Nem csak horrorjátékokat várhatunk a Supermassive Gamestől

  • Írta: szlav
  • 2022. augusztus 7.
  • Hír
Link másolása
A The Dark Pictures-antológia fejlesztőit már jó ideje a hátborzongató horrorjátékaikról ismerjük. Habár a stúdió nem tervez gyökeres változást, a jövőben másféle zsánerekben is kipróbálnák magukat.

Egészen nehéz elhinni, hogy a Supermassive Games milyen családbarát játékokkal indította a portfólióját. A Sony keze alá dolgozva a csapat egy sor LittleBigPlanet DLC-t és hasonlóan könnyed partijátékokat fejlesztett, 2015-ben azonban jött a nagy fordulat. A stúdió ekkor adta ki az Until Dawn című sztoriközpontú horrorjátékát, amely a PlayStation 4 sikeres exkluzívjaként kellő presztízst és határozott irányt adott a csapatnak. A Supermassive azóta nem hagyta el ezt a pályát: életre keltették a The Dark Pictures félelmetes antológiáját, idén nyáron pedig a The Quarry történetével pumpálták belénk az adrenalint.

A recept tehát bevált, a futószalagon érkező interaktív horrorfilmek pedig kellő stabilitást biztosítottak a stúdiónak. A csapat vezetői azonban mégsem szeretnék, hogy végleg a rétegzsáner skatulyájába kerüljenek. Alig néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy a fejlesztőbrigádot felvásárolta a Nordisk Games, a jókora fordulat kapcsán pedig a GamesIndustry.biz interjúra hívta a stúdió ügyvezető igazgatóját, Pete Samuelst.

Samuels a csapatot érő változtatásokról (vagyis inkább azok hiányáról) mesélt, hiszen az elmondása szerint a Supermassive az akvizíció után is teljes szabadsággal dolgozhat a projektjein. Az azonban már kérdés, hogy miféle projektek lesznek ezek. Az úriember biztosította a rajongókat arról, hogy a The Dark Pictures epizodikus szériája és a hozzá hasonló horror-kalandjátékok nem mennek sehová (hiszen ez jelenti a portfóliójuk magját), a változatosság érdekében azonban könnyen meglehet, hogy elkalandoznak majd a jól bevált horror zsánertől. A stúdió célja továbbra is az, hogy nagyszerű történeteket, emlékezetes karaktereket és komoly döntéseket állítsanak a játékosok elé, ezt azonban már zsánerekkel és más játékmechanikákkal is meg lehet valósítani.

A fejlesztők bekebelezése egyébként alaposan fellendítheti a stúdió produktivitását, annak ellenére, hogy eddig sem volt példátlan, hogy a Supermassive évente akár több címet is megjelentessen. Ezt a tempót jelenleg 300 alkalmazott munkája biztosítja, a tervek szerint azonban egy éven belül 400 fősre duzzadhat a társaság. A jövő pedig kőkeményen be van táblázva. Pete Samuels elmondása szerint a fejlesztők már öt-hat évre előre pontosan felvázolták, hogy miféle új címeket terveznek piacra dobni.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...