Warhammer 40.000: Dawn of War - Soulstorm Soulstorm Demó Teszt

  • Írta: fojesz
  • 2008. február 7.
Link másolása
Az évet nyitó uborkaszezon során rákaptunk a demótesztekre, ugyanis a kiadók, ha már játékaikat nem is, azok demóját előszeretettel teszik elérhetővé a világhálón ilyenkor. Felcsillant a szemem, mikor Daks levélben értesített a Dawn of War új kiegészítőjének kipróbálható változatáról – ezt természetesen én sem hagyhattam ki!
A meglehetősen sikeres múlttal rendelkező Warhammer 40.000: Dawn of War harmadik, Soultstorm névre hallgató küldetéslemezét szeptember közepén leplezték le. Az első pletykák felröppenése után ötletünk sem volt, hogy mit találnak ki a fejlesztők a folytatáshoz, ám végül a Titan Questet jegyző Iron Lore-ral összedugva a fejüket minden képzeletünket felülmúlták. Az ígéretek alapján legalább annyira izgalmas és érdekes stratégiára számíthatunk a Soulstorm személyében, mint az alapjáték és a másik két adalék esetén: több bolygóért zajló harc, vagyis bolygóközi kampány, két új játszható faj és rengeteg új egység, amik között először tűnnek fel a légi járművek is. A kétpályás demó csak néhány érdekességet mutat be a sok közül, lássuk, melyek voltak ezek!


A két új frakció közül csak a Dark Eldarokkal ismerkedhettünk meg, a Battle of Sisters kipróbálására a teljes játék megérkezéséig várnunk kell. A Dark Eldar az eddigi hét fajhoz hasonlóan remek választás lehet majd a játék kampányának elején: bár jobban sebezhetők a többiekhez képest, tűzerejük ezzel arányosan nőtt a tervezések során. A Warhammer 40.000 világában az eldák erősen pigmentált változata esetében az alacsonyabb társadalmi szerepet betöltők láncra verve, elnyomás alatt élnek – ezt pedig éreztetik is a játékossal. A dizájnerek ismét remek munkát végeztek, a sötétség teljesen rányomja bélyegét a játék hangulatára: a Dawn of Wart még sosem éreztük ennyire darkosnak, gusztustalannak és ridegnek. A sötét eldák egy harmadik nyersanyaggal is rendelkeznek, a lélekkivonattal (hogy ilyen csúnyán és durván fordítsuk le). Ezt a holttestekből nyerik ki rabszolgáink: tehát amennyiben katonát veszítettünk, hasznunkra fordíthatjuk ezt a kivonatot azon a hat képességen keresztül, melyek az ellenfél sebzésére, zavarására, illetve saját egységeink segítésére használhatók. Védelmi tornyot velük sem tudunk felhúzni, érdemes tehát néhány egységet bázisunk körül hagyni, ugyanis ellenfeleink a megszokott módon fognak be-betámadni innen-onnan.


Az új faj kidolgozottságát nem érheti panasz. Az egységek változatosak, s bár alapvetően megfeleltethetőek valamilyen más egységnek egy-egy másik frakcióból, sosincs olyan érzésünk, hogy egyikkel találkoztunk volna már a demó kipróbálása előtt. A rabszolgák ezúttal különös szereppel bírnak: amellett, hogy ők tudják felépíteni az egyes épületeket, ki tudják vonni a lélekből azt az eszenciát, mely segítségével a már említett képességekhez juthatunk. Érdemes szót ejteni a sötét eldák gépparkjáról, harci járműveik ugyanis a Dawn of War legegyedibb egységei közé tartoznak. Kedvencünk az óriás, föld felett sikló skorpió, de a hatalmas szállító hajókat is imádjuk: ezekre gyalogos katonáink felkapaszkodhatnak, majd onnan lőhetik ellenfeleiket úgy, hogy a jármű teste védelmet is biztosít számukra. A demóban nem találkoztunk repülő egységgel a dark eldarok oldalán, egyedül az űrgárdisták légi járműveit figyelhettük meg kívülről: véleményt írni így nem tudunk, de azért jól néztek ki és jó érzés volt őket lepuffantani.


