2024-ben jöhet a PS5 Pro, a Sony saját DLSS-megoldásával
- Írta: zoenn
- 2023. december 16.
A legújabb iparági pletykák alapján már a 2024-es karácsonyi szezonban a piacra kerülhet a PlayStation 5 Pro. A legújabb infókat maga a Giant Bomb újságírója, a mindig jól értesült Jeff Grubb szállította, aki szerint a nemrégiben napvilágot látott, a konzol specifikációit taglaló szóbeszédek nagyon is valósak.
"A PS5 Pro szivárgása a most hallottak alapján szinte biztos, hogy valós, és nyilvánvalóan nem én vagyok az egyetlen, aki ezt mondja, de megerősíthetem mindenkinek." - fogalmazott Grubb. Szerinte a gép valószínűleg 2024 szeptemberben jelenik meg, azaz a jövő évi karácsonyi szezon nagy slágere lehet.
A kolléga számos ígéretes funkciót emelt ki a PS5 Próval kapcsolatban. Ilyen a Sony saját DLSS-szerű megoldása, amellyel gépi tanulást használnak a képminőség javítására, így "igazán nagy felbontásban és nagyon magas képkockasebességgel" futhatnak a játékok. Még a kétszeres hardveres sugárkövetési gyorsítás sem lenne elérhetetlen.
Ezt tudja a PlayStation 5 Pro
Ami igazán érdekes, hogy az az új XDNA2-es neurális feldolgozó egység, ami a Sony egyedi gépi tanulási algoritmusait futtatja a kép még jobb felskálázásához. Így már a legtöbb játék esetben meglenne a stabil 60 fps natív 4K felbontás mellett. Ez a teljesítmény a bekapcsolt sugárkövetéshez is elégnek bizonyulna.
Az Xbox nem tervez mid-gen konzolt, és csak 2026-ban rukkolhat elő új géppel
Habár a szivárgások alapján a jelenlegi konzolgeneráció 2028-ig elhúzódhat, a Microsoft jelen állás szerint néhány évvel előrébb hozná a generációváltást. Már csak azért is, mert bevallottan nem terveznek erősebb, középgenerációs modellt az Xbox Series X-ből, csak egy henger formájú, lemezmeghajtó nélküli modellt - nagy eséllyel 2024-es dátummal. A PS5 Pro specifikációit is megszellőztető adatbányász, Kepler szerint a nextgen Xbox már 2026-ban a boltokba kerülhet, megelőzve ezzel a rivális Sonyt.
Arra már korábban fény derült, hogy masina egy hibrid játékplatform lenne, tehát a kliens és a felhő együttes erejét felhasználva "mélyebb belemerülést és teljesen új játékélményeket" biztosítana.
Ez a hw ipar ilyen valamit valamiért. Itt csodák nincsenek. Ha minőséget nagy felbontást 60 fps-t akarsz fizess érte eleget ami ehhez kell.
Nyilván ahogy fejlődik a tech elérünk majd oda a konzolok tudják a 4K 60-at natívba (nem ilyen nyomorék skálázással). De addigra meg már sokan 8K-t szeretnének :)
Így van, pont erre gondoltam én is az 1-esben. Legyen minden szerintem is, tényleg: de azt azért meg is kell ám venni és támogatni, hogy ilyenek legyenek - arról nem is beszélve, hogy hozzá való játékokat készíteni sem 3 hónap. Tehát engem tényleg komolyabban érdekelne, hogy akik a PS5 Pro-t, Xbox Series X Pro-t, meg bármilyen videokártya generációt várnak nagy hangerővel, azok első nap rohannak-e a boltba három-, meg hatszáz-ezreket fizetni érte, vagy csak a fórumokon megy a nagy lövöldözés a hatalmas igazságokról, amiket mindenki nagyon tud? És ezt most tényleg platformfüggetlenül lehet kérdezni, mert valóban, külföldön sem úgy veszik az ilyeneket le a polcról, mint az akciós chips-et, ahogy sokan elképzelik.
8K meg igaz ,mert tudja támogatja. Talán a tetris game ami támogatja is.. minden más is támogathatná ,de nagyon jól tudja mindenki hogy a 4k se megy akkor a 8k-t pláne nem kell erőltetni. Nem mellesleg videólejátszási képességben is értendő a 8K
A másik vicc az az volna ha kijönnek mind a sony mind a MS egy erőgéppel ami fogyaszt 1000Wattot meg 800 ezer és alap lenne a NATIV 4K 60 mindenben akkor menne a sírás mér ilyen rohadt drága meg mé fogyaszt ennyit..
Fel kéne végre fogni ,hogy a konzol egy "szabvány" szerint van felépítve.. Se nem lehet 3 millió az ára se nem fogyaszthat x wattnál többet..
Én se értem miért akarják bemagyarázni az embereknek hogy ezektől a megoldásoktól a FELBONTÁS jobb lesz. Pont hogy arról szólnak ezek, hogy úgy rendereljenek ALACSONYABB felbontásban, hogy minél kevésbé legyen észrevehető hogy az FPS magasabb legyen.
A soc láttam meg továbbra is azt mondom elmegy az amd a bús 3.14csába.. pc-re mi a rákért nem hoz ki egy ilyen ütös szériát? Ok tudom szétölné a saját első vga szegmensét vele de akkor csak mutatóba limitált db számba hogy nesze intel mi ilyet is tudunk ha akarunk.
Nem mellesleg bízzunk abban hogy itt konzolon jobban fog menni ez a skálázos dolog mint pc-n mert én egyetlen olyan dlss/fsr/xess tesztet sem olvastam soha ahol ne lenne grafika bug/hiba (ki minek nevezi) ezek használatával.
Mármint értem én, hogy egy 4K-ra felskálázott kép, at a TV szempontjából natív, de a felskálázott képet (ezek szerint a Sony-n, vagy a szivárogtatón kívül) senki nem hívja natívnak, mert nem az :)
Amúgy meg hajrá, én speciel szeretem az erősebb gépeket, csak érdekes a felállás. Xbox nem lesz, PS viszont jön. Erre a facelift-re nagyon senki nem mondta még az iparban, hogy kéne, legyen az fejlesztő, vagy média szereplő, míg sok rajongó viszont látszólag epekedve várja. Csak majd az lesz a kérdés, hogy pont ők megveszik-e és nem 2-4 évvel a megjelenése után...? Mert szerintem ez újfent kérdéses. De mindegy, attól még érdeklődve várom és azokat a véleményeket is, hogy a fejlesztők egy része már így is sírt, mert plusz munka volt a Series S-el. Na most így már három féle verziót (a PC-vel együtt négyet) kell majd elkészíteni akkor? Persze, jöjjön akkor is, PC-s szemmel ez egy jó hír végül is.
Amúgy meg akárhogy is, de ez még mindig nem hivatalos infó és mindenki érdeke akkor és abba beleélni magát, ami hivatalos már. Minden esetre nekem minderről a GTA6 kérdése jutott az eszembe.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.