Warhammer 40.000: Dawn of War - Soulstorm Soulstorm Demó Teszt
- Írta: fojesz
- 2008. február 7.
Link másolása
Az évet nyitó uborkaszezon során rákaptunk a demótesztekre, ugyanis a kiadók, ha már játékaikat nem is, azok demóját előszeretettel teszik elérhetővé a világhálón ilyenkor. Felcsillant a szemem, mikor Daks levélben értesített a Dawn of War új kiegészítőjének kipróbálható változatáról – ezt természetesen én sem hagyhattam ki!
A meglehetősen sikeres múlttal rendelkező Warhammer 40.000: Dawn of War harmadik, Soultstorm névre hallgató küldetéslemezét szeptember közepén leplezték le. Az első pletykák felröppenése után ötletünk sem volt, hogy mit találnak ki a fejlesztők a folytatáshoz, ám végül a Titan Questet jegyző Iron Lore-ral összedugva a fejüket minden képzeletünket felülmúlták. Az ígéretek alapján legalább annyira izgalmas és érdekes stratégiára számíthatunk a Soulstorm személyében, mint az alapjáték és a másik két adalék esetén: több bolygóért zajló harc, vagyis bolygóközi kampány, két új játszható faj és rengeteg új egység, amik között először tűnnek fel a légi járművek is. A kétpályás demó csak néhány érdekességet mutat be a sok közül, lássuk, melyek voltak ezek!
A két új frakció közül csak a Dark Eldarokkal ismerkedhettünk meg, a Battle of Sisters kipróbálására a teljes játék megérkezéséig várnunk kell. A Dark Eldar az eddigi hét fajhoz hasonlóan remek választás lehet majd a játék kampányának elején: bár jobban sebezhetők a többiekhez képest, tűzerejük ezzel arányosan nőtt a tervezések során. A Warhammer 40.000 világában az eldák erősen pigmentált változata esetében az alacsonyabb társadalmi szerepet betöltők láncra verve, elnyomás alatt élnek – ezt pedig éreztetik is a játékossal. A dizájnerek ismét remek munkát végeztek, a sötétség teljesen rányomja bélyegét a játék hangulatára: a Dawn of Wart még sosem éreztük ennyire darkosnak, gusztustalannak és ridegnek. A sötét eldák egy harmadik nyersanyaggal is rendelkeznek, a lélekkivonattal (hogy ilyen csúnyán és durván fordítsuk le). Ezt a holttestekből nyerik ki rabszolgáink: tehát amennyiben katonát veszítettünk, hasznunkra fordíthatjuk ezt a kivonatot azon a hat képességen keresztül, melyek az ellenfél sebzésére, zavarására, illetve saját egységeink segítésére használhatók. Védelmi tornyot velük sem tudunk felhúzni, érdemes tehát néhány egységet bázisunk körül hagyni, ugyanis ellenfeleink a megszokott módon fognak be-betámadni innen-onnan.
Az új faj kidolgozottságát nem érheti panasz. Az egységek változatosak, s bár alapvetően megfeleltethetőek valamilyen más egységnek egy-egy másik frakcióból, sosincs olyan érzésünk, hogy egyikkel találkoztunk volna már a demó kipróbálása előtt. A rabszolgák ezúttal különös szereppel bírnak: amellett, hogy ők tudják felépíteni az egyes épületeket, ki tudják vonni a lélekből azt az eszenciát, mely segítségével a már említett képességekhez juthatunk. Érdemes szót ejteni a sötét eldák gépparkjáról, harci járműveik ugyanis a Dawn of War legegyedibb egységei közé tartoznak. Kedvencünk az óriás, föld felett sikló skorpió, de a hatalmas szállító hajókat is imádjuk: ezekre gyalogos katonáink felkapaszkodhatnak, majd onnan lőhetik ellenfeleiket úgy, hogy a jármű teste védelmet is biztosít számukra. A demóban nem találkoztunk repülő egységgel a dark eldarok oldalán, egyedül az űrgárdisták légi járműveit figyelhettük meg kívülről: véleményt írni így nem tudunk, de azért jól néztek ki és jó érzés volt őket lepuffantani.
