Battlefield Hardline bétateszt

Az utcákat a bűn és a drog uralja. A DEA ügynökei minél mélyebbre ásnak a mocsokban, az alvilági szálak annál hosszabbak és szövevényesebbek lesznek, az állampolgárokat államokon átívelő bűnbanda tartja terrorban.

Megújul a Battlefield. A második világháború, a vietnámi hadszíntér, aztán a jelenkori, majd a jövőbeli hadviselés után a sorozat felhagy a katonai témával, és új ellenfeleket ereszt egymásnak. A Hardline a bűnüldözés szürkének a legkevésbé sem mondható hétköznapjaiba enged betekintést, rendőrök harcolnak tolvajok, bankrablók és drogkereskedők ellen, a keleti parttól a nyugatiig. A március 19-én megjelenő játék a szokásjogot folytatva az egy- és többjátékos módokra egyaránt kiemelten koncentrál majd. A történet Miamiban veszi kezdetét. Nick Mendoza és Khai Minh Dao ügynök krimisorozatba illő bűntények felgöngyölítésén dolgozik, az esetek között pedig komoly összefüggések kerülnek napvilágra. A floridai napsütötte turistaparadicsomból munkájuk az országon keresztül egészen a kaliforniai Los Angeles városába viszi majd őket, míg az online mód már a kezdetektől hatalmas rajtaütéseket, leszámolásokat nyit meg előttünk.


A játék multiplayer része 2015. február 3 és 8. között bárki számára ingyenesen elérhető. A nyílt bétateszt PC-n, PS3-on, PS4-en, Xbox 360-on és Xbox One-on egyaránt fut vasárnapig, míg Fojesz, InGen és Barackostej számítógépen nyúzták a játékot, addig Shifty és én a Microsoft konzolja mellett döntöttünk. A bétában három játékmód és három pálya próbálható ki. A Heist mód a Bank Job nevű pályát nyitja meg előttünk, Los Angeles üzleti negyedében járunk, ahol keményen felfegyverzett bűnözők egy csoportja éppen egy bankot készül kirámolni. A rossz oldalt képviselve a feladatunk betörni az épületbe, felnyitni a széfeket, elhozni onnan a pénzt, majd megvárni a helikoptert, és elpucolni a szajréval. A jó oldal a törvény kezeként mindezt igyekszik megakadályozni, a helyszínre már úgy érkezünk meg, hogy az összes utca le van zárva, a metrók se járnak, csak az ellenséggel kell foglalkozni.


Itt a bűnözők és a rendőrök is többféle taktikát alkalmazhatnak. A rablók feltarthatják a SWAT embereit még az épületben, míg páran hátul lépnek meg a pénzzel, de mozoghatnak együtt is, egy kisebb hadsereggel kísérve a teli táskákat. A rendőrök shotgunokkal rusholva le a rablókat alapjaiban fojthatják el a széf kirablását, de nem rossz az se, ha az utcát, az átjárókat, és a parkolóházat egyenként védik be mesterlövészekkel, kemperekkel. Nyílt meccsen mindez persze nem ennyire egyértelmű, ahogy a Battlefield korábbi részeiben, úgy a szervereket sokszor itt is a fejetlenség uralja. A játék az eddigi leggyorsabb, legtöbb akciót felvonultató epizód, ennek köszönhetően pedig a legnagyobb káosz is ebben vár, aki zseniként átlát rajta, vagy őrültként élvezi, az kellemes órákat, heteket tudhat majd magának, aki viszont a lassabb, megfontoltabb feladatokat szereti, az jobb, ha barátokkal, zárt társasággal játszik.


Míg a Heist mód nem csak tökéletesen illeszkedik a Hardline rendőrös-bűnözős témájába, de jól eltalált felépítésének köszönhetően taktikára is bőven hagy lehetőséget, addig a Hotwire legalább akkora bukás. Két pálya nyílik meg itt előttünk, a Downtown névre keresztelt belváros, és a Dust Bowl, ami egy igazi vidéki koszfészek, elhagyatott benzinkúttal, koszos motellel, lakókocsikkal, meg putris házakkal a sivatag közepén. A mód eredetileg az autós üldözésekre lehetett kitalálva, a fejlesztés során valami viszont nagyon félresiklott, az eredmény ugyanis az lett, hogy mindkét félnek autókat kell benne rabolnia, aztán megfelelő sebességre felgyorsulva pontokat gyűjtenie. Aki először eléri a célt, az győz, ennyi az egész, száguldozunk körbe, és várjuk, hogy leteljen az idő.


Harcolni persze itt is lehet, és érdemes is. Fedeznünk kell a társak által irányított autókat, és kilőni azokat, amiben az ellenség ül, míg sofőrként nem csak az sikeres, aki elkerülve a bajt, minél több kilométert tud levezetni, hanem az is, aki segítve a csapatát, taxiként is jó szolgálatot tesz. Ha négyen ülnek mellettünk, akkor menjünk a következő szabad autóhoz, és tegyünk ki valakit; ha meglátunk egy embert kóborolni az utcán, akkor lassítsunk le, hogy be tudjon szállni, ez a kulcsa a sikernek. Véleményem szerint az egész játékmód egyébként úgy hatalmas baromság, ahogy van. A témánál maradva el tudnám képzelni például azt, hogy a rendőröknek le kell zárni a városból kivezető utakat, és a Heisthez hasonlóan megakadályozni, hogy elmeneküljenek a bűnözők, autós üldözés, szöges csapda, helikopteres támogatás, mindez jól hangzik, csak nem a Hotwire stílusában.


