Phil Spencer: meg kell őriznünk a régi játékokat

Ahogy jönnek és mennek az újabb generációk, annál komplikáltabbá válik a régi videojátékok lejátszása. Az Xbox fejese is egyetért abban, hogy a gyakran jogi szürkezónában tevékenykedő emulátorok jelenthetik a megoldást erre.

Phil Spencer szerint itt az ideje, hogy a játékipar komolyabban vegye a klasszikus címek digitális megőrzését. Az Axios interjújában a Microsoft videojátékos részlegének fejese kifejtette, hogy a legális keretek közt folytatott emuláció jelenthet megoldás arra, hogy modern hardveren is futtathassuk a letűnt generációk címeit - az iparág azonban jelenleg nem tesz eleget azért, hogy ez kellően széles körben megvalósuljon.

Tény, hogy a Microsoft az elmúlt években remek munkát végzett ezen a fronton. Habár a játékkönyvtár koránt sem teljes, az Xbox Series-konzolcsaládon négy generáció címeit érhetjük el a visszafelé kompatibilitásnak és a régebbi Xbox-konzolok belső emulációjának köszönhetően. Ennek azonban legális keretek közt is megvannak a korlátai.

Az eredeti Xbox huszadik születésnapját ünnepelve a Microsoft nemrég 76 címmel gyarapította az ilyen módon elérhető játékok listáját, később azonban Peggy Lo, az ezzel foglalkozó program igazgatója elárulta, hogy nem érkezik már több visszaféle kompatibilis klasszikus a legújabb Xbox-konzolokra - ennek nem csupán technikai, de jogi okai is vannak.

Spencer tehát az ehhez hasonló gátakat szeretné áttörni a legális emuláció propagálásával. Az Xbox fejese a múltszázad zenéihez, a klasszikus filmekhez vagy tévésorozatokhoz hasonlította a jelenséget - a videojátékok is olyan értéket képviselnek, amit hiba lenne a hardveres korlátok miatt veszni hagyni. Mindezek mellett az úriember azt is fontosnak tartja, hogy a játékosok hosszabb idő távlatában is bármikor hozzáférhessenek a kedvenceikhez, ha már egyszer megvásárolták azokat.

12 komment - szólj hozzá!