Nem fogy a PlayStation VR2, a Sony szünetelteti a gyártást

  • Írta: szlav
  • 2024. március 18.
  • Hardver
Link másolása
Habár a konzolos piacon nincs riválisa a PSVR2-nek, a headset eladásai így is a vártnál alacsonyabban alakultak. A raktárakban halmozódnak a készletek, így a Sony határozatlan ideig leállította a készülék gyártását.

Már aligha nevezhetjük újdonságnak a VR-technológiát a szórakoztatóiparban, a játékélményre fókuszáló headsetek azonban mégsem hozták meg azt a piaci áttörést, amelyre számos gyártó számított volna. A PlayStation VR2 bizonyos szempontból egyeduralkodó, hiszen sem a Microsoft, sem pedig a Nintendo nem állított vele szembe konkurens konzol-alapú VR-eszközt. Ennek ellenére a PSVR2 eladásai küszködnek, és ahogy az a Bloomberg riportjából kiderült, a Sony beszüntette a csupán egyéves hardver gyártását.

Ennek pedig igen kézenfekvő oka van: túl sok felhalmozott, eladásra váró PSVR2 áll világszerte a raktárakban, és amíg ezek nem találnak gazdára, a Sony pusztán a pénzt égetné az újabb egységek gyártásával. A Bloomberg cikkében Yijia Zhai piacelemző is megszólalt a Sony helyzetét, illetve átfogóan a VR-piac jelenlegi állását illetően.

Zhai szerint a fogyasztók leginkább a továbbra is igen magas ár miatt nem vesznek VR-headseteket. Igaz, hogy a PSVR2 550 dolláros ára messze elmarad például az Apple Vision Pro 3500 dolláros árazásáról, ám a Sony headsete még így is drágább, mint egy PlayStation 5 konzol - amire nem mellesleg szükség van a headset mellett.

Hasonlóan nagy gondot okoz a VR-játékok választékának a hiánya. Jóval kevesebb VR-ra tervezett vagy VR-funkciókat támogató videojáték készül, mint hagyományos cím, ez pedig nem véletlen. A VR-játékok fejlesztési költségei arányaiban jóval nagyobbak, mint a hagyományos PC-s és konzolos játékoké, arról nem is beszélve, hogy a kisebb felhasználói bázisnak köszönhetően rendszerint az eladásaik is jóval alulmaradnak. Ezzel pedig a metaforikus kígyó a saját farkába harapott, hiszen amíg a drága és rizikós fejlesztési folyamatok kevés játékot eredményeznek, ez egyenesen ahhoz vezet, hogy a választék hiánya miatt kevesebb játékos ruház be VR-eszközökre.

35.
35.
zoli12i
#31: Konkrétan az Xbox 23-ban rekord évet zárt konzol eladásokat tekintve, negatívan.
https://www.youtube.com/watch?v=ZF50fUM8XJM&t=9453s
1:39:0-tól.

GP-re tekintve nem a legjobb előjel.
34.
34.
delphijos
#33: Nem ülünk, de azért hogy Windows-ra fejlessz, nem kell semmilyen szerződés, és nem kell fizetni.
33.
33.
Trottenbauer
#30: Odaírtam,hogy szerintem,nem pedig tényként közöltem.Mivel sem te,sem én nem űlünk a két cég igazgatói székében,ezért halvány gőzünk sincs arról milyen szerződések vannak a cégek között.Nem haragszom.
32.
32.
crytek
#31: " ( ők mauk mondták hogy nagy csalódás volt hogy a 2 nagy felvásárlás után se nőtt számottevően a GP előfizetők száma )"

Ezen máig sírva röhögök amikor meglátom leírva bárkitől.
Vicces hogy ezt a MS saját maga mondta már elég rég.. de csak amiatt az apróság miatt hogy ugye a másik felvásárlásból egy kurva cím nincs azóta se a game passzba így kérdem én mi a ferde ****tól várta a ms a game pass növekedést az acti miatt ha nem tett bele címeket? Ilyenkor érzem azt hogy a ms kb önmaga paródiája..
Nem mellesleg a bethesdát mikor megvette azok a címek már rég lejártak lecsengtek szóval attól se kellett volna na ugrást várni, mert nem volt mire.
31.
31.
delphijos
#12: Hosszú távon ez a taktika tarthatatlan, egyetértek. Ma már képtelenség saját AAA címekkel 2 havonta kijönni ( jó ha 2 van egy évben ), ezt biztos a Sony is látja. De azért az MS se ülhet a babérjain ( persze nekik azért annyival könnyebb hogy más lábakon is áll ) de azért a gaming részlegnek annyira azért nem rózsás a helyzete. Teljesen kizárnak tartom hogy a 0 day GP taktika nyereséges legyen ( ők mauk mondták hogy nagy csalódás volt hogy a 2 nagy felvásárlás után se nőtt számottevően a GP előfizetők száma ), sose tudjuk meg a számokat, de nem olcsó a GP-t fenntartani, elég sok pénzt költöttek felvásárlásokra, a konzoleladás döcög, és Windows-on a nem saját címek eladásából nincs bevétel, nincs exkluzív saját store ( ki az a hülye aki a f*s Store-jukat használja ott kivéve gha GP játék ). Szóval nem lep meg hogy ha szépen lassan "egyszerű" multiplatform kiadóvá alakítják át magukat. Persze most megy a tűzoltás hogy "lesz még xbox" de azért mások is látják ezt.

