Halo 3

„Hagyták hogy válasszak… meséltem már neked valaha? Hagyták hogy kiválasszam azt a Spartant, akit a legmegfelelőbbnek tartok… Ismersz, tudod hogy milyen alapos vagyok, nem siettem el a dolgot. Figyeltelek és láttam ahogy lassan azzá a harcossá válsz, akire mindig is szükségünk volt… Akárcsak a többiek, erős voltál, gyors és hihetetlenül bátor, egy született vezető. De volt benned valami különleges, ami a többiekből hiányzott… tudod hogy mi volt az? Szerencse… Vagy tévedtem?”
Ezt a cikket az ÜBERKONZOL támogatásával írtuk nektek:
Játékosok a játékosokért, ahol játszva vásárolhatsz!
Nextgen konzolok, kiegészítők, használt és új játékok olcsón!
LCD, Plazma és Projectoros HDTV-ék, Házimozik, BlueRay filmek,
nagy választékban, akár részletfizetéssel is vásárolhatók!
További infó: www.uberkonzol.hu, www.uberdigital.hu


Cortanának ezekkel a szavaival kezdődik minden idők legjobban várt, játékának az intrója, hogy ezeket a szavakat milyen képsorok kísérik az had legyen meglepetés, aki kíváncsi rá azonnal szerezze be a programot, persze csak ma éjfél után teheti ezt meg, ígérem nem fogja megbánni. A Halo teljesen kinőtte magát, sokak számára sokkal többet jelent egy egyszerű szórakozási forrásnál. A Halo egy legenda, a Halo képviseli mindazt, amit a mai világban a fiatalok és az idősek egyaránt szeretnek. Egy hősi eposz a 21. században, aminek van egy olyan különleges tulajdonsága, hogy nem olvassuk, nem nézzük, hanem a részesei lehetünk, mi magunk vagyunk a főszereplők. Persze ahhoz hogy legendává válhasson szükség volt előzményekre, amit a Marathon trilógiában ismerhettünk meg, szükség volt egy olyan hihetetlenül tehetséges brigádra, aki egyszerűen csak Bungie-nak hívja magát, szükség volt egy olyan zseniális zeneszerzőre, aki megadja a már amúgy is egekbe szökő hangulatnak azt a szükséges pluszt, amit csak megtapasztalva élhet át az ember.


Végül de nem utolsó sorban sok-sok pénzre és egy mamut cégre volt szükség, akik mindezt támogatni tudták. Az ember azt gondolta volna, hogy a sok kisfilm és a Halo3 beta után már nem nagyon tudnak nekünk újat mutatni, majd a végleges produktumban. Erre egy héttel a megjelenés előtt mit csinálnak? Kiadnak három „Believe”-re keresztelt kisfilmet, élő szereplőkkel és egy olyan precizitással elkészített emlékművel (a terepasztal), amire elég csak rágondolni, és már a hideg rázza az embert. Mindenkinek azt tanácsolom, hogy mielőtt berakná kedvenc dobozába a dvd-t, nézze meg egymás után ezeket a kisfilmeket… a hatás garantált lesz. Az eredmény magáért beszél, csak az előrendelések meghaladják a 3 milliót, de nem csodálkoznék azon sem, ha egy nap leforgása alatt kétszer ennyi Halo 3 találna majd gazdára és hogy ez a hatalmas hipe okkal történt-e? Rögtön kiderül, maradjatok velünk.


