Húsz cím, amivel játszanod kell 2015-ben

Kevesebb bugot és szerverleállást, illetve több másodpercenkénti képkockát kívánunk mindenkinek 2015-re! Lendítsük be az évet a kötelező előzetesünkkel: erre húsz játékra érdemes idén odafigyelni!

A listánkat a korábbi évek során alkalmazott játékszabályok szerint raktuk össze. Bármennyire is szeretnénk felsorolni az összes idén megjelenő ígéretes játékot, hogy kordában tarthassuk a cikk hosszát, húsz címre korlátoztuk a felhozatalt, így biztos, hogy lesz pár olyan anyag, ami kimaradt, pedig szerintetek itt lenne a helye. Annyi baj legyen, egészítsetek ki minket kommentben!

Ezúttal is igyekeztünk változatos összeállítással készülni, most is olyan címeket kerestünk, amikről lehetőleg már részleteket is tudunk. Az évről évre folytatással jelentkező sorozatokat kapásból kiszórtuk, és sajnos a szűk hely miatt az ínyenc darabokról is le kellett mondanunk. Persze az itt felsorolt játékok egy része egész biztosan rosszul sikerül majd (ez sajnos nettó statisztika), azért a magunk részéről drukkolunk azért, hogy mind megfeleljenek az elvárásainknak. Nézzük is őket!

Batman: Arkham Knight (PC, PS4, Xbox One - 2015. június 2.)

Az Arkham Origins-féle kitérő után idén nyáron jelenik meg az a Batman-játék, amire már tényleg nagyon vártunk: a Rocksteady srácai még utoljára rávetették magukat a denevérember univerzumára, hogy elkészítsék nekünk az Arkham-sorozat befejező epizódjának szánt Batman: Arkham Knightot (előzetes). Az Arkham Knight már az új generációs konzolokra (és persze PC-re) készül, visszatér benne Kevin Conroy, mint Batman, és a Madárijesztő is újra tiszteletét teszi, hogy ellenlábasait összegyűjtve megpróbáljon végezni hősünkkel. A játék másik főszereplője pedig a Batmobil lesz: a járgány a létező legmenőbb dolog, hívószavunkra ott terem mellettünk, és annyira félelmetes, hogy az ellenfeleink egy része már a puszta látványától is megijed, és elszalad.

Bloodborne (PS4, 2015. március 25.)

A Dark Souls II tavaly több magazinnál is bezsebelte az év legjobb játékának kijáró díjat, márciusban pedig már meg is érkezik a fejlesztők következő nagy dobása, a PlayStation 4-exkluzív Bloodborne (előzetes). A munkálatokat ez esetben is Hidetaka Miyazaki vezeti, és bár az új szerepjáték szellemiségében sokban hasonlít a Souls-címekre, a játékmenetében jelentős változások várhatók. Az anyagban pörgősebb harcokra számíthatunk, és a játék úgy általában véve is azt követeli meg a játékosoktól, hogy támadjanak - nem véletlen, hogy ezúttal pajzsunk sem lehet majd, és ellenfélből is sokkal több lesz. Ha nem is teljesen, de a középkori körítést magunk után hagyjuk ezúttal, a viktoriánus kornak köszönhető az is, hogy a fegyverarzenálunk látványosabb és változatosabb lesz a korábbiakhoz képest.

Dying Light (PC, PS4, Xbox One - 2015. január 30.)

Az idei év első nagyobb megjelenését tisztelhetjük a Dying Light (próbakör) személyében, amit a Dead Island fejlesztői készítettek, és aminek épp a Dead Island új részével kell majd megbirkóznia idén. A Dying Light szabadon bejárható játékvilágot, rengeteg zombit és bő 50 órás játékidőt ígér, csavar azonban, hogy itt a napszakra is oda kell figyelnünk: nappal csak elvétve lézengenek az utcákon az élőhalottak, ilyenkor lehet felszerelés után kutatni, éjszaka viszont megvadulnak a dögök, ott már a parkour-tudásod mellett a több mint 100 játékbeli fegyver valamelyikére is szükséged lesz. A Dying Lightban négyfős kooperatív mód is lesz egyébként, ha és akár zombiként is beszállhatsz a többiek ellen!

Evolve (PC, PS4, Xbox One - 2015. február 10.)

A fentihez hasonló asszimmetrikus multival próbál meghódítani bennünket az Evolve (bétateszt) is. A Left 4 Deadet jegyző Turtle Rock új játékában négy vadász és egy szörny csap össze, és itt az utóbbit is egy játékos fogja irányítani. A CryEngine-t használó FPS vadászai más-más kaszthoz tartoznak majd, a feladatuk pedig az lesz, hogy elpusztítsák a környéket terrorizáló monstrumot, vagy - játékmódtól függően - megvédjék a bázisukat, evakuálják a civileket, esetleg rántottát csinálják ellenfelük tojásaiból. Kasztonként három-három karakterre számíthatunk majd, szörnyetegből pedig négyfajtát jelentettek be eddig - közülük az egyik, a Behemoth az előrendelők kiváltsága.

Fable Legends (PC, Xbox One - 2015)

Lehet, hogy néhányan már rég megunták (és a The Journey után el is temették) a Fable-sorozatot, a tervek szerint idén megjelenő Fable Legends vízválasztó lehet a cím történetében. Nem, nemcsak azért, mert ez a Peter Molyneux-éra utáni első fontosabb Fable-játék, és önmagában az sem hoz lázba minket, hogy ez már PC-re és Xbox One-ra is elkészül. A Fable Legends ennél több: az alapvetően multiplayerre koncentráló címben is négy játékos csap össze egy ötödikkel: utóbbi lesz a gonosz, aki kvázi tower defense-t játszva keserítheti meg a többiek életét. Több száz évvel járunk az eredeti Fable-trilógia történései előtt, ha pedig épp ráuntunk a küldetésekre, Brightlodge városkájában minijátékokkal üthetjük el az időt. Azt is érdemes tudni, hogy a Lionhead konkrétan szolgáltatásként gondol a Fable Legendsre, a tervek szerint 5-10 éven keresztül bővítgetnék majd a játékot!

Halo 5: Guardians (Xbox One - 2015)

A Halo: The Master Chief Collection volt gyakorlatilag az előétel az idén megjelenő Halo 5: Guardianshez (bétateszt), ami az első olyan Halo-epizód lesz, amit már kifejezetten az Xbox One-ra fejlesztettek - a fejlesztők ennek megfelelően 1080p-s felbontást és 60 fps sebességet ígérnek. Sztori tekintetében a Halo 4 eseményei után járunk, kapunk egy új főszereplőt Spartan Locke személyében, de változik a multiplayer is: Master Chief képességtára alaposan kibővül, igaz, a bétatesztben már bemutatkozott újdonságok, mint a Smart Scope, egyelőre annak rendje és módja