Call of Duty: Black Ops

Csak azért, mert leírnak valamit, és történelemnek nevezik, még nem biztos, hogy igaz is. Az iskolában nem tanítják meg, hogy milyen a háború, mennyi szenvedéssel és kínnal jár fegyvert ragadni, hogy kiszolgáljuk az önző hatalmat, melyet hazánknak hívunk...
A második világégést követő időszak viszonylagos békét hozott a mindennapjainkba, a háttérben azonban legalább akkora harcok folytak, mint korábban. Minden országnak megvoltak a maga kémei, akik hosszú éveken keresztül keverték a kártyát anélkül, hogy bárki is felfedte volna őket, de virágkorukat élték az ügynökök, és azok a titkos katonai szervezetek is, akik bár az ország első számú emberétől kapták a parancsaikat, ha egyszer lebuktak, akkor nem volt senki, aki mögéjük állt volna. A suttogások korszaka volt ez, még a rendszer felsőbb szintjein se tudta senki, hogy ki mozgatja a szálakat, mi a célja, és egyáltalán ki a barát, vagy ki az ellenség.


A Call of Duty sorozat legújabb részében most megismerhetünk egy szeletet ebből a világból is, a CIA Studies and Operations Group tagjaiként olyan küldetésekben kell ugyanis részt vennünk, mely a korszakról alkotott minden korábbi elképzeléseinket felülmúlja. A Fekete Osztag tagjaként Európától kezdve Kubán és Vietnamon át egészen Oroszországig bezárólag a világ minden részén meg fogunk fordulni, a tét pedig nem kicsi, hiszen ha lebukunk, az egy újabb világháborút robbanthat ki.


A PC-re, Xbox 360-ra, Playstation 3-ra és Nintendo Wii-re idén november 9-én megjelenő Black Ops rengeteg újdonsággal dobja fel a sorozat amúgy sem lapos játékmenetét. Lesz részünk szabotázsban, mentőakcióban, kémvadászatban, és mindenféle sötét, titkos küldetésben, nemzetünk jövője pedig csak azon múlik majd, hogy miként tudunk helyt állni a harcmezőn. Jó zsoldosként nem fogunk kérdezősködni, a történet viszont olyan fordulatokat hoz majd, melyek egy hatalmas, világraszóló összeesküvésről rántják le a leplet.


A részletek is izgalmasnak ígérkeznek, az új COD számtalan új játékelemmel bővíti a repertoárt, helikopteren utazva például már nem csak a gépágyút kell kezelnünk, beülhetünk a pilótafülkébe is, hogy magunk vezessük el a több tonnás monstrumot, de ugyanúgy visszatérnek a földi járművek is. Apró, ám annál érdekesebb részlet, hogy tudunk majd úszni is, lesznek küldetések, melyekben a víz alatt kell majd megközelíteni a célunkat, illetve amolyan Rainbow Six stílusban lehet majd kötélen ereszkedni is. A kontroller bal ravaszával kell majd elrugaszkodni, a jobb meg a fék lesz, az ablakon való behatoláshoz pedig elég lesz egy nagyobb lendület, és már indulhat is a műsor.


Nem szabad megfeledkeznünk a fegyverekről sem. Az egyik legizgalmasabb új stukkernek a nyílpuska ígérkezik, amivel hangtalanul tudjuk majd levadászni az ellenfeleinket, illetve kemény lesz a Sárkány Csókjának nevezett SPAS-12 shotgun is, melynek különleges töltényei a becsapódás után azonnal hatalmas lángra kapnak, hogy az áldozatunk még csak véletlenül se gondoljon a gyors revansra. A speciális cuccokon kívül visszatérnek még a különböző gépfegyverek és rakétavetők is, úgy mint az AR-15, az AK-47, az AUG, az MP5K, a szovjet RPK, az M202, vagy a MAC uzi, a hagyományos lövöldözéseken túl pedig hívhatunk majd külső segítséget is. Egyes részeknél egy helikopter, vagy egy repülő támogat majd minket, csak meg kell jelölni, hogy melyik épületet rombolja le, és pár másodperc múlva már érkezik is az égi áldás.


A Treyarch fejlesztői egy katonai szakértő segítségével már élesben is bemutatták a játékot a sajtónak, amit pedig láttunk, az egyszerűen elképesztő volt. A grafika sokkal szebb az előző részeknél, a karakterek kidolgozottabbak, és szebben is mozognak, mint korábban, az akció pedig mindent odaver. Az egyik pályán például lezuhant a csapat helikoptere, egyenesen bele a Huong folyóba. A vietkongok azonnal ott teremtek, elkapták a pilótát, és lelőtték a másodtisztet is, közben folyamatosan ömlött be a víz, és süllyedt a roncs. A főhőst irányítva meg kellett ölni a támadókat, majd kirúgni az ajtót, és valahogy a felszínre jutni. Az akció után azonban nem menekültünk meg, a part ugyanis tele volt még katonákkal, akik azonnal lőttek, amint felbukkantunk, így víz alatt oda kellett úszni a legközelebbi csónakhoz, felugrani a fedélzetére, elkapni a rajta lévő katonát, majd emberi pajzsként használva őt, kinyírni mindenkit a környéken. Nagyon durva élmény volt!


A többjátékos módról sajnos nem tudtunk meg sokat a készítőktől, de Mark Lamia, a stúdió vezetője annyit azért elárult, hogy lesznek benne klasszikus, egymás elleni összecsapások, és legfeljebb négyfős co-op küzdelmek is. Az online harcok során lehet majd járműveket vezetni, a karakterünk teljesen testre szabható lesz, de a PC-sek kapnak dedikált szerver támogatást is, konzolon pedig minden korábbinál könnyebben tudunk majd barátainkhoz csatlakozni. Sőt, nagyszerű hír, hogy állítólag visszatér a zombi mód is, mely a World at War egyik legnagyobb meglepetése volt.


Az Infinity Ward jövője egyelőre kétséges, az összes kulcsember kilépett a cégtől, de amit a játék másik fejlesztőjénél láttunk, az bebizonyította, hogy nem szabad még temetni a Call of Duty sorozatot. A Treyarch teljesen felnőtt a feladathoz, már nem szabad rájuk úgy tekinteni, mint a kettes csapatra, kézbe vették a volánt, és el tudják vezetni a COD hajót egyedül is. A pletykák szerint azonban bevonnak még egy harmadik stúdiót is a szériába, hogy mindenkinek elég ideje legyen a saját játékát pofozgatni, az Activision legújabb domain foglalásaiból pedig kiderült, hogy olyan címek is napirenden vannak, mint Advanced Warfare, Future Warfare, Secret Warfare, vagy éppen Space Warfare. Nem semmi éveknek nézünk tehát elébe!

72 komment - szólj hozzá!