A Ubisoft vezérigazgatója szerint kvadrupla-A-s játék a Skull and Bones

  • Írta: osan
  • 2024. február 9.
  • Érdekesség
Link másolása
Nemrég befektetői megbeszélést tartottak a francia cégnél, és az egyik elemző megkérdőjelezte a játék árszabását, amire Yves Guillemot csak úgy felelt, hogy: „...ez egy kvadrupla-A-s játék...”

Meglátjátok, hogy a Skull and Bones egy teljes játék... Egy nagy játék és úgy hisszük, hogy az emberek látni fogják, mennyire hatalmas és kész játékról van szó. Szóval ez egy teljesen tripla-A-s játék, egy kvadrupla-A-s játék, ami profitot fog hozni hosszú távon...” – felelte Yves Guillemot egy befektetői megbeszélés során arra a feltételezésre válaszolva, miszerint a játék ára limitálhatja a játékosközösséget.

Még a 2017-es E3 során jelentették be a játékot – ami, ha minden igaz 2013 óta áll fejlesztés alatt – és az első, 2018-as megjelenési dátum óta már többször csúszott, mint azt érdemes lenne számontartani. Az eredetileg az Assassin’s Creed IV kiegészítőjeként bejelentett kalózjáték sok eleme megváltozott már azóta, viszont az alapok, a kalózkodás megmaradt, és ha minden igaz, február 16-án bele is vethetjük magunkat a tengeri lét mivoltába, ahogy ezt a launch trailer is mutatja.

A játék körül egy viszonylag pesszimista légkör alakult ki az évek során, ez betudható a „kalandos” fejlesztésiidőnek is, de akár a live service játékok megítélésének is, ami mostanság szinte már szitokszóvá nőtte ki magát olyan alkotásoknak hála, mint a Suicide Squad-játék vagy a Gotham Knights.

Csüggedni viszont nincs okunk, hiszen Guillemot elmondása szerint a játékban „megvan a potenciál, hogy egy új ’élő élményként’ határozza meg magát hosszú távon.

12.
12.
Nothing
Az ilyen fellengzős szólamokból szoktak kvadrupla bukások kisülni...
11.
11.
Zuzmo
#8: Pár AA játék:
Life is Strange, Plague Tale, Sifu, Ready or Not, Helldivers 2.
Tipikusan a 40 dollár körüli kategória.
Hívhatod őket indie játékoknak, de azért érdemes megkülönböztetni őket, mert indie játék egy Super Meatboy, egy Goose game, egy Hotline Miami is, de más méretű a fejlesztés.
Ezek nem kőbe vésett kategóriák, néha csak marketing szöveg, viszont van amikor szükség van új szavakra, kategóriákra, ha a meglévők nem írják le elêg pontosan az adott fogalmat.
A GTA V-re azért mondogatták, hogy AAAA, mert egy átlag AAA játék költségének, munkaóráinak a többszörösét költötték rá.
A hírben a kiragadott mondat is erre vonatkozott, hogy teljesárú lesz-e a Skull and Bones? És erre mondta a csóka, hogy persze, hiszen AAA vagy AAAA a játék - a cégnek, és így a részvényeseknek legalábbis annyiba került.
10.
10.
Chdz
Marketingre innentől kezdve nem kell költeni, annyit elég lesz lekommunikálni, hogy quadrupleA, és mindenki gatyája beizzad. Hiába került egy vagyonba, 2 nap után a földbe fog állni. Aztán ne csodálkozzanak, ha a cég is oda kerül. Ha a fejlesztési költséget visszahozza megrágom a beltériajtóm küszöbét... Ezt az energiát egy új ACIV szerű alkotásba kellett volna fektetni SP alapokon, de jobban elmenni a hajók fejleszthetőségébe, meg úgy az egészben. Talán újra elővenném az AC-t 13' óta.
9.
9.
hedzsooo
Hat amennyi idot, + energiat, + hut ugye penzt ebbe beletettek, olyan szempontbol elhiszem nekik hogy ez mar akar AAAAAA-kategoria is lehetne...