Maga a játék egy gyönyörűen kidolgozott dzsungelben kezdődik, rögtön látni fogjuk azt a végletekig kidolgozott és átgondolt grafikát, amiről mindig is álmodtunk. Fantasztikus fény és árnyék effektek fognak minket végig kísérni, a zenéről és a hangulatról még csak említést sem merek tenni. Persze azok akik már láttak igazán szép stuffokat boxon látni fogják hogy a Halo 3 nem bizonyul forradalmian szép gammának. DE! Halo még sosem volt ilyen szép, mint amilyen most, és nem szabad rosszmájúnak lenni, mert elég csak a történet közepéig eljutni amikor is olyan hihetetlen látvány és élmény orgiában lesz részünk, amilyenben idáig a Haloban még sosem. Az a mennyiségű ellenfél, azok az intenzív, masszív gigászi csaták amikbe mindig belecsöppenünk, a hatalmas végeláthatatlan terek amik körülvesznek minket, a tűznek az ábrázolása, a földi pokolnak az átélése fog csak minket rádöbbenteni arra, hogy gyerekek ez bizony már nextgen, megkaptuk amire mindig is vágytunk. Nehéz elképzelni, hogy valaha is jobb lesz majd ennél.


Pár szóban az újdonságokról

Aki különösebben érdeklődik az irányításon belüli újdonságok felől, az olvassa el a Halo 3 beta tesztemben leírtakat, ebből megtudhatja, hogy az amúgy is tökéletes irányítást milyen új lehetőségekkel toldották meg. Ami ott nem szerepelt azokat most ide próbálom meg nektek lekarcolni. Sokak számára ez fog a legjobban tetszeni, ugyanis a Halo 3-ban végre online tudunk játszani a cimbikkel, akár négyen is. Ha ez nem lenne elég, akkor még meg is toldották a co-op meccseket olyan extrákkal, amik miatt a szavatossága a stuffnak a többszörösére nő. Minden egyes pályán meg lehet egy koponyát, ami azon kívül hogy egy achievmenttel jutalmaz meg minket, különböző fejleszthetőségi lehetőséget fog nekünk nyújtani, mint magasabb sebzés meg ilyenek. Ezen kívül co-opban minden egyes lelőtt ellenfélért pontot kapunk, és ha egy adott pályán teljesítjük a minimumot, ugyancsak pályánkénti achievmenttel fognak megjutalmazni minket. Ami nekem a legjobban tetszett, hogy Master Chiefen már nagyon érződik hogy be van pipulva, mivel a járműveket itt már puszta kézzel is robbanásig tudja verni. Ez annyit tesz hogy mindenki emlékszik arra, hogy már a Halo 2-ben is fel tudtunk mászni a tankokra és a nagyobb járművekre, majd a „B” megnyomásával lyukat ütöttünk bele és a bal ravasszal bedobtunk egy gránátot ajándékképpen ellenfeleinknek. Itt már nem csak ezt tehetjük, hanem a „B” további nyomogatásával szépen péppé verhetjük szerencsétlen ellenséges járművet. Ezen kívül ide tartozik még hogy egy-egy járműre több irányból is rá tudunk ugrani, nem csak elölről, ahogy idáig. Végre átélhetjük majd (a kampány során) a félelmetes Scarab lépegetők elleni csatákat, amiket igencsak szeretni fogunk, nem csak az élvezet miatt, hanem a fantasztikus és lélegzetelállító látvány miatt is. A járműveknek még komolyabb sérülési modellezést csináltak, egy idő után már szinte csak a négy kereken gurulunk tovább annyira le lehet őket amortizálni. Természetesen vannak új járgányok, új fegyverek és új kiegészítők, lássuk akkor szépen sorban őket.


A járművek

Mint minden Halo rajongót, engem is a járművek izgattak a legjobban, hiszen az egyszemélyes kampány nagyon jó dolog, de a Halo feeling 90%-át az utánozhatatlan online játék teszi ki. Bizony ehhez elengedhetetlenül fontosak a járművek, amik mindig az egyik legerősebb vonásként képviseltették magukat a három rész alatt. Lesznek új gépek, de természetesen a régieket is megtartották, ennek köszönhetően immáron több mint 10 járművel irthatjuk majd a cimborákat. Lássuk akkor az újakat:


