Felemás eredménnyel rajtolt a Super Mario Run

A letöltések száma felülmúlta a várakozásokat, azt azonban nem tudjuk egyelőre, hogy mennyien fizették ki a 10 eurót a teljes tartalomért. Részben ettől tartanak a Nintendo befektetői is, a cég részvényei zuhanni kezdtek.

Az idei év egyik legfontosabb játékipari történése volt, hogy a Nintendo nyitott az okostelefonok és a tabletek felé, és több játékot (illetve játékszerű appot) is elindított a mobilos platformokon. A Super Mario Run érkezését érthető módon óriási felhajtás övezte: a kiotóiak egy jól bejáratott címüket költöztették át az új platformokra, ráadásul a fejlesztést maximálisan házon belül végezték, még Shigeru Miyamotót is ráállították a projektre.

A Super Mario Run végül december 15-én jelent meg, kizárólag iOS-re. A lelkesedést jól mutatja, hogy bár a Superdata az első hónapra várt 30 millió letöltést, már december 17-én 37 milliónál járt a számláló az App Annie mérései szerint. Ennél persze sokkal fontosabb kérdés lenne, hogy hányan fizettek valójában a játékért: habár a Super Mario Run ingyenesen letölthető, a tartalom lényegét 10 euró befizetése után oldhatjuk fel.

Erről viszont nem sokat tudunk, csak az első nap adatai állnak rendelkezésre, és ebből következtethetünk a konverziós arányra - eszerint 10 millió letöltésre 4 millió dollár bevétel jutott. Az elemzőcég annyit árult még el, hogy a játékosok átlagosan 2,4 alkalommal indították el a játékot naponta, és alkalmanként 5 perc 35 másodpercet, naponta pedig 13 perc 12 másodpercet töltöttek el vele átlagosan. A mérések szerint iPaden szűk két perccel hosszabb volt az átlagos játékidő.

A Nintendo befektetőit sem győzte meg a Super Mario Run, a kiotói vállalat részvényei 16 százalékkal estek az elmúlt öt napban. Az elemzők szerint ebben több ok is közrejátszott, így a kezdeti hype-ot követő negatív kritikák mellett a 10 dolláros árcédula is rizikós a javarészt free-to-play modellre támaszkodó mobilos piacon, és az is kétséges, hogy a Nintendo hogyan támogatja majd a játékot a jövőben.

 A Super Mario Run egyébként 60 országban uralta a letöltési toplistákat az elmúlt napokban, de érdekes módon Japánban nem sikerült az élre törnie.

16 komment - szólj hozzá!