom egyik apukája a sorozat huszonötödik születésnapja apropóján jelentette be, hogy szellemi örököst fejleszt az eredeti játékhoz. A Sigil lényegében egy Doom-mod lesz, és ingyenesen letölthetjük majd.

Huszonöt éves a Doom-sorozat, a jubileumi születésnap apropóján pedig John Romero bejelentette, hogy szellemi örököst fejleszt az eredeti játékhoz. A Sigil lényegében egy ingyenes mod lesz, amely kilenc egyjátékos pályát és kilenc Deathmatch-térképet hoz magával - a történet egyébként a The Ultimate Doom kiadás negyedik epizódja után veszi kezdetét.

A Sigil jövő februárban válik letölthetővé, és bár az eredeti játékra szükségünk lesz a futtatásához, magukért a WAD-fájlokért nem kell fizetnünk: mivel Romero az eredeti, szabadon hozzáférhető forráskódot használja, így nem is kérhetne értük pénzt, aki támogatni szeretné az úriembert, ússzon rá a képen is látható díszdobozos kiadások egyikére.

A 40 dolláros csomag egy floppy formájú pendrive-ot tartalmaz (rajta a Sigillel), illetve a Buckethead által komponált soundtracket is megtaláljuk benne, míg a 160 dolláros pakkban egyéb relikviák is helyet kaptak, köztük egy szobor, ami Romero karóra húzott fejét ábrázolja.

16.
16.
Juha
#12: Ez kb. ugyanaz, mint amikor Lucas vagy Mark Hamill említést tesz valamilyen SW témában: a karakterük összemosódott az általuk "alkotott művel", még ha akarnák sem tudnák lemosni magukról. Az eredeti Star Trek színészek nagy része is így járt, mondj egy emlékezetes filmet/színdarabot szegény L. Nimoy-tól, ahol nem Spock-ot alakítja. Ugyanez a játékiparban is megvan.
15.
15.
br1Koo
#12: Abban igazat kell adjak, hogy Romero egy játékipari celeb, ha lehet ilyet mondani, de mégiscsak ő volt aki azokat a zúzda Doom mapokat összerakta, így ha doom modról van szó nyílván az ő neve érdekes elsősorban. Mondjuk szerintem több mod hír is elférne a GK-n.
14.
14.
Max3000
#12: Szerintem te absolute nem is foglalkozol azzal amit írok,vagy értelmezni nehéz valamiért.Csak úgy nyomod itt Romero-ról,mintha elvette volna az uzsonnádat.Sajna erre mást nemigen tudok írni.
12.
12.
Heldengeist
#11: Az elmúlt 25 évben százszám készültek hozzá a modok. Attól, hogy ezt egy olyan fazon csinálja, akinek pont a pályája csúcsa volt ez a játék, még nem lesz ez a mod fontos. Ha szarospisti csinálta volna, le se tojják, ahogy azt kell. Romeróval is úgy kéne.
11.
11.
Max3000
#10: Miért nulla?Komolyan nem értelek.Ha téged nem érdekel a mod,lelked rajta,de én jó,hogy megtudtam.Nem éjjel nappal doom modok után kutatok,hátha van valami friss.Az meg,hogy Romero csinálja,még jó,hogy megemlítik.Ha szarospisti csinálta volna,akkor őt említették volna meg.Nem értem,mi itt a két ismeretlenes egyenlet.
10.
10.
Heldengeist
#8: Épp ez a gond. A hírérték nulla.

#9: Igen, smafu. Akkorát bukott, mint egy ház és egy akkora félkész technikai katasztrófa volt, hogy a Bethesda is szégyellné. Arra is csak azért emlékszik még a játékipar, mert Romero dolgozott rajta. Romero erre volt képes Carmack és a többi id-es nélkül. Nézd meg, mit tett le az aztalra például American McGee, miután otthagyta a stúdiót. És őt mégsem rángatják elő minden alkalmas és alkalmatlan időben, mert ő a munkájából él meg, nem a hírnevéből.
8.
8.
Max3000
#7: Szerintem felfújod.Jött a hír egy léynegében doom modról te meg Romero múltján táncolsz.Végülis jogod van hozzá,csak nem értem.Még igazat is adnék neked,ha valami nyaralásáról számoltak volna be.
7.
7.
Heldengeist
#6: Csak hogy ezek közül a jelzők közül az égvilágon semmi jelentősége nincs és ez kizárólag azért hír, mert Romero csinálja, akinek az egyetlen értékelhető pont az életművében, hogy 25 éve pályadizájner volt az id-nél. Már rég nem kellene rá se rondítania a játéksajtónak, hogy mit csinál, csinál-e egyáltalán valamit vagy épp mi a vélemény valami aktuális játékipari eseményről, ehhez képest mindig előrángatják.
6.
6.
Max3000
#5: "Doom egyik apukája"

Ez teljes mértékben így van.A szellemi örökös jelző is helytálló,mivel azon kor doom-jára fog hajazni.
5.
5.
Heldengeist
#3: Mert maga a cikk is úgy adja elő magát, hogy a Doom atyja szellemi örököst fejleszt. Ez az atty annyiban különbözik egy átlagtól tehetségesebb random moddertől, hogy 25 évvel ezelőtt dolgozott az eredetin, szellemi örökösnek meg ott van a Doom Eternal.
4.
4.
Ooorky
#3: Hanem arról: csinál néhány pályát egy 25 éves játékhoz és azt várja, hogy ebből némi pénzre tehet szert...
3.
3.
Max3000
#2: Hogy te miért Romero-t látod benne ennyire és miért nem a modot,azt nem tudom.Nem arról szól a hír,hogy Romero sielni ment.
2.
2.
Heldengeist
Nem értem, miért hírez még mindig a gamer média Romeróról. Igen. Dolgozott a Doomon. Kb ennyiből áll az életműve. Mióta kirúgták az id-től több mint 20 éve (!!!), nem csinált semmi maradandót. Ehhez képest, ha valamiről véleménye van, azt mindig leközli a játéksajtó.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...