Az előző módban autókat kellett megkaparintani, és a csapatnál tartani, a harmadik, és a béta egyben utolsó módjában pedig ugyanez a feladat, csak területekkel. A Conquest minden Battlefield játékos kedvence, a Dust Bowl pályán kell helyt állnunk itt is, a harc pedig stratégiailag fontos területekért, és az ezekből befolyó pontokért megy. A térkép két végéről indulva el kell foglalni a kiszemelt területeket, majd a védelem felállítása után meg kell indulni az ellenség pontjai felé. Több járművünk is van, a felhozatalban akad SUV, izomautó, motor, és helikopter, lehetséges taktika pedig vagy az, hogy kisebb csapatok a saját maguk által kiszemelt pontra koncentrálnak, vagy az, hogy egy-két autó csak kiteszi az embereket foglalni és védekezni, majd a többiekkel karöltve máris támadásba lendül. Hatalmas csaták várnak ránk egyébként itt is, a játékmód izgalmas és élvezetes, bár a témába megint csak bele lett erőltetve. A történet szerint egy hatalmas droglabor üzemel itt a sivatagban, a bűnözők igyekeznek megvédeni az érdekeltségeiket, míg a rendőrök feladata a banda kifüstölése, mondjuk rá, hogy nem rossz, és akkor diplomatikusak tudtunk maradni.


A béta PC-s és újgenerációs változata Heist és Hotwire módban 32, Conquest módban pedig 64 játékost enged egyszerre pályára, míg a két letűnt konzolon mindhárom játéklehetőség 24 embernek biztosít mókát. Egy Battlefield cikknél utálni fogsz érte, de én azt mondom, hogy a Call of Duty jól betanulható, néhány keresztutat felvonultató, zárt pályái sokkal élvezetesebb, és kifinomultabb játékélményt biztosítanak, mint ezek a kilométer széles, indokolatlanul sok embert elbíró területek. Az ember vagy a káosz közepén születik újjá, farkasszemet nézve tíz ellenséggel legalább, vagy a pálya szélére, ahonnan fél órát gyalogolhat, hogy leszedje egy sniper, vagy elgázolja egy autó. A sorozatnak a hatalmas hadszíntér volt mindig a legjobb, és a legrosszabb tulajdonsága egy személyben. Ám míg a DICE nagyon jól kiegyensúlyozott meccsekkel, és alaposan átgondolt pályaszerkesztéssel ezt nem csak kordában tudta tartani, de egyenesen élvezetessé is alakítani, addig a Visceral Games fejlesztőinek ez nem sikerült. Az egész nagy falat volt nekik, bizonyítani akartak, de olyanok voltak, mint én a közgáz vizsgán. A hármasra mentem, kettes lett belőle. Összejött, de na.


Érdekesség, hogy nincs fejlődési határ a bétában, illetve ha jól láttam, akkor a megvásárolható fegyverek mindegyike elérhető már most. Ez utóbbi egyébként a friss témának köszönhetően friss élményeket is hoz a játékba, püfölhetjük egymást gumibottal, jégcsákánnyal és kalapáccsal, van molotov koktél, lézeres csapda, rakétavető, elektromos sokkoló, illetve grapling hook is. Kilőhetünk egy kötelet az utcáról a kiszemelt épület tetejére, így nyitva új támadási pontot, csak másznia kell majd mindenkinek egy kicsit, de ugyanezt zipline-ként megcsinálhatjuk az épület tetejéről egy másikra, vagy az utcára is. Ilyenkor egy csigán tudunk átlendülni villámgyorsan az ellenségeink feje fölött, de barátokkal közösen harcolva új stratégiai elemként használhatóak még a meghackelhető biztonsági kamerák is, az ilyen apró dolgok tesznek izgalmassá, addiktívvá egy játékot.


Megfelelő hardver mellett, ultra beállításokkal tényleg egész jól néz ki a játék, konzolon viszont borzalmas az egész. A hatalmas pályák a jó átláthatóság, és a távolsági célzás miatt nagy felbontást igényelnének, a Battlefield Hardline viszont PS4-en 900p, Xbox One-on pedig 720p felbontással fut (összehasonlító videó itt), olyan elsimítással, amit utoljára az Xbox 360 korai címeinél láttam. A látvány mindkét újgenerációs gépen szánalmas, a grafika pixeles, sehol nem látni egy szép élt, a textúrák rondák, a fegyver pedig mintha fröccsöntött műanyagból lenne. Az ígéretek közül egyedül a 60fps maradt meg itt is (PS4 és Xbox One framerate teszthez kattints), az élő változat konzolon a legkevésbé se hasonlít ahhoz, amit a gameplay videókban korábban láttunk, és ez nem csak a látványra igaz. A járművek fizikája például elképesztően nevetséges lett, olyan az egész, mintha matchboxokat tolnánk a szőnyegen, nem kellett volna túlbonyolítani a dolgot, legyen csak olyan, mint a GTA, és kész.


A Battlefield: Hardline az eddig látottak alapján nem lesz siker. Talán egy húzónév okozta félsiker csak. Túl sok dolognak kell összeállnia benned, hogy élvezd az egészet, meg kell szeretned a rendőrös, bűnözős témát, élvezned kell a public szervereket uraló kapkodós zűrzavart, elfogadni a megmagyarázhatatlanul nagy, és túl sok lehetőséget, utat biztosító pályákat. Hogy őszinte legyek, én nem rendelném elő a játékot, a béta annyira nem fogott meg, hogy vakon beleugorjak egy ilyen kiadásba, és hát az EA márkái egy jó öt, de inkább tíz éve is döglődnek már mind, a kiadó inkább biztosíték a bukásra, mint a győzelemre. Persze három pálya még nem mond semmit. Várjuk meg a végleges tesztet.

 

 

50 komment - szólj hozzá!