Már régen mondom, ugyanaz lesz itt is mint ami a film streaming-nél. Mindenki azt hitte hogy SAJÁT tartalmat csinál , csak SAJÁT MAGÁNAK és az majd jó lesz. Csak ez egyszerűen nem rentábilis, úgyhogy szépen rendeződik vissza minden, hogy ugyan maradnak a saját szolgáltatások, de adják-veszik egymás között a tartalmat, mert máshogy nem megy.
30.
30.
delphijos
#15: "a Microsoftt-nak is a windows használata miatt"

Minek szólsz bele ha ilyen hülyeségre telik már ne is haragudj.
29.
29.
crytek
#28: Ennél egyszerűbb pedig nincs.. most is van sok embernek mind ps mind xbox gép is és előfizetés is. Az előfizetések filléres tételek a játékok árához képest szóval agyalni semmit nem kell majd melyik legyen lesz mindkettő ahogy eddig
28.
28.
Trottenbauer
#27: Ha a jövőben nem lesznek vasak,csak kábel+joy+streaming előfizetés,akkor lesz választás is,úgy mint most a TV-nél,ahol lassan két kezemen sem tudom megszámolni a résztvevőket,akkora a kínálat.
Mindegyikre pedig sem idő,meg lassan pénz sem lesz,így ki kell pipálni melyikre van szükséged.Na,ez nem lesz egyszerű,ahogy most a TV-knél sem.
27.
27.
crytek
#26: Aki szeret játszani annak mindig lesz ps és vagy xbox (pc) legyen az egy előfizetés vagy gép..szóval nem kell annyira választgatni.
26.
26.
Trottenbauer
#24: Ha csak a streaming marad a jövőben a Sony-nak,és a többinek is,exkluzív tényező,jelentsen ez bármit,akkor is kell neki,hogy őt válasszák az emberek a konkurencia helyett,mellett.
25.
25.
crytek
#24: Te se érted hogy nem is az a célja a sonynak hogy 1 áthozott pc port bevételéből legyen 4 új ps5-6 címük..
Ez gyakorlatilag ingyen money ,semmi több akkor meg miért ne csinálják?
24.
24.
Doomsayer
#21: Talán azt mondtam, hogy nem hoz többletbevételt? Nem érted az eredeti kommentet sem és az óta is másról beszélsz. Egy pár port nyeresége miatt nem lesz még minden évben 2-3 AAA exkluzivra sem pénz, sem idő.

#23:De ezt a százalékot nem veszti el akkor sem, ha a saját játékait más platformra is kiadja. Ha a jövőben a streaming lesz az egyetlen platformjuk, akkor is ott marad majd a százalék. Persze az exekkel a saját konzolját akarja eladni, de igazából már csak timed ex-ek vannak. Kíváncsi vagyok, hogy merre alakul.
23.
23.
Trottenbauer
#18: Azt kellene figyelembe venni,hogy a Sony-nak a legnagyobb bevétele,amiért szinte semmit nem csinál,az a külső féltől származó játékokok után bezsebelt jogdíj(ahogy a Valve-nak a Steam-en eladott játékok).Egy tíz millió eladott Assassin Creed után ez kb.60 millió dollár.
Erre jön még rá a gép és kiegészítő hardverek,valamint PS+ és saját játékok után bezsebelt összeg.
A Sony-nak ezért a legfontosab a rengeteg Playstation eladása,mert annál több a hozomány.A pc-n eladás csak egy csöpp a tengerbe ezek mellett.
22.
22.
Doomsayer
*inkább dolgozok*

Szép napot crytök
21.
21.
crytek
#20: Most minek kötözködsz olyanon amibe úgyse tudsz belekötni?? 96 misiból vond már le az adót nagyokos... unciát több jön ki mint 1 szaros millió portolási költség.

Menj kérjél agyat..