Chopper: Ez egy brute jármű, hasonlatos a ghosthoz, csak sokkal masszívabb a kasztni, jobban bírja a gyűrődést, és hihetetlenül jól is néz ki. A fegyvere; két oldalt felszerelt, nehéz tüzérségi ágyú, ami egyaránt hatásos emberek és járművek ellen is.
Prowler: Ugyancsak brute jármű, ez amolyan két személyes erőd, aminek az a különlegessége, hogy két oldalt még képes szállítani egy-egy cimborát is, akik persze lőni is tudnak poziciójukból. Felül egy erős energiafegyver van ami legalább olyan erős, mint a Warthognak a gépágyúja.
APC Warthog: Olyan Warthog, amin hátul nincsen gépfegyver, viszont jó sokan beférnek a páncélozott puttonyába, ami például CTF-nél nagyon jól fog jönni.
Mongoose: Ez tulajdonképpen egy quadhoz hasonlatos kis motor, ami két személyes, nagyon gyors és mozgékony, a hátsó ember ha éppen nem a zászlót cipeli, lövöldözni is tud, fedezni a sofőrt, vagy a többieket. Persze gázolni is lehet vele, de csak akkor ha az ellennek nincsen teljesen tele az energiája.
Hornet: Az embereknek is végre adatott egy légi jármű, nem is akármilyen kis repcsiről beszélünk, hiszen fel van szerelve egy célkövetős rakétavetővel, egy gépágyúval, és most jön a poén, két oldalt szállítani is tud magával cimbiket, akik természetesen lőni is tudnak mindkét irányban.


A fegyverek

Tekintettel arra, hogy a Halo 3-ban megtalálhatjuk az összes fegyvert az első két részből, főleg csak Brute fegyverekkel lesz dolgunk. Emellett lesz három nehéztüzérségi csuzlink is (célkövetős páncéltörő rakétavető, lángszóró, plazmavető és végül mindenkinek a kedvence a minigun). Külön hatalmas ötletnek tartottam azt is, hogy a rögzített gépágyúkat is ki tudjuk tépni a földből ezzel is jelezve, hogy Master Chief most már kezd egy picit morci lenni a covenantra. Viszont a fegyverarzenálunkat kibővítették olyan felszerelésekkel, amikből egyszerre csak egy lehet nálunk, de jó kezekben akár még egy egész csata kimenetelén is változtatni tudunk a segítségükkel:


