Masszív túlórázás vár a Cyberpunk 2077 fejlesztőire

A CD Projekt RED, miután bejelentette, hogy késik a Cyberpunk 2077, sajtótájékoztatót tartott, ahol egy újságíró kérdésére megerősítette, hogy bármennyire is szeretnék, nem tudják majd elkerülni a crunchot.

A crunch egy, a játékiparban jellemző jelenség: egy AAA-kaliberű játék elkészítése és promózása elképesztő összegekbe kerül, a fejlesztőcégek és kiadók pedig csak a munkatársak már-már egészségtelen túlóráztatása árán tudják tartani az eredetileg kitűzött megjelenési dátumokat.

Mivel a probléma egyre nagyobb figyelmet kap, sok cég ma már inkább bevállalja a halasztást, hogy elkerülje a crunchot, de sajnos számos esetben még a játék csúszása sem jelent megoldást - és úgy néz ki, ez a Cyberpunk 2077-re is igaz. A CD Projekt RED, miután bejelentette, hogy a játék öt hónapot késik, sajtótájékoztatót tartott, ahol a csapat vezetője, Adam Kicinski azt mondta, arra számít, hogy a munkatársaiknak komolyan túlórázniuk kell majd. Kicinski szerint vannak terveik arra, hogy a crunch terheit enyhítsék, de állítása szerint sajnos abban a stádiumban jár a fejlesztés, ahol ez elkerülhetetlen.

Ezek után érthető, hogy a CD Projekt RED miért nem sietteti a multiplayert, ahogy az sem meglepő, hogy egyelőre várnak a PS5- és Xbox Series X-verziók lefejlesztésével. Egyes vélemények szerint az ehhez hasonló helyzetekre a crunch már nem is jó kifejezés, a death march találóbb: ilyenkor a játék elhalasztása nem segít a fejlesztőkön, inkább arra jó, hogy újabb több hónap túlóra várjon rájuk.

58 komment - szólj hozzá!