Kar, hogy a sz@r az akkor is sz@r marad de persze hajra, bizonyitsak be majd most a kiadaskor hogy nagyot tevedek.
8.
8.
Doomsayer
#5: Nem vita, csak érdekesség, hogy nincs sem AAAA-s, sem AA-s, meg 1A-s játék sem. A tripla A, azaz AAA játék az, ami nem indie, illetve hát a nagy költségvetéssel és nyilvánossággal, marketinggel, jellemzően nagy kiadóktól érkező és széles körben értékesített játék. Tehát az (amúgy PS3-on 20 fps-el az úton átzuhanós) GTA5-öt, sem a kiváló minőségű RDR2-t nem lehet AAAA játéknak nevezni és a Cyberpunk-ot sem, mert ezek az AAA játékok. Azt, hogy dupla A-s, vagyis AA-s azt mi gamerek szoktuk mondani egy-egy kisebb költségvetésű játékra jelzésnek, illetve ezek a kis gézengúz ubisok gondolják most a development hell szökevény játékukra, hogy AAAA-s, meg előtte a kis arcú Callisto Protocol-os ürge volt a másik, aki ezt mondta. (Aztán jobban jártak volna vele, ha el sem indul a cucc...)

Ettől függetlenül logikus lehet, ha így gondolja valaki, hogy minél több az A, annál nagyobb a minőség, mert a felbontásban is a minél több K és megapixel, számításban a minél több terraflop, stb, a jobb. Meg autóknál is a supercar -> hypercar -> megacar satöbbi... De a játékoknál ez nem így van. Azok vagy indie, vagy AAA játékok.
7.
7.
Sznfctm
Csak apró vigasz, hogy a "kvadrupla-A-s" magyarul még borzalmasabban hangzik, mint angolul. Az igazán szomorú az, hogy sem a vezérigazgató úr, sem a befektetők nem nagyon vannak tisztában a játékokkal ez alapján, ha lehet ilyen vadbaromságokat mondani, hogy "quadriple A." Miért nem rögtön "quintiple A"? :P

Ami meg a játékot illeti, egy órányi demó után grafikában és tartalomban a Black Flag sokkal szebb, szerethetőbb, és organikusabb volt, és azt legalább nem tömték tele idegesítő, arcbamászóan-erőltetetten KALÓZ NPCkkel. (Komolyan minden párbeszédnél úgy érzem, hogy az adott NPC az időmet vesztegeti, annyira erőlködik h minél több scurvy rat meg piss meg bloated corpse meg ilyen hülyeség legyen a mondandójában.) A multiplayer részt meglátjuk, de PS5ön, játékosként (és nem vezérigazgatóként vagy szemellenzős-öltönyös befektetőként) nézve semmi kiemelkedő nincs a Skull and Bonesban. Ez így a kezdetek alapján alig-alig AAA cím, AAAA-nak meg végképp nem mondanám.
6.
6.
delphijos
#5: “Nem az számít, hogy mennyit terme”

Ne csinálj céget :) Amúgy meg írtam is hogy attól függ mit nézünk. Üzleti szempontból ( a befektetőknek nyilatkozott ! ) tök mellékes hogy mekkora technológia újítás / mennyire összetett, ha nem hozza a számokat. A CP pl. amit emlitettél, a végén ilyen szempontból mégis siker., a nagy blama ellenére is.
5.
5.
Zuzmo
#4: Nem az számít, hogy mennyit termel, hanem hogy mennyi volt az előállítási költség, de úgy hogy az meg is látszik rajta. Nagyságban, összetettségben, technológiában, minőségben.
AAAA-nak lehet mondani a GTA V-öt, a Red Dead Redemption 2-t.
Költségben ez a kategória volt a Cybepunk is, art design, és a hype is megvolt, meg a beígért technikai ugrás (rtx), de aztán elhasalt a minőségen meg, azon hogy kiadták a korábbi generációra is.
4.
4.
delphijos
#3: Hát ez attól függ. Ha profitról, akkor GTA Online, Fortnite, Counter Strike, FIFA ( akarom mondani EAFC ) csak hogy mondjak párat , meg vannak elképesztően tejelő mobil játékok. Ha minőség, az meg szubjektív.
3.
3.
gegory
Tudd valaki kapásból mondani egy AAAA címet? Csak, hogy össze tudjam hasonlítani a kettőt XD Mellesleg ezek a fejesek (tapasztalatból mondom) két centivel a föld felett lebegnek ha a realitásról van szó mert sokszor már elhiszik a saját hazugságaikat.
2.
2.
delphijos
Nem rossz ez, de hogy mennyire, meg hogy ez "egy kvadrupla-A-s játék, ami profitot fog hozni hosszú távon" azt nem ő dönti el, hanem majd a vásárlók.
1.
1.
Doomsayer
Erre lehetne írni valamit, de inkább nem írok.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...