TGS 2019: Death Stranding - infók és egyórás demó

  • Írta: Shifty
  • 2019. szeptember 12.
  • Videó
Link másolása
Az idei Tokyo Game Show egyik legjobban várt előadása volt a Death Stranding majdnem egyórás bemutatója, ahol Hideo Kojima nemcsak rengeteg mindent mutatott a játékból, de végre kezd körvonalazódni az, hogy mire is számítsunk.

A Death Strandinget körüllengő rejtélyek kezdik felfedni magukat, a Tokyo Game Show-n tartott majdnem egyórás, hol angolul, hol japánul tartott bemutatón ugyanis rengeteg érdekes részlet derült ki a játékról. A látottak alapján például már körvonalazódik, milyen játékmenetre lehet majd számítani, illetve így könnyebb kontextusba helyezni a korábban már kiszivárgott, délelőtt viszont hivatalosan is bemutatott hosszúra nyúlt trailert, amelyen egy "eligazítást" nézhetünk végig.

Ebből ugyanis kiderül, hogy a játék főhősét, Samet megbízzák, hogy az Egyesült Államokat keletről nyugatra bejárva kösse rá a lakosságot az elektromos hálózatra. Ehhez pedig tulajdonképpen nem kell mást tennünk, mint a postás szerepét betöltve csomagokat kell majd A-ból B-be szállítanunk. Ez elsőre nem tűnik kifejezetten izgalmas tevékenységnek, de a mostani majdnem egyórás bemutató arra is rávilágított, hogy minden egyes ilyen utunk komoly tervezést igényel majd. Miután pontosan tudni fogjuk, mekkora súlyú csomagokat kell leszállítanunk, lehetőségünk lesz kiegyensúlyozni a szállítmányt, így nem csak a hátunkon, de gyakorlatilag bármelyik testrészünkre csatolva, kiegészítőket használva postázhatjuk a küldeményeket. A terhelés természetesen Sam képességeire is kihatással lesz. Fontos, hogy ezek a csomagok esés vagy akár úszás közben elveszhetnek, de utólag fel is vehetjük őket.

Szintén a tervezési fázis része, hogy az utazás kezdete előtt alaposan tanulmányozzuk a térképet, az útvonalat. Lehetőségünk lesz topográfiai nézetben vizsgálni a térképet, aminek köszönhetően a terepen található minden völgy, domb, hegy vagy akár a folyók is jól beazonosíthatóak. Ezek ismeretében jelöléseket helyezhetünk el a térképen, de a terepviszonyoknak megfelelően a szükséges felszerelést is előkészíthetjük, mint például létrákat, rögzítőket és csizmákat. És pontosan a bejárható vidékek változatos körülményei között kell nagyon odafigyelnünk a ruházatunk, az eszközeink, illetve főhősünk állapotára. Csizmánk beázhat, tönkre mehet, mi pedig elfáradunk, illetve ha nem elégítjük ki különböző igényeinket, akkor bizony csökken az állóképességünk, a koncentrációnk, könnyebben esünk pánikba.

Körvonalazódik, mi az a Stranding Strand-rendszer

Kojima korábban úgy nyilatkozott, hogy a játék a "kötelékekre" épít, a Stranding Strand-rendszer pedig pont arról szól, hogyan segítik majd egymást a játékosok a küldetéseik során. Felfedezéseink alkalmával ugyan nem fogunk más játékosokkal találkozni, de a rendszer valahogy lehetővé teszi, hogy a mások által hátrahagyott eszközök, kialakított segítségek (például egy lerakott létra) általunk is használható legyen. Sőt, más játékosok csomagjait is visszaszerezhetjük vagy éppen eldobhatjuk mások hátrahagyott szállítmányait, de ha szeretnénk, akár üzeneteket is hátrahagyhatunk, ahogy a vidék látványosságaira utaló jelöléseket is tehetünk. De használhatjuk majd a mások által felhúzott menedékeket, de egy hátrahagyott motort is használatba vehetünk, még bőven azelőtt, hogy más játékos lecsapna rá. A mobilitás egyébként is fontos szempont a játékban, így lehetőségünk lesz több járművet is vezetni, például egy lebegő csomaghordozót.

Na, de milyen lesz a harcrendszer?

