Tegnap megkezdődött a Google és az Epic Games bírósági pere, ahogy az Apple-lel való perben, úgy itt is az alkalmazáson belüli vásárlás és részesedés kérdése áll a központban. Az első nap azonban váratlan vallomást is hozott a Fortnite-ot és az Unreal Engine-t fejlesztő cég részéről. Steve Allison, az Epic Games Store vezetője a tanúk padján elismerte, az cég áruháza veszteséges.
Az Epic Games Store 2018-ban indult el, és azóta minden héten legalább egy ingyenes játékot kapnak a felhasználók, de többször is előfordult már, hogy kettő vagy három cím is a könyvtárunkban landolhatott, a karácsonyi időszakban pedig rendszeresen naponta kaptunk új címeket. Persze, számos indie játék van ezek között is, de azért olyan játékokat is osztogatott így a cég, mint a Tomb Raider reboot trilógia, vagy a Dying Light: Enhanced Edition. A terv az volt, hogy minél előbb beérjék a nagy rivális Steamet a felhasználók számának terén.
Bár az Epic Games álláspontja szerint jövőre is folytatni fogják ezt a gyakorlatot, azért ez a vallomás sokat elárul arról, hogy miért is kellett komoly leépítésekbe kezdenie a cégnek, az ingyen játékok elvitték a pénzt.
2021-ben Tim Sweeney még sikeres stratégiának nevezte a cég pénzköltését, amelyhez olyan elemek is tartoztak, mint az időleges exkluzivitás, a kedvezőbb részesedési arány a kiadók és fejlesztők számára, az indie játékkészítők számára pedig elérhető egy szerződés, miszerint hat hónapig a bevételek 100%-a az övék lesz. Természetesen ilyen információ nyilvánosságra kerülése után kérdéses marad, hogy ezek a stratégiák mennyire maradnak fenntarthatók, és mikor fogja az Epic beszántani az ingyen játékokat.
Steamnek az a nagy ereje hogy pl van kártyapénz vagy tolod a kulcsos gameket azt abból veszed a gamet stb. Ha lenne hasonló epicen biztos többen vásárolnának ott is és ehhez ingyen cuccli se kellene. Ehhez nem kell se diploma se elemzői kurzus..
Ez kb olyan mint a prime gaming ingyen cuccai... Tudod mivel másabban az ott adott ilyen olyan amazon meg legacy meg mit tudom én még milyen launcheres játékok mint a warez? Az hogy launcher kell hozzájuk semmi más nincs egy puritán szar az összes launcher ott is ha jól tudom még acsik sincsenek...szóval nekem ugy odaadhatnák a létező összes gamet ami megjelent pc-re kiröhögném őket hogy adják oda akinek kell így valakinek..
Mindenképpen másnak kell lennie, vagy olcsóbbnak. Mivel valószínű inkább mennek rá arra, hogy olcsóbb legyen, emiatt valószínű nem fektetnek annyi pénzt developmentre, mint amennyit a Steam. Programtervező infósként mondom, hogy nem tudod elképzelni mennyi pénz, mennyi idő, mennyi ember egy olyat fejleszteni, mint ami az Epic, és mennyi pénz kéne ahhoz, mennyi idő és ember, hogy olyan legyen, mint a Steam.
Szerintem is hibás hozzáállás ez, ami éppen megy, hogy adják az ingyen játékokat, bevonzák a usereket, aztán majd megszerelik a Store-t, de így csinálják. Meglátjuk mennyire lesz fenntartható, mennyire fognak tudni profitábilissá válni amint vége ennek a fázisnak a platform életében.
Érdekes lesz. Az EA is megpróbálta, csak kisebb scale-ben az On The House programmal, hamar vége is lett, talán túl hamar. Mindenesetre az Epicnél vannak a számok és az elemzések, mi csak spekulálunk, ha ők nem húzták még ki a dugót akkor valószínű látnak benne lehetőséget hosszútávon. Gondolom mondanom se kell, hogy sokkal szakértőbb elemzők prediktálnak a cégnél, mint mi ketten itt a fórumon :)
Ha ezek minden lennének epicben többen használnák
Kérdés ugye, hogy ha tetőzik a felhasználószám, akkor hogy teszik profitábilissá. Ha nem lesz több ingyen játék, akkor sok user, akit inkább érdekel az ease-of-use egyhelyen tárolja inkább a játékait (Steam), aki meg figyeli az akciókat, az lehet használni fogja az EGS-t. Csak a leárazott játékokból is kevesebb a sarc ugye.
Emelnék a sarcot a vásárlásokon. Mivel lenne akkor más mint a Steam?
Majd kiderül.
Tényleg nem akarok itt GN szerepben tetszelegni, de basszus, nem az van hogy napi 50 cikket írtok, legalább olvassa el még valaki.
A Steam leuralta a platform nagy részét, és remek alternatívának ott a GoG, ahol valóban birtokolhatod a játékot, ergo le van fedve a piac.
Elsore azt is hihetnenk hogy pusztan ezert kellett nekik a leepites is, a franya store miatt, + meg mindjart sajnaljuk is nagyon oket hogy milyen nehez helyzetben vannak a store-juk miatt mar DE konkretumok nelkul szerintem ne legyunk ennyire naivak. Nem csak a Cyberpunk vilagaban vannak CORPO-szemleletek, ugyanis mar ebben mar most nyakig vagyunk. Multivallalatok mindenutt ahol a szamok diktalnak, meg ha azt is predikaljak a csapatepito trainingen hogy 1 nagy csalad vagyunk...:))) A videojatekok is 1 hatalmas busniess mar manapsag ugye, nem hinnem h ujat mondok vele. Lattuk pl. mit tett a CDPR-el is, amint tulzott sebesseggel, hirtelen kinotte magat a Witcher 3 melto sikere altal/utan, aztan a reszvenyesek + a szamok kezdtek ott is csak eluralkodni korlatlanul, a C2077 megjelenesi minoseget total letojva, semmibe veve a velt nagy szamok, beutemezett profit mellett a megjelenese idejere. Csak gondolom ott szamoltak el magukat a total elvakultak a nagy kapzsisagban, hogy a PS verzio ugye total garbage kat. volt a megjeleneskor, meg a SONY ugye maga is levette a C2077-t hatarozatlan idore a PS-store-jabol, digi-polcarol, akkora volt a botrany, vasarloi panasz, penz-visszakoveteles
A Steam annak idején úttörő volt, könnyebben ki tudta magát nőni. Azóta meg már rengeteg a konkurens store/launcher, nehéz piacot szerezni.
A játék osztogatással, (időleges) exkluzív címekkel tudják leginkább a vásárlókat megnyerni, mással nem nagyon.
Mondjuk ~15 év előnyből nem értem hogy a rákba nem voltak képesek egy steam copyt létrehozni amivel még sikeres is lenne.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.