A demóban egy kissé átalakított oktatóküldetés, egy skirmish pálya és egy sztori-orientált küldetést kaptunk. Ez így látszólag kevésnek tűnik, viszont a kampányhoz kapcsolódó térképen hosszú missziók várnak ránk, ráadásként nem is menthetünk játék közben – aki egészestés, minőségi szórakozásra vágyik, nyugodtan próbálkozzék meg a kipróbálható változattal. A hangulat továbbra is a régi, ebben mindig jó volt a Dawn of War. Imádjuk a csaták hevét, a kiáltásokat és a fröcsögő vért: igaz, ez valamennyire sajátos perverzió is.
Már az előző kiegészítő tesztjénél is említettük, hogy a játék grafikai motorja elavult, noha az eredeti Dawn of War megjelenésekor nem volt nála szebb stratégiai játék. Azóta eltelt több, mint három év, a külcsín pedig egy csöppet sem változott. Igaz, a gépigény sem nőtt, viszont mikor egy ilyen remek produktumot az elavult grafika miatt kell lepontoznunk, hajlandóak is lennénk néhány tízezrest áldozni a gépfejlesztés oltárán. A kinézet azonban változatlan maradt, a modellek már-már baltával faragottnak tűnnek, a textúrák is kevésbé részletesek. Nyilván feltűnt ez a készítőknek, ugyanis a kamerával való közelítés sokkal inkább korlátozott, mint eddig. A fizika azonban továbbra is bámulatos: élvezet nézni, ahogy az apró testek egy erősebb egység csapásától, vagy egy nagyobb robbanástól szanaszét repülnek. A mesterséges intelligencia sajnos ismét látványosan butult: egyszerűen nem tudjuk elhinni, hogy a Dawn of War gép által irányított egységei kiegészítőről-kiegészítőre hülyébbek lesznek. A korábbi részek hibái jórészt megmaradtak, ezúttal pedig a beakadások is gyakrabban fordulnak elő. Bezzeg támadni... azt tudnak!
Mindent összevetve, a demó alapján elégedettek vagyunk a Dawn of War: Soulstormmal. A dizájnerek ismét remekeltek, az új faj korrektül összerakott és a többivel egyensúlyban van. A hangulat továbbra is pazar, egyedül a grafika szúrja már a szemünket. A harmadik kiegészítő márciusban kerül boltokba: szinte biztosak vagyunk benne, hogy a további újítások is remekül sülnek majd el - a végleges változat tesztjénél találkozunk!
A két új frakció közül csak a Dark Eldarokkal ismerkedhettünk meg, a Battle of Sisters kipróbálására a teljes játék megérkezéséig várnunk kell. A Dark Eldar az eddigi hét fajhoz hasonlóan remek választás lehet majd a játék kampányának elején: bár jobban sebezhetők a többiekhez képest, tűzerejük ezzel arányosan nőtt a tervezések során. A Warhammer 40.000 világában az eldák erősen pigmentált változata esetében az alacsonyabb társadalmi szerepet betöltők láncra verve, elnyomás alatt élnek – ezt pedig éreztetik is a játékossal. A dizájnerek ismét remek munkát végeztek, a sötétség teljesen rányomja bélyegét a játék hangulatára: a Dawn of Wart még sosem éreztük ennyire darkosnak, gusztustalannak és ridegnek. A sötét eldák egy harmadik nyersanyaggal is rendelkeznek, a lélekkivonattal (hogy ilyen csúnyán és durván fordítsuk le). Ezt a holttestekből nyerik ki rabszolgáink: tehát amennyiben katonát veszítettünk, hasznunkra fordíthatjuk ezt a kivonatot azon a hat képességen keresztül, melyek az ellenfél sebzésére, zavarására, illetve saját egységeink segítésére használhatók. Védelmi tornyot velük sem tudunk felhúzni, érdemes tehát néhány egységet bázisunk körül hagyni, ugyanis ellenfeleink a megszokott módon fognak be-betámadni innen-onnan.