Ami például biztosan kiderült, hogy a lopakodás, a sunnyogás célravezető lehet, de lehetőségünk lesz segítséget is hívni, méghozzá más játékosok személyében, akik valamilyen szellemformában jelennek meg, és miközben mi vért izzadva küzdünk, ők gránátokat és életerőcsomagokat dobálva támogatnak minket. Nem teljesen világos, de mintha játékbeli tevékenységünkért cserébe kuncsorgott "lájkok" jelentenék a játékbeli valutát, amit aztán felhasználhatunk majd a segítségek hívására.

A harcok emellett megkövetelik majd azt is, hogy taktikusan közelítsük meg az egyes szituációkat. Egyrészt lesz egy szenzorunk, ami figyelmeztet a veszélyekre, másrészt pedig veszély esetén akár dönthetünk úgy is, hogy a szállított csomagokat hátrahagyva vagy eldobálva vesszük fel a küzdelmet. Így sokkal mozgékonyabbak és agilisebbek leszünk a csaták közben.

A Death Stranding november 8-án érkezik PlayStation 4-re. A teljes bemutatót fentebb találjátok.

76.
76.
Duken
#74: Ha valakinek nem egyezik az ízlése egy játékkal akkor nem foglalkozik vele. Gyűlölet akkor van ha radikálissan megosztó mint a ds. A megosztó játékok viszik előre az ipart ami megmozgatja az állóvizet mert nem ugyanazokra a sémákra épít. Ettől függetlenül nemtom lehet szar lesz a játék de az hogy a sony és Kojima új ip-be, új ötletekbe öli a pénzét és ingoványos területre merészkednek az kibott tökös és vagány dolog. Csak támogatni tudom az ötletet!
75.
75.
Darksiders84
#74: Na jól tudod te is olyan vagy hogy magad adod nem ingerlésből mégis elővesznek ha nincs rá ok akkor is már jelen vagy az oldalon mint egy x jelenség amit nem írom milyen úgyis megkapod másoktól szinte minden nap és az ilyen féle mindennapos dolgok néha már soknak tűnnek de mégis hiányos lenne nélkületek.
74.
74.
crytek
#73: Emberből van mindenki. Itt is látszik pár szaros játékon ,hogy mennyire gyűlőli az ember amikor egy adott játékról valakinek nem egyezik az ízlése az övével.
73.
73.
Darksiders84
Néha rohadt jókat olvasni beitokázva mindegy ki mennyire kedvelt vagy nem elviselt személy itt de bizony egyesek nélkül hiányos lenne az oldal attól függetlenül hogy néha már sok a túlzásba vitt jelenlét.
72.
72.
Duken
54.
54.
Duken
Ahogy a neten elnézzem ( nemcsak kis hazánkban) kegyetlen megosztó a játék!
53.
53.
Duken
No megnéztem a másik fél órás prezentációt amiben a hub-ot mutatták és ahogyan a játék többi része ez is nagyon durva, tele apró részletekkel, új ötletekkel. Külön szimpatikus hogy Kojima nem lövi el a puskaporát, hiába mutattak egy csomó mindent a játékból kb 2%át ha láttuk. Tipikus Kojima marketing. Lesznek itt még meglepetések! ;) Sokan viccelődnek hogy sétáló szim lesz. Ahogy én látom és amit én láttam a két szememmel akkor nemcsak az, hanem lopakodós hegymászós lövöldözős, tamagochis, légdeszkás, motoros celeb és babázós szimulátor. Egyszóval, videójáték! Aki nem felszinesen és nem 420p-ben nézte az eddig megjelent videókat, gameplayeket az látta hogy a látványra nem lesz panasz. Elképesztően realisztikus a game de amitől az állam kersett az a hihetetlenűl kidolgozott aprólékos fizika! Nálam tuti vétel!:)
51.
51.
Ooorky
Nem játszottam egyetlen Kojima játékkal se, nem néztem trailer-eket stb. csak leültem és megnéztem ezt a videót.
Ez alapján szerintem lehetne a címe Nothing: the Game.
49.
49.
SLi
#40: " Elég ízléstelen formában kommentelt a kollega"