Brute gravity hammer: Olyan közelharci fegyver mint az elite-ek energiakardja, de ez még annál is brutálisabb. Két kézzel tudjuk csak megfogni, egy picit még le is vagyunk lassulva tőle olyan nehéz, és a jobb ravaszt megnyomva egy hatalmasat ütünk a földre, ami ha telibe talál valakit azon nyomban meghal, ha meg a lökéshullám hatótávolságában van súlyosan megsebesül. Szeretni fogjátok…
Brute mauler: Ez egy shotgun szerű fegyver, ami csak közelről hatásos, viszont méretét tekintve eléggé kicsike a drága aminek köszönhetően akár kettő is lehet a kezünkben. Namost ha mindkettővel eltalálunk valakit, akkor azon még a Saridon sem fog segíteni.
Brute spiker: Ugyancsak két kézben használható fegyver, ami nagy sebességgel löveli ki magából halálos tüskéit. Szerintem ez lesz mindenkinek az egyik nagy kedvence.
Spartan Laser: Az én személyes kedvencem, igaz eléggé profinak kell ahhoz lenni, hogy hatékonyan használhassuk, de ha meg sikerült tanulni, akkor félelmetesek lehetünk a segítségével. A fegyver tulajdonképpen olyan mint egy rakétavető, a ravasz megnyomása után megjelenik egy halvány lézersugár, ami azt mutatja nekünk hogy hova fog menni a két halálos lézersugár. Ha sikerül célra tartanunk, akkor akár két ellenfelet is megölhetünk egyszerre, vagy egy járművet is kilőhetünk pillanatok alatt.
Bubble shield: Mindenki nagy kedvence volt a betában, ennek segítségével minden lövedék és gránát lepattan arról aki a hatósugarában van, viszont közelharcban nem véd meg semmitől.
Flare: Kb. 3 másodpercre, elég nagy hatósugárban elvakít minden ellenfelet, amíg mi azt csinálunk velük amit csak akarunk.
Deployable cover: Egy kinyitható energiapajzs jelenik meg előttünk, de vigyázat, mert az alsó középső résznél könnyen szétlőhető.
Grav lift: A megfelelő helyre lerakva, 3-4-szer is nagyobbat tudunk ugrani a normálisnál. Külön hasznos dolog, hogy járművekre is hatással van, tehát akár Warthoggal is be tudunk ugratni vele egy zárt bázisra.
Invincibility: Egy rövid időre sérthetetlenek leszünk tőle.
Regenerator: A hatósugarában folyamatosan tölti a páncélunkat, aminek nagyon nagy hasznát tudjuk majd venni pár forró csata közepette.
Autoturret: Rendkívül hasznos kis dolog, lerakva megjelenik előttünk egy nagyon erős lézerrel lövöldöző torony, de sajnos csak egy irányban érzékeli az ellenfeleket.
Power Drain: a hatósugarában egy pillanat alatt eltűnik az ellenfél páncélja, de nem csak emberek ellen hatsásos, hanem járművek ellen is.
Cloaking: Egy rövid időre láthatatlanok leszünk, de lövés esetén megjelenünk, tehát csak csínján bánjunk vele.
Trip mine: Sokak kedvence volt a Walhalla pályán, hiszen ha pont oda rakjuk le ahova az ellenfél ugorva megérkezik, akkor bumm! Hatásos a csata nagy hevében is, de főleg járművek ellen. Vigyázat, mi is meg tudunk halni a saját aknánktól!


Hab a tortán

Ha valakinek nem lett volna elég az újdonságokból, akkor ide a végére jöjjenek a számomra legnagyobb döbbenetet okozó lehetőségek. Az egyik a Theater mode a másik pedig a Forge mode.


A Theatre-nek annyi a lényege, azon kívül (lásd Halo 3 beta), hogy fel tudjuk venni az online játékainkat, a gép automatikusan rögzíti az egy játékos illetve co-op meccseinket is. Persze ez nem hiszem hogy magában véve olyan nagy dolognak tűnne bárkinek is, bár bevallom nekem régi álmom vált valóra azzal, hogy megnézhetem hogyan csináltam meg egy-egy pályát. De itt nem is ez a legnagyobb dolog, hanem az, hogy három különböző kameranézetből tehetjük meg mindezt, és ha ez nem lenne még mindig elég, közben forgathatjuk is a kamerát, sőt megállítva egy felvételt, tökéletesen átélhetjük a mátrixos bullet-time effektet. Mondjuk benne vagyunk egy hatalmas csatában, mindenhonnan mindenki lő, van egy hatalmas robbanás, puff megállítjuk a felvételt, ilyenkor kiélvezkedhetjük magunkat a tükör simán folyó bullet-time effektben gyönyörködve, majd csatt, csinálunk egy fotót erről, amit természetesen el tudunk küldeni bármelyik barátunknak, vagy éppenséggel ha össze vagyunk kötve egy PC-vel, akkor akár ki is rakhatjuk háttérképnek. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de mi a tesómmal teljesen leakadtunk ettől a dologtól.


A Forge egy másik nagyon jó kis dolog amire ugyancsak nem volt még példa a konzolozás történelmében. Ez ugyanis egy map editor, ahol minden egyes pályán megcsinálhatjuk a nekünk legjobban tetsző jármű illetve fegyver elhelyezkedéseket, illetve állíthatunk a fizikán is, úgy mint az ugrások nagysága, vagy robbanások ereje. Nehéz lenne ezt itt most leírni nektek, de higgyétek el, hogy nem kell hozzá sok idő, hogy mindenki a saját maga által kreált pályán tolja kedvenc Halo 3-ját (persze ha kedve szottyan hozzá el is küldheti barátainak live-on keresztül), szerintem ez is egy fantasztikusan jó kis dolog.


