Homo Nobilis

A Gamekapocs újabb saját rovata MikeReem vezetésével, melyben nagy játékfejlesztők életrajzát, pályájának alakulását és munkásságát mutatjuk be nektek.

Hideo Kojima

Hosszú kihagyás után visszatér régi rovatunk, mely a játékvilág nagyjainak bemutatását tűzte ki céljául. A több hónapos szünetet talán nem is tudnánk dicsőbb módon megünnepelni, mint a játékfejlesztés egyik legnagyobb ikonjával, a generációkat inspiráló Metal Gear Solid megteremtőjéve, Hideo Kojima mesterrel.

Homo Nobilis Shigeru Miyamoto

Rengetegen vannak, akik mély nyomot hagytak a játékvilágban. Egyesek stílusokat alapítottak, mások fejlesztőcégeket, míg megint mások a technológia korszerűsítésében játszottak kulcsfontosságú szerepet. Viszont olyan emberek, akik magát a játékvilágot alapították, nincsenek sokan. Shigeru Miyamoto az egyik közülük.

Homo Nobilis Sandy Petersen

Ha azt mondom, hogy játékfejlesztő legenda, ki ugrik be elsőnek? John Carmack, a motorzseni? Esetleg Peter Molyneux, a nagyot mondás frontembere? Gondolom, akárki is az, nem egy kopaszodó, az ötvenes éveit taposó, mormon pasas, aki nem elég, hogy rajong a Cthulhu-mítoszért, de a tetejébe még csontstratéga is.

Homo Nobilis QuToR

Sokféle számítógép felhasználó létezik. Van, aki munkaeszközként nyüstöli, van, aki tanulásra tart belőle egy darabot, aztán van egy jó nagy réteg, aki játékra, szórakozásra és kikapcsolódásra használja. Viszont ezen csoportok mellett van egy igen kicsi, mármár elhanyagolható, ámde ettől még jelentőségteljesebb réteg is, akik tuningolás végett fizetnek ki tetemes összegeket csak azért, hogy ők legyenek a leggyorsabbak és legjobbak...

Homo Nobilis Peter Molyneux

Hosszabb kihagyás után folytatjuk a játékipar legmeghatározóbb személyiségeit bemutató sorozatunkat, ezúttal az isten-szimulátorairól elhíresült Peter Molyneux-val. A játékdesignerek között ő az, akinek egy-egy új projectjére mindig érdemes figyelni, mert mindben előrukkol valami soha nem látott, - nemegyszer új játékstílust létrehozó - korszakalkotó ötlettel.

Homo Nobilis John Carmack

A játékipar meghatározó, jelentős személyiségeivel foglalkozó rovatunk negyedik számában John Carmackkel, „A” programozóval foglalkozunk. Talán őt övezi a legnagyobb személyi kultusz a játékfejlesztők közül, melyet a Doom és Quake megalkotásával, de leginkább mindig korszakalkotó grafikus motorjaival vívott ki magának. Node ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején, ahol az ő története kezdődött!

Homo Nobilis Al Lowe

„Egy szegény fekete srácként születtem a Missouribeli Gumboban” – kezdi rendszerint saját maga bemutatását Al Lowe. Aki kicsit is ismeri őt, az jót mosolyog ezen a természetesen hamis kijelentésen (nem is fekete, meg nem is ott született), de ez a rendszerint elsütött poén hozzátartozik a világ legjelentősebb játékkészítőivel foglalkozó rovatunk jelenlegi alanyához.

Homo Nobilis Will Wright

A nemrégiben indult rovatunk - melyben a játékipar fontos személyiségeivel foglalkozunk – elérkezett második részéhez, ahol is kivesézzük a mindig különc Will Wright életét.

Homo Nobilis Ron Gilbert

Mivel az ünnep után kissé szegényes a piac új játékok tekintetében, így gondoltam egyet és egy új cikkel leplek meg titeket. Amennyiben érdemesnek találjátok, cikksorozat is válhat belőle, remélem így is lesz. Tisztázva a címet, híres emberekről lesz szó, akik valamilyen különlegeset alkottak a játékiparban. Ezen cikkben név szerint Ron Gilbertről lesz szó, akinek annyi mindent köszönhet a játékos társadalom, hogy érdemes megismerkedni pályájának főbb mozzanataival.