Az ellen semmit nem tudsz csinálni látom bármennyire is fáj neked egy port nyereséges és többletbevételt hoz a sonynak
20.
20.
Doomsayer
#19: Az adózás előtti eredmény. Menj, igyál egy kávét.
19.
19.
crytek
#18: Csak írtam egy számot.

2 millió x 60$ = 120 millió levonod a steam 20%-át ez 96 millió $
De lényegtelen mert egy port nem volt 1 misi pl a rachet esetében sem.

Az hogy te vársz a végtelenségig hátha mindenki vesz konzolt és rá a játékot az nem pálya... mivel láthatod 1 milla ráfordítással lesz pc-n 90 millád de ha csak 5 is már nyertél vele és itt ez a lényeg a pc tökéletes bevételkiegészítés a konzolos cégeknek...
Nintendo meg ne keverd ide azok debilek nekik nem kell a pénz máshonnan az büdös nekik a saját szarjaikból kell
18.
18.
Doomsayer
#17: Hogy lenne 100 millás bevétel egy portból?

A Marvel's Spider-Man (Remastered) gyártási költsége 156 millió dollár volt és összesen az egész életében generált 260 millió $ árbevételt. Ez így 104 millió $ plusz bevétel és ebben már benne van a másfél millió eladott PC-s verzió az összes eladott 4 millióból. Ez most januári infó és ez egy sikeres játék, kiemelkedő PC-s eladásokkal. Ha nem később jön, még lehet többet is adnak el PC-re belőle, mint PS-re.

Csak infó: a Cyberpunk 2077 multiplatform megjelenés volt és első napon(!) 13 millió ment el belőle. Most már bőven 25 millió eladás felett van, plusz 3 millióan vették meg hozzá a DLC-t. Persze ez semmiképpen sem egy igazságos összehasonlítás a Spider-Man-nel, de az tény, hogy ha mindhárom fő platform játékosai lecsaphatnak egy akkor megjelenő, hype-olt címre, akkor ott nagyobb lesz a bevétel, mint ha évek után portolgatnák.

Csak ugye sok sikert, hogy ezt elmagyarázd a Nintendo-nak, meg a Sony-nak a japán kultúra sajátosságai miatt. A N is hiába többet szeretett volna eladni a TotK-ból, amit meg is vett volna a fele emberiség, de csak Switch-re volt, attól meg hidegrázást kap egy csomó ember. Látod, ott is, csak a Yuzu emulátorral kapcsolatban 1 millió PC-s játékost tudtak bebizonyítani a bíróságnak. Mi lett volna, ha kiadják minden platformra? Vagy legalább PC-re? Minden második ember megvette volna, aztán már lehetne benne Darth Vader-rel is menni.

Nem kell amúgy velem egyetértenie senkinek abban, hogy legyen minden multiplatform, de azt hiszem, hogy azért az értelmét is lehet látni. A jövő meg semmiképp nem az, hogy mindent bezárunk egy platformra, hogy megkisebbítsük az eladást és gyárthassuk hozzá a pár év alatt hulladékká váló műanyagot egymás után.
17.
17.
crytek
#16: Senkitől nem jön 3 havonta semmi még indietől sem...
Filléres port vs 100+ milliós bevétel az nagy segítség főleg ha nem csinálsz portot nincs ez a 100 milla bevételed.. Szóval igen is nagy pénz még egy sonynak de még a msnak is 100+ millió $ "ingyen" bevétel.

#15: Egyik se bukás mivel mindegyik bőven megtérült pc-n. Az hogy ezek kevesebb embert vonzanak egy dolog. Ez nem csak a sony címekkel van így hanem mindennel.
Uncharted 4 + Legacy-t meg szerintem fa**ság volt kiadni az első 3 nélkül pc-re.. de még így is elmehetett belőle kb 1 millió db
16.
16.
Doomsayer
#14: És ez segít annyira, hogy utána 3 havonta jönnek az Uncharted minőségű játékok?
15.
15.
Trottenbauer
#14: A gond az,hogy egy sikeresebb pc-s átiratra jön öt oltári bukás,ráadásul olyanok is zakóznak mint pl. Uncharted,Ratchet.
A Sony-nak pluszban még fizetnie kell a Valve-nek is,mert a boltjukban lehet kapni a játékokat,és szerintem a Microsoftt-nak is a windows használata miatt,meg még ki tudja kinek.
14.
14.
crytek
#12: "de nem lesz PC-n eladás belőle. Annyit hoz, mint amibe a portolás kerül, de ez nem segít a Sony-nak."

Azért te neten szoktál infokat is gyűjteni valamiről mielőtt ekkora baromságokat leírsz? Segítek! NEM!