A fekete pontok

Bevallom férfiasan, keményen meg kellett küzdenem magammal, hogy ezeket a dolgokat összeszedjem nektek. Le kellett győznöm az elvakult Halo rajongásomat és igyekeztem objektív maradni. Ezeknek a dolgoknak is lett köszönhető a végső pontozási eredmény, mert sajnos ezekből a dolgokból is akad néhány. A legtöbb egyébként az egy játékos történettel kapcsolatos. Mert sajnos aki abban reménykedett, hogy a Halo 2 után végre ki tudja majd bogozni a sztorit, az nagyot tévedett, aki abban reménykedett hogy a végére meg fog érteni mindent, azt is nagy csalódás fogja érni, mert szerény véleményem szerint sajnos a Halo 3 vége eléggé erőteljesen el lett rontva. Értelmetlen, logikátlan és felesleges volt így befejezni, igaz elfelejtettem végignézni a vége főcímet, ezt majd bepótolom, de ha ott sem lesz valami értelmes kis dolog elhintve, akkor sajnos ebből a szempontból én nagyot csalódtam a Bungie-ban.


A másik szomorú dolog, hogy a kampány nagyon rövid, röpke 6 óra alatt végig lehet tolni és mivel ezt a készítők is észrevették ezért azzal próbálták egy picit kitolni a játékidőt, hogy az utolsó pályát játszhatatlanul nehézre és idegesítőre tervezték, aminek majdnem az lett a következménye hogy belevágtam a HDTV-mbe a kontrollert, ami miatt nagyon szomorú lettem volna. Még egy dolog jut eszembe, ami egyben a legjobb lehetőséggel kapcsolatos, amivel a játékban dolgunk lesz, mégpedig a Theater mode-dal. Annak ellenére, hogy szerintem ez az egyik legjobb dolog a stuffban, mégiscsak kihagyták belőle a visszafelé tekercselést, míg az előretekercselés is csak kétszeresen működik, és mivel sajnos az összes próbálkozásunkat felveszi a gép egy-egy nehezebb résznél, könnyen lehet, hogy fél órán keresztül csak tekerünk előre, míg végre új helyre érünk. Tehát a javaslatom az, hogy minden egyes pályából hagyjuk meg a legjobb felvételt, amit lehetőleg meghalás nélkül végig tudtunk csinálni és akkor nagy lesz a boldogság a haveroknak is, (mikor éppen fényezni akarjuk magunkat) hogy nem azt kell végignézniük ahogy 3 percenként meghalunk és mindig kezdjük elölről ugyanazt a részt


Úgy érzem eléggé rendesen kiveséztem nektek ezt a remek játékot, nem maradt más hátra, mint hogy mindenkinek kötelezővé tegyem a megvételt, a csalódás kizárt, ez bizony az a Halo 3 amire vágytunk, szerintem még sokkal több is, most hogy befejeztem a harcot, már csak azon gondolkozom, hogy mi lesz velem új Halo nélkül… sebaj addig is ott lesz a Halo Wars, amire várni lehet!

Köszönetet a Microsoftnak a tesztpéldányért!

9.5

Halo 3 értékelés 9.5

Pozitívumok:

  • Halo feeling
  • Csodálatos zene
  • Halo még nem volt ilyen szép
  • Folyamatosan pörgő játékmenet
  • Rengeteg újítás
  • Csomó forradalmi választási lehetőség
  • 4 játékos online co-op kampány
  • Theater mode
  • Forge mode
  • Maximálisan kihasználja a live lehetőségeit

Negatívumok:

  • Nagyon rövid a kampány
  • Zavaros sztori
38 komment - szólj hozzá!