Növekedéssel zárta üzleti évét az EA

Hiába gyűlöli sok játékos a mikrotranzakciókat és az élő szolgáltatásokat, a gyakorlat azt mutatja, hogy ezekből folyik be a legtöbb bevétel az Electronic Arts számára. Jól ment a kiadó szekere a legutóbbi üzleti évben.

Masszív bevételnövekedéssel zárta a 2019-es üzleti évet az Electronic Arts, amit az élő szolgáltatási üzletágnak tulajdonít a vállalat. Nem véletlen, hogy a jövőben is erre koncentrál majd a cég, így nem hagyják cserben az Ultimate Team, az Apex Legends, a The Sims 4, az Anthem és a Battlefield V játékosait. 

Az elmúlt 12 hónap során 3,72 milliárd dolláros bevételt produkált a kiadó, ami 5 százalékos növekedést jelent a legutóbbi üzleti évhez képest. A FIFA 18 és 19 45 millió egyedi játékost szólított meg konzolokon és PC-n, míg a The Sims 4-gyel is 35 százalékkal több felhasználó játszott, mint egy éve. 

Noha a játékosok több mint 150 millió órát töltöttek az Anthemmel, a BioWare játéka mégis alulmúlta a várakozásokat. A fejlesztők most a hibajavításokkal foglalkoznak inkább. A Battlefield 5 battle royale-módja viszont bejött a játékosoknak, a sorozat legjobb live eventjévé avanzsált. 

A tervekről is hallottunk egy keveset: a Star Wars Jedi: Fallen Orderből 6-8 millió kópiát szeretnének leszállítani az aktuális üzleti évben, míg a bemutatkozásra váró új Need for Speedből 4 milliót.

3 komment - szólj hozzá!