ebből ért
43.
43.
PS4jacksony
Amikor elkezdenek fejleszteni egy játékot és még nem tudják pontosan mit is akarnak......Na ez a játék ezen a szinten ragadt meg...
Fejlesztői szinten is kritikán aluli amit látok de sebaj majd eladják "kész,,ként De Hejdejó Komától többet vártam volna ettől a kézbesítő szimulátortól....
38.
38.
#36: Engem meg érdekel a véleménye, amennyiben ez így ki is van fejtve. Akkor is, ha éppen az ellenkező véleményen van. Amúgy tök jól felismerhetőek az írásai a nevéről meg az avatárjáról, ami a neve mellett van, én azt javaslom, hogy ha nem érdekel, akkor vagy ne olvasd el, vagy ha mégis, akkor ne vedd már a szívedre. Kösziheló.
37.
37.
#35: Ugyan már. Ne haragudj, ha nem vettem észre. Ahogy mondtam, kétszer bealudtam a videón. Most pedig valamit hozzá is tehetnél a témához és leírhatnál valami kontra véleményt az enyémre, ha már akkora mágus vagy, hogy látsz valamit, amit mi nem.
36.
36.
Robilluma
#34 Kedves Ultimate (low iq), mindenki tisztában van vele ezen a fórumon h amelyik játék neked nem jön be az xar. És ez neked nem jön be úgyhogy xar. Megtennéd mindenki kedvéért h az "Ez a játék xar" kőtábláidat csak egyszer mutatod fel a hegyen a nemlétező népednek és utána csak akkor vetemedsz 'írásra' ha vmi más építőt is hozzá tusz fűzni a témához? A 20as iq-nál magasabbal megáldott szerencséseknek (nem te) lejött h ez a játék nem postás v séta v őszi hegyoldal szimuláció. Neked ezt senki nem fogja elmagyarázni sajnos mivel neked beleszorult a buksid egy csőbe jó régen és csak abba látsz valamit, és ez a szerencséje a 20as iq-nál többel megáldott emberkéknek h látják ha vki nincs megáldva ennyivel. És ráhagyják a dolgait. De te sajnos elszabadultál (brain-shit-storm). És a legrosszabb h a gk-n ezzel a csodás képességeddel és a vele járó észosztással nem vagy egyedül, de nagyon nem...
Az is egyértelmű h tudatalatti összeköttetésben állsz a világ gamer társadalmával és látod az emberek elméjében h Kojimakojimakojima. Képzeld, az emberek többsége nem egy adott színész miatt néz filmet, nem egy adott játékos miatt néz sportot és nem egy ember miatt vesz játékot sem. Kb én is lexarom ki áll e mögött. Ettől még SZTEM ez egy szenzációs és teljesen egyedi game lesz (az eddigi sztori, gameplay, atmoszféra, egyedi világ, látvány alapján amit a kevéske videókból láttunk), viszont nem gameplay-ek v cinematic-ok alapján fogom megítélni. Volt már jópár játék ami kellemes meglepetés v óriási csalódás volt az előzetesek ellenére. És a legtöbb értelmes emberhez hasonlóan csak tapasztalat útján ítélem meg a dolgokat és nem előre. Ez neked nem erényed, pedig ez a képesség sztem már kisgyerkőcöknél is kialakul. (Ezt természetesen visszaszívom ha azért jelentesz ki mindent tényként mert látó vagy, mindent látó)
Megkérnélek hogy agysorvasztó, önismétlő kommentjeidet 1 topic/ 1 beírásra csökkentsd. Az embernek olyan érzése van az ehhez hasonló sokbeírásos topicban -a tieidet olvasva- mintha féloldalanként egy fizetett, herevasalós reklámot vágnának az arcába. Köszi.
35.
35.
ABorealis27
#16: "Figyeled a videóban, hogy 31:44-nél mekkorát ugrik a karakter? HAHA ugrik vagy húsz métert nyújtott lábbal. Jól van, legyen, nekem az sem baj ha repülni is tud. De akkor mi a faszra kellett neki a létra 11:04-nél egy akkora lyukhoz, hogy át tudjon menni? Hogy ne kenődjön szét a szemközti sziklán? XD"