Az új faj kidolgozottságát nem érheti panasz. Az egységek változatosak, s bár alapvetően megfeleltethetőek valamilyen más egységnek egy-egy másik frakcióból, sosincs olyan érzésünk, hogy egyikkel találkoztunk volna már a demó kipróbálása előtt. A rabszolgák ezúttal különös szereppel bírnak: amellett, hogy ők tudják felépíteni az egyes épületeket, ki tudják vonni a lélekből azt az eszenciát, mely segítségével a már említett képességekhez juthatunk. Érdemes szót ejteni a sötét eldák gépparkjáról, harci járműveik ugyanis a Dawn of War legegyedibb egységei közé tartoznak. Kedvencünk az óriás, föld felett sikló skorpió, de a hatalmas szállító hajókat is imádjuk: ezekre gyalogos katonáink felkapaszkodhatnak, majd onnan lőhetik ellenfeleiket úgy, hogy a jármű teste védelmet is biztosít számukra. A demóban nem találkoztunk repülő egységgel a dark eldarok oldalán, egyedül az űrgárdisták légi járműveit figyelhettük meg kívülről: véleményt írni így nem tudunk, de azért jól néztek ki és jó érzés volt őket lepuffantani.
A demóban egy kissé átalakított oktatóküldetés, egy skirmish pálya és egy sztori-orientált küldetést kaptunk. Ez így látszólag kevésnek tűnik, viszont a kampányhoz kapcsolódó térképen hosszú missziók várnak ránk, ráadásként nem is menthetünk játék közben – aki egészestés, minőségi szórakozásra vágyik, nyugodtan próbálkozzék meg a kipróbálható változattal. A hangulat továbbra is a régi, ebben mindig jó volt a Dawn of War. Imádjuk a csaták hevét, a kiáltásokat és a fröcsögő vért: igaz, ez valamennyire sajátos perverzió is.
Már az előző kiegészítő tesztjénél is említettük, hogy a játék grafikai motorja elavult, noha az eredeti Dawn of War megjelenésekor nem volt nála szebb stratégiai játék. Azóta eltelt több, mint három év, a külcsín pedig egy csöppet sem változott. Igaz, a gépigény sem nőtt, viszont mikor egy ilyen remek produktumot az elavult grafika miatt kell lepontoznunk, hajlandóak is lennénk néhány tízezrest áldozni a gépfejlesztés oltárán. A kinézet azonban változatlan maradt, a modellek már-már baltával faragottnak tűnnek, a textúrák is kevésbé részletesek. Nyilván feltűnt ez a készítőknek, ugyanis a kamerával való közelítés sokkal inkább korlátozott, mint eddig. A fizika azonban továbbra is bámulatos: élvezet nézni, ahogy az apró testek egy erősebb egység csapásától, vagy egy nagyobb robbanástól szanaszét repülnek. A mesterséges intelligencia sajnos ismét látványosan butult: egyszerűen nem tudjuk elhinni, hogy a Dawn of War gép által irányított egységei kiegészítőről-kiegészítőre hülyébbek lesznek. A korábbi részek hibái jórészt megmaradtak, ezúttal pedig a beakadások is gyakrabban fordulnak elő. Bezzeg támadni... azt tudnak!
Mindent összevetve, a demó alapján elégedettek vagyunk a Dawn of War: Soulstormmal. A dizájnerek ismét remekeltek, az új faj korrektül összerakott és a többivel egyensúlyban van. A hangulat továbbra is pazar, egyedül a grafika szúrja már a szemünket. A harmadik kiegészítő márciusban kerül boltokba: szinte biztosak vagyunk benne, hogy a további újítások is remekül sülnek majd el - a végleges változat tesztjénél találkozunk!
Kapcsolódó cikk
egyébként beküldtem 2 hírt, várom hogy kinnt legyen...
fojesz: Remek cikk! Kedvet kaptam a demóhoz én is! :)
2:A főoldalon Dawk of War van kiírva
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.