MS@Sony perben feketén fehéren le volt írva milyen filléres tétel egy ps game pc portja... Tudod hány db eladás kell hogy nullán legyen a sony nincs 100K db... no ez a szám az előrendelés olyan 5. percében megvan csak steamen a csucsimából.. ha elmegy belőle 2 millió már gyak. kasszasiker mivel egy konzolon már szétakciózott ps plusszozott ma már kb senkinek nem kellő címet ismét eladtak 60$-ért 2 milla embernek.
13.
13.
zoli12i
#12: Jaja senkit nem szeretnél soha fel idegesíteni, de azért mindig benyomsz egy kis burkolt haterkedést.
Így sz*r a Sony, így áll a bukás szélén stb., de bezzeg az Xbox az hasít, bár jó lenne tudni miben. Persze hogy hasít, mert azt vetted meg.
12.
12.
Doomsayer
#10: Igen, ez a dolog, hogy egy jó és sikeres játék 5 évig készül már nekem is átjött, de kb 10 éve. És az óta ez max csak annyit változott, hogy 6-7 év is lehet. Az alatt már nem is igazán lehet nagyon jót várni. Ha megnézzük a Baldur's Gate 3-at, akkor látjuk is, hogy mire ment el 6 év. Igen ám, de ha a 60 fps-től és a felbontástól eltekintünk, még az is csak egy PS4 grafikás játék. Persze jöttek más játékok sűrűn, 1-2 évente, mint pl a semmilyen hírhez oda nem kevert Assassin's Creed-ek... De a motor, meg nagyon sok asset ugyan az, azt már nem kellett elkészíteni. Elsőre pedig azt is több év volt összerakni, ráadásul hiába telik el kevesebb idő a címek között, nem akkor kezdik fejleszteni egyik AC, vagy COD részt sem, amikor az új rész megejelent, hanem 1-2 évvel előtte a háttérben. Ez így persze, hogy copy/paste. Miközben a bennfentes Jedik megmondták előre a BG3-ról, hogy nem lesz sikeres, amikor az lett, akkor meg azt mondták, hogy anomália. Miközben az anomália a bennfentes fejekben (meg a Stalker-ben) van.

És akkor most itt van a PS exkluzívok kérdése és ezzel mindig sikerül felidegesítenem valakiket, pedig tényleg nem azért mondom, hogy felidegesítsek valakiket... Nem azért gyengélkedik a Sony, mert gyenge a konkurencia és akkor nekik kár is bármi erőt beleadni, mert ez a legnagyobb hülyeségek egyike, amit valaha olvastam. Köszöni szépen a Nintendo és a Microsoft, nagyon jól vannak, mi több nagyon is erősek... De ezt a ciklust, hogy Bloodborne, TLoU, Spider-Man, Ratchet&Clank, stb, stb, stb nagyon jó minőségű és dícsértere méltó játékokat nem lehetséges egyszerűen 3 havonta dobálni kifelé sehogy sem, nemhogy exkluzívan egy gépre... Arra sem idő, sem pénz nincs, de ami a legfontosabb, nincs pénzben mérhető megtérülés. Egy-egy szerencsésebb játék megtérül, de mondjuk szegény Ratchet még a bekerülési költségét sem hozta vissza, pedig az keményen jó cucc. Közben persze a Microsoft mindent megtesz, hogy cápát tegyen a Sony müzlijébe. És ezért mondom évek óta azt, hogy ha a Sony nem válik nettó multiplatform kiadóvá, akinek a játékai egyszerre jelennek meg PC-re, Box-ra, PS-re és ha a gép engedi (de szerintem nem engedi), akkor az új Nintendo-ra is, akkor igazából már nem kell a Microsoft-nak semmit sem csinálnia.

Mert most érted, hiába jön a Ghost of Tsvalami, amit azonnal vettem volna a megjelenésénél, most már kajak 4 éves és előző gen-es játék. Feltételezem, hogy nem 15€ -ért akarják majd dobálni, meg másrészt is: az a játék most már lecsengett és még sok tényező, amit nem írok ide: de nem lesz PC-n eladás belőle. Annyit hoz, mint amibe a portolás kerül, de ez nem segít a Sony-nak.
11.
11.
crytek
#10: "Suicide Squad, akkor kezdték a fejlesztést amikor ez nagyon ment.De mire elkészült, már nem érdekli az embereket"

Ez a két mondat több sebből is vérzik. Ez a dolog sose ment már a filmek is éppenhogy nem a kuka kategória volt.. nem mellesleg a játékot sose várta senki mert a 0. percbe látszott egy szar... és az is lett megbukott mint az állat hála a magasságosnak.. bár lényegtelen mert a gyökerek újfent ezt fogják majd nyomatni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...