C'mon man, ha már másodpercre pontosan hivatkozol eseményekre, legalább vedd a fáradságot és nézd végig a gameplay-t... Illetve ha végignézted, de nem sikerült felfogni, hogy 23:50-nél felvett egy speed skeletont, amit egyébként Kojima angolul is említ, hátha valaki nem tudja elolvasni, hogy "speed skeleton" vagy képről sem tudja beazonosítani, akkor nem szóltam. HAHA
32.
32.
SLi
#31: mondjuk ps-en a 2018 -as karácsony akcióban az év végi nagy címek közül egyedül a RDR2 nem volt benne
31.
31.
Tibi80
Hamar benne lesz egy karácsonyi "deal of the week"-ben töredéke áron, akkor valakivel összefogva meg lehet venni felesbe...akkor talán annyit meg fog érni, hogy 1x lenyomja az ember a sztorit, mert hiába sony ex, hiába a magyar felirat, ha vontatott lesz az egész...a főszereplő viszont utána elmehet a DHL -hez vagy a Postához dolgozni, tárt karokkal várnák.....XD
30.
30.
SLi
#29: Sokan vannak mint pl én is hogy a játékkal töltött ideje 95 százaléka online multi, és nagy felüdülés kicsit hátradőlni és elmerülni a sztoriban (így lett 120 órám a Dragon Age 3-ban), főleg ha valaki magasabb szinten játszik valamit ami elég megterhelő tud lenni, ezért szeretem amit sokan le sétaszimulátoroznak, nem a legfontosabb a gameplay, én nem ebben keresem a kihívást hogy AI meg mesterségesen felhúzott nehézségre verjem magam ha kijátszok valamit, arra ott van amikor élő és gondolkodó emberek ellen játszok. Persze ha valami megtetszik általában kiplatinázom mert a teljesítés kényszer azért dolgozik ott is sajnos.
Nyilván ez a játék nem nekem szól, meg nem is az a közeg a cél akiket említettem csak ez is egy ok amiért egy cím nagy hype-ot kaphat miközben egy csak single játékos unalmasnak találja
29.
29.
manderel
#27: A történet lehet mély, csak a játékmenet tűnik egyelőre iszonyú sekélyesnek és laposnak. Darát se nagyon várj szerintem. Persze tényleg nem sokat tudunk még, akár nagyon jó is lehet, csak egyre kevesebb erre az esély.
Valószínűleg nagyon rétegjáték lesz ez, de meg fogja találni a maga közönségét, akiknél sikere lesz.
28.
28.
PaprikaJancsi
#27: Szerinted miért vannak az előzetesek, bemutató videók egy megjelenés előtt? Szerintem azért, hogy az emberek kialakítsanak egy véleményt róla, eldöntsék tetszik-e nekik az amit eddig láttak, vagy sem. Továbbá a játékból már láthattunk 2-3 óra videót, ami azért masszív mennyiség, és ebből eddig nem sok jót lehetett leszűrni, csak annyit, hogy meglehetősen unalmas sétaszimulátor lesz. Ha ebből a mennyiségű gameplay-ből sem tudtak berakni épkézláb részeket, nem sok jóval kecsegtet, és mindezekre az esetlen akció is rátett egy lapáttal. Végezetül pedig, ha valami értelmetlen és unalmas, az attól még nem lesz mélyebb játék, csak rossz.
27.
27.
br1Koo
Még meg se jelent a játék, de már mindenki fikázza. Én örülök ha mélyebb játék lesz, és nem far cry szintű sablon-lövölde. Lehet, hogy az elején sokat kell szöszmötölni, de a sejtésem az, hogy ez lesz a felvezetõ az akciódúsabb részekhez, hiszen a leült unalmas játékmenet utáni dara sokkal jobban mellbevág, mint a folyamatos adrenalin pumpa. Várjuk ki milyen érzés lesz vele játszani, én azt mondom.
24.
24.
23.
23.
#22: Ja, én is így vagyok vele. Eleve én PC-n vagyok, az meg legalább fél év, ha nem több. De addigra már kint lesz PS-en és lehet majd tudni, hogy milyen lett a játék és hogy megéri-e azt a pénzt, amit kérnek érte.
22.
22.
warrior1991
Pár éve mikor az első bemutatót láttam megtetszett és vártam. Most ,hogy egyre többet mutattak belőle teljesen érdektelenné vált számomra . Unalmas ,monoton . Talán majd egy nagy akció keretein belül beszerzem, hónapokkal a megjelenés után...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...