Bezárja kapuit a TERA

  • Írta: szlav
  • 2022. április 22.
  • Gyászhír
Link másolása
Több mint tíz év után elbúcsúzik a TERA, a Bluehole Studio online szerepjátéka. A koreai MMORPG PC-n, majd később konzolon is szép karriert futott, nyáron azonban végleg leállnak a szerverek.

Véget ért egy korszak, búcsút kell vennünk a koreai MMORPG-k egyik legmeghatározóbb darabjától. A TERA megjelenése fontos mérföldkövet jelölt a folyamatosan fejlődő online szerepjátékok piacán, hiszen a Bluehole csapata az elsők közt próbálkozott meg a szabadabb, akcióorientált harcrendszerrel. A 2012 óta free-to-play üzleti modellel futó játék nem csupán Ázsiában, de nyugaton is komoly játékostáborral büszkélkedhetett - így történhetett meg az is, hogy 2018-ban Xbox One-ra és PlayStation 4-re is átportolták.

Mára azonban világossá vált, hogy az idő elszaladt a TERA felett, a játékosszám megcsappant, a hatalmas online világ fenntartása pedig minden bizonnyal veszteségessé vált. A Bluehole Studios tehát meghozta a szomorú döntést: a legkitartóbb rajongók is kénytelenek lesznek elbúcsúzni a játéktól. A stúdió bejelentése szerint június 30-ig futnak még a hivatalos szerverek, ezek után azonban végleg elsötétül Arborea világa.

6.
6.
Drraco
#5: Igen, nagyon izgalmas volt a healelés, aktívan figyelni kellett a harc alakulását, pozicionálni, helyezkedni, nem csak rutinból nyomkodni a skilleket.
5.
5.
zoe9
Hát ez sajnálatos. Ahhoz képest, hogy a WoW 10 évre beszippantott, ez volt a másik MMO, ami szerintem rettentő élvezetes volt. Csapatot heal-elni ezzel a helyezkedési mechanikával számomra egy élmény volt, nagyon eltalálták. Minden másodpercét élveztem.
4.
4.
Stranger
Hmm, ez durva. Az egyik legjobban hájpolt MMO volt anno, az ilyeneknél azt hittem mindig marad annyi játékos, hogy megérje megtartani.
3.
3.
Ganzer
#2: Azért sajnálom hogy megszűnik, de valszeg csak a nosztalgia faktor miatt.
2.
2.
Drraco
#1: Teljesen jól összefoglaltad négy sorban a Tera 10 évét, ehhez nem lehet mit hozzátenni. Maximum annyit, hogy amit nem a Bluehole tett tönkre, azt elintézte a Gameforge...
1.
1.
Ganzer
Isteni jó volt anno az első két évben, felhúztam egy Berserkert. Volt benne kihívás, az már nagy szó volt ha lesoloztam egy BAM-et. De aztán az évek alatt olyan szinten leegyszerűsítették és könnyűvé tették az egészet hogy kb nulla kihívás dögunalom lett. Plusz kontent meg kimerült 1-2 új dungeonban. Na meg már csak a loli fanokat szolgálták ki a végén, abban volt pénz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...