A Bizarre Creations bezárásáról bővebben, belülről

Sokakat megdöbbentett, felbőszített a Bizarre Creations bezárásáról szóló bejelentés, de igazság szerint vajmi keveset tudunk arról, hogy mégis miért döntött úgy az Activision, hogy az egyébként jó játékokat készítő csapatot bezárja. A Eurogamernek az egyik volt vezető nyilatkozott.

Gareth Wilson, a Bizarre volt design menedzsere beszélt a Eurogamernek bővebben arról, hogy az Activision miért döntött úgy novemberben: bezárja az egyébként jó játékokat fejlesztő liverpooli stúdiót.

Mint elmondta, több szerencsétlen véletlen is közrejátszott mindebben: mióta 2007-ben az Activision felvásárolta a csapatot, jelentősen megváltozott az ipar, a jelenlegi gazdasági helyzetben és a konzolgeneráció ezen időszakában a játékosok sokkal kevésbé szeretnek új címeket vásárolni, mint folytatásokat. "Nem csak a Blur szerepelt rosszul 2010-ben, az olyan nagy címek, mint az Enslaved, az Alan Wake és a Vanquish sem tudtak kitörni, míg a Halo és a Call of Duty rekordokat döntöttek."

Az Activision ősszel még csak bejelentette, hogy be fogja zárni a stúdiót, azonban a tényleges befejezésre múlt hétig várni kellett, mert a kiadó megpróbált vevőt találni a csapatra. Természetesen a Bizarre munkatársai mindannyian remélték, hogy valaki kíváncsi lesz rájuk, de sokan már akkor elmentek állásinterjúkra, biztos, ami biztos. Wilson az Outrun Online Arcade-et is fejlesztő Sumo Digitalhoz szegődött, most ő ott a vezető dizájner. Olyan játékokat szeretne csinálni, amelyek 85 százalék felett értékeléseket kapnak.

Wilson elismerte, hogy az egyébként jó értékeléseket kapott Blur megjelenési időpontját szerencsétlenül választották ki, hiszen akkor jött ki a Black Rock-féle Split/Second és az óriási hisztériát kiváltó Red Dead Redemption is, de manapság egyébként is nehéz elérni a korábban átlagosnak vélt 2-3 milliós eladási számot. "A játékok vagy kitörnek, és elkel belőlük 4 millió példány, vagy csak erőlködni fognak, hogy kitörhessenek, ráadásul a minőségi szint is sokat javult. Tudtátok, hogy 2010-ben minden korábbi évnél több játék kapott 80 százalék felett értékeléseket?"

Wilson a játékosokhoz hasonlóan először nagyon felhúzta magát a bezárásról szóló híreken, de azóta sikerült lenyugodnia. Mint mondta, nagyon jól estek a csapatnak a rajongóik utolsó kommentjei, és nagyon büszkék arra, amit elértek - a Blur sok játékos kedvenc autóversenye volt tavaly, és a bétával nagyon sokan játszottak.

Wilson kedvenc Bizarre-játéka a Project Gotham Racing 3 volt.

2 komment - szólj hozzá!