A demóban egy kissé átalakított oktatóküldetés, egy skirmish pálya és egy sztori-orientált küldetést kaptunk. Ez így látszólag kevésnek tűnik, viszont a kampányhoz kapcsolódó térképen hosszú missziók várnak ránk, ráadásként nem is menthetünk játék közben – aki egészestés, minőségi szórakozásra vágyik, nyugodtan próbálkozzék meg a kipróbálható változattal. A hangulat továbbra is a régi, ebben mindig jó volt a Dawn of War. Imádjuk a csaták hevét, a kiáltásokat és a fröcsögő vért: igaz, ez valamennyire sajátos perverzió is.


Már az előző kiegészítő tesztjénél is említettük, hogy a játék grafikai motorja elavult, noha az eredeti Dawn of War megjelenésekor nem volt nála szebb stratégiai játék. Azóta eltelt több, mint három év, a külcsín pedig egy csöppet sem változott. Igaz, a gépigény sem nőtt, viszont mikor egy ilyen remek produktumot az elavult grafika miatt kell lepontoznunk, hajlandóak is lennénk néhány tízezrest áldozni a gépfejlesztés oltárán. A kinézet azonban változatlan maradt, a modellek már-már baltával faragottnak tűnnek, a textúrák is kevésbé részletesek. Nyilván feltűnt ez a készítőknek, ugyanis a kamerával való közelítés sokkal inkább korlátozott, mint eddig. A fizika azonban továbbra is bámulatos: élvezet nézni, ahogy az apró testek egy erősebb egység csapásától, vagy egy nagyobb robbanástól szanaszét repülnek. A mesterséges intelligencia sajnos ismét látványosan butult: egyszerűen nem tudjuk elhinni, hogy a Dawn of War gép által irányított egységei kiegészítőről-kiegészítőre hülyébbek lesznek. A korábbi részek hibái jórészt megmaradtak, ezúttal pedig a beakadások is gyakrabban fordulnak elő. Bezzeg támadni... azt tudnak!


Mindent összevetve, a demó alapján elégedettek vagyunk a Dawn of War: Soulstormmal. A dizájnerek ismét remekeltek, az új faj korrektül összerakott és a többivel egyensúlyban van. A hangulat továbbra is pazar, egyedül a grafika szúrja már a szemünket. A harmadik kiegészítő márciusban kerül boltokba: szinte biztosak vagyunk benne, hogy a további újítások is remekül sülnek majd el - a végleges változat tesztjénél találkozunk!

Kapcsolódó cikk

8.
8.
uszylaci
tudjátok mit? ne küldjön be senki se hírt! ez egy lemaradt honlap... a pcguru online honlapján 3x ennyi hír van, amit ők közvetítenek, nem várnak híreket, hogy küldj te is! hanem ők meghallanak egy hírt, nem lustálkodnak mint, itt, hanem egyből kiteszik a hírt, amit akár külföldön hallanak meg!
6.
6.
Hablaty
Hagyd már abba!Nem minden hír kerül ki, és ami igen, az is csak több nepos késéssel, szóval nehogy azt hidd, hogy veled kivételezni fognak.Sztem nem te vagy az egyetlen aki híreket küld, de az biztos, hogy csak te offolsz tele mindent.Ha valami problémád van küldj e-mailt.
5.
5.
uszylaci
tegnap este 2 hírt beküldtem.. nem értem mért nem tudjátok kiadni... kb. 5 perc (se) mire elolvassátok, ellenőrzitek felteszitek... nem értem.. lécci tegyétek már ki.. vagy ha nem akkor mondjátok meg miért
4.
4.
uszylaci
oké, bocsi.. máskor figyelek...

egyébként beküldtem 2 hírt, várom hogy kinnt legyen...
3.
3.
Mast3rmind
2.: Mert hülyeségeket írsz. Jah és mellékesen kéretik mellőzni a kipontozásos írásjelet. Nem tudom hol tanítják ezt.



fojesz: Remek cikk! Kedvet kaptam a demóhoz én is! :)
2.
2.
uszylaci
nem joo ez a játék.. ocsmány sz.r... és mért töröltétek ki a hsz-emet a pc-s assassins creednél???
1.
1.
Hablaty
1:Sajnálatos módon ez a sorozat kimaradt az életemből, de ezek után a saját érdekemben igyekezni fogok pótolni :p

2:A főoldalon Dawk of War van kiírva
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...