A Tencent teljesen felvásárolná a Sumo Digitalt

A brit Sumo Digital, amelynek az utóbbi időben a Sackboy: A Big Adventure-t és a Hood: Outlaws and Legendset köszönhettük, lehet a legújabb darab a Tencent gigantikus tulajdonbirodalmában.

A Tencent terjeszkedése továbbra sem lassul. A kínai gigász idén eddig bevásárolta magát a Dontnodba, a Bohemia Interactive-ba és a Remedybe, míg a tavaly megkörnyékezett Yagerben többségi tulajdont szerzett. A brit Sumo Groupnál már 2019-ben fellépett befektetőként, ám a részesedést teljes tulajdonlásra cserélné: 1,27 milliárd dollárért felvásárolná a céget.

A Sumo Group részeként működő Sumo Digital játékstúdió 2003 óta van a piacon, és noha számos saját címet is letett már az asztalra (mint a Hood: Outlaws and Legends, a Sackboy: A Big Adventure vagy a Crackdown 3), gyakran besegít más stúdióknak, így a Hitman, a Disney Infinity és a Forza környékén is megfordultak már.

Ez a kettős szerep a felvásárlás után is folytatódik, ahogy a három alapító, Paul Porter, Darren Mills és Carl Cavers is megmarad a cég élén. Cavers szerint a „Tencent [...] jelezte a hajlandóságát a szükséges befektetés biztosítására, amellyel folytathatjuk a stratégiai partnerekkel közös munkát a belsős és a társfejlesztéseken". A Tencent a saját elmondása szerint szeretné segíteni a Sumót abban, hogy az Egyesült Királyságon belül és azon kívül is tudjon növekedni, miközben a kínai óriás az országot vizionálja a játékinnovációk jövőbeli központjaként.

0 komment - szólj hozzá!