TGS 2019: Death Stranding - infók és egyórás demó

Az idei Tokyo Game Show egyik legjobban várt előadása volt a Death Stranding majdnem egyórás bemutatója, ahol Hideo Kojima nemcsak rengeteg mindent mutatott a játékból, de végre kezd körvonalazódni az, hogy mire is számítsunk.

A Death Strandinget körüllengő rejtélyek kezdik felfedni magukat, a Tokyo Game Show-n tartott majdnem egyórás, hol angolul, hol japánul tartott bemutatón ugyanis rengeteg érdekes részlet derült ki a játékról. A látottak alapján például már körvonalazódik, milyen játékmenetre lehet majd számítani, illetve így könnyebb kontextusba helyezni a korábban már kiszivárgott, délelőtt viszont hivatalosan is bemutatott hosszúra nyúlt trailert, amelyen egy "eligazítást" nézhetünk végig.

Ebből ugyanis kiderül, hogy a játék főhősét, Samet megbízzák, hogy az Egyesült Államokat keletről nyugatra bejárva kösse rá a lakosságot az elektromos hálózatra. Ehhez pedig tulajdonképpen nem kell mást tennünk, mint a postás szerepét betöltve csomagokat kell majd A-ból B-be szállítanunk. Ez elsőre nem tűnik kifejezetten izgalmas tevékenységnek, de a mostani majdnem egyórás bemutató arra is rávilágított, hogy minden egyes ilyen utunk komoly tervezést igényel majd. Miután pontosan tudni fogjuk, mekkora súlyú csomagokat kell leszállítanunk, lehetőségünk lesz kiegyensúlyozni a szállítmányt, így nem csak a hátunkon, de gyakorlatilag bármelyik testrészünkre csatolva, kiegészítőket használva postázhatjuk a küldeményeket. A terhelés természetesen Sam képességeire is kihatással lesz. Fontos, hogy ezek a csomagok esés vagy akár úszás közben elveszhetnek, de utólag fel is vehetjük őket.

Szintén a tervezési fázis része, hogy az utazás kezdete előtt alaposan tanulmányozzuk a térképet, az útvonalat. Lehetőségünk lesz topográfiai nézetben vizsgálni a térképet, aminek köszönhetően a terepen található minden völgy, domb, hegy vagy akár a folyók is jól beazonosíthatóak. Ezek ismeretében jelöléseket helyezhetünk el a térképen, de a terepviszonyoknak megfelelően a szükséges felszerelést is előkészíthetjük, mint például létrákat, rögzítőket és csizmákat. És pontosan a bejárható vidékek változatos körülményei között kell nagyon odafigyelnünk a ruházatunk, az eszközeink, illetve főhősünk állapotára. Csizmánk beázhat, tönkre mehet, mi pedig elfáradunk, illetve ha nem elégítjük ki különböző igényeinket, akkor bizony csökken az állóképességünk, a koncentrációnk, könnyebben esünk pánikba.

Körvonalazódik, mi az a Stranding Strand-rendszer

Kojima korábban úgy nyilatkozott, hogy a játék a "kötelékekre" épít, a Stranding Strand-rendszer pedig pont arról szól, hogyan segítik majd egymást a játékosok a küldetéseik során. Felfedezéseink alkalmával ugyan nem fogunk más játékosokkal találkozni, de a rendszer valahogy lehetővé teszi, hogy a mások által hátrahagyott eszközök, kialakított segítségek (például egy lerakott létra) általunk is használható legyen. Sőt, más játékosok csomagjait is visszaszerezhetjük vagy éppen eldobhatjuk mások hátrahagyott szállítmányait, de ha szeretnénk, akár üzeneteket is hátrahagyhatunk, ahogy a vidék látványosságaira utaló jelöléseket is tehetünk. De használhatjuk majd a mások által felhúzott menedékeket, de egy hátrahagyott motort is használatba vehetünk, még bőven azelőtt, hogy más játékos lecsapna rá. A mobilitás egyébként is fontos szempont a játékban, így lehetőségünk lesz több járművet is vezetni, például egy lebegő csomaghordozót.

Na, de milyen lesz a harcrendszer?

Ami például biztosan kiderült, hogy a lopakodás, a sunnyogás célravezető lehet, de lehetőségünk lesz segítséget is hívni, méghozzá más játékosok személyében, akik valamilyen szellemformában jelennek meg, és miközben mi vért izzadva küzdünk, ők gránátokat és életerőcsomagokat dobálva támogatnak minket. Nem teljesen világos, de mintha játékbeli tevékenységünkért cserébe kuncsorgott "lájkok" jelentenék a játékbeli valutát, amit aztán felhasználhatunk majd a segítségek hívására.

A harcok emellett megkövetelik majd azt is, hogy taktikusan közelítsük meg az egyes szituációkat. Egyrészt lesz egy szenzorunk, ami figyelmeztet a veszélyekre, másrészt pedig veszély esetén akár dönthetünk úgy is, hogy a szállított csomagokat hátrahagyva vagy eldobálva vesszük fel a küzdelmet. Így sokkal mozgékonyabbak és agilisebbek leszünk a csaták közben.

A Death Stranding november 8-án érkezik PlayStation 4-re. A teljes bemutatót fentebb találjátok.

76 komment - szólj hozzá!