Command & Conquer: Red Alert 3

2008-as év legjobb stratégiai játéka díját már előre könyvelheti a Starcraft II, mely még a kezdeti fázisában leledzik, viszont árasztja magából a hangulatot. Mindenki várta a napot, mikor is kedvenc sorozatunk második része a boltok polcaira kerül. Ám ekkor sötét fellegek gyülekeztek, melyek egy új reményt sugalltak. Első jel egy pletyka volt, mely szerint az EA hamarosan hatalmas bejelentést tesz. Majd megjelentek az első borítók is a világ játékmagazinjain, és most végre immáron hivatalos: Jön a Red Alert 3!
Sokak emlékezhetnek még a sorozat első két tagjára. Az első részben a világháborút megváltoztatva egy alternatív jövőt hozott létre a két harcoló fél, úgyhogy az időben visszatérő Einstein Hitlert megakadályozza, hogy hatalomra jusson. A jók oldalán a Szövetséges Erők próbáltak meg küzdeni a hatalmas és erős Szovjetunióval Európa egész területén az „új” Második Világháborúban. Miután a Szövetségesek győzelmet arattak az oroszok fölött, úgy tűnt béke honol, ám a Red Alert 2 megjelenésével ismét kitört a háború és fellángoltak a régi viszályok immáron modern fegyverekkel. A Szövetségesek ismét győzelmet arattak az oroszok fölött és megint béke uralja az egész világot.


Természetesen ismét a ruszkik sántikálnak rosszban, így Einstein időgépét megszerezve javukra fordították a háborúk kimenetelét. Nem számoltak, viszont azzal a tényezővel, hogy a megváltoztatott világ, immáron új ellenségeket rejt: A Felkelő Nap Birodalmát. Ekkor megdördülnek az első ágyúk és megkezdődik a Red Alert 3 sztorija, melyben nekünk egy félt választva győzelemre kell vezetnünk őket. A játék sztorija így is elég homályos, viszont pár további információ kiszivárgott az EA bázisáról.


Az egyik információ, hogy a játékot a SAGE motor felturbózott változata hajtja, amely már a Tiberium Wars-ban is bizonyított. Viszont itt új effekteket kap a motor, így a füst és víz megjelenítés csodálatosan fog kinézni a kiadott képek alapján. Az egységek kidolgozottabbak, mint valaha. A korral együtt fejlődtek és csinosodtak, viszont „őseiket” erősen idézik. A robbanás effektek nem csak csodálatosan fognak kinézni, hanem nyomot is hagynak a terepben. Habár itt igazán a látványon kívül nem lesz nagy jelentőségük. Épületeink és járműveink ugyanakkor realisztikusan esnek darabjaikra köszönhetően a fizikus motornak. A zene az előző részek meghatározó eleme volt, így ha minden igaz ismételten pergős darabok fognak csata közben szólni, melyek a hangulatot a tetőfokára hágják.


Nagyon sok játékmenetbeli változást nem alkalmaztak a fejlesztők (pontosan kettőt), viszont ezek elég kritikusan fognak hatni a játék egészére. Az egyik ilyen újdonság, hogy épületeink és egységeink mind vízre telepíthetők, így a legnagyobb csatáinkat immáron vízen is megvívhatjuk. Az igazán nagy dobás, viszont a fejlesztőktől az a kooperatív mód, melyben az egyszemélyes hadjáratokat vihetjük végig vállvetve barátunkkal. Remek érzés lesz a szovjet erőket kipucolni Hollywoodból társunk segítségével. Persze ekkor a játék nehézségi szintje feljebb kapcsol, így összehangolt munkára lesz szükségünk az érvényesüléshez.


A legérdekesebb újítás egységek terén következett be. Az egységek mostantól különleges képességgel is bírni fognak, melyek egytől egyig igen hasznosak lesznek, és könnyen fordíthatják meg egy-egy csata kimenetelét. A kutyák például tudnak majd ugatni. Ennek segítségével elkergethetik az érkező gyalogos osztagokat és könnyedén menekülés közben leszedhetik őket. A mesterlövészek különleges pajzsot húzhatnak magukra, amitől ideiglenes ideig sebezhetetlenek lesznek, míg az orosz géppuskások gépfegyvereikkel leszedhetik a mesterlövészeket, ha aktiváljuk képességüket.


Szuperfegyverek terén sem fognak minket elhanyagolni a fejlesztők, így jelenlegi állás szerint mindegyik fél kap egyet-egyet. A csökkentés, azért volt szükséges a készítők szerint, mert a játékegyensúlyt ez a tényező komolyan befolyásolta volna. Reméljük, meggondolják magukat és mindenki kap kettőt-kettőt.


Természetesen az új rész, új egységekkel is jár, így kapunk tesla toronnyal felszerelt hajókat, bombázókat, medvéket (!) és hajókat. Jelenlegi fázisában a játék egységei sokat változhatnak, így még korai lenne leírást készíteni arról a párról is, amit már ismerünk. Az egységek, mellet a program sebessége is jelentősen változott. A sebesség csökkentésével próbálják elkerülni a játékosok által közkedvelt „rush” taktikát, mikor is az ellenfél gyorsan lerohanja bázisunkat gyengébb egységekkel. Így most már lehetőségünk lesz taktikázni egy kicsit és nem kell féltenünk bázisunkat a hirtelen támadásoktól.


A Red Alert 3 megjelenése még várat magára egészen idén karácsonyig, viszont a jelenlegi információk és képek alapján bizakodók vagyunk. Reméljük az EA californiai stúdiójának sikerül visszahozni kedvencünket, hogy régi fényében tündökölhessen ismét. Ellenkező esetben az új japán oldal különleges képességét fogom alkalmazni a fejlesztők előtt: Kamikaze!

5 komment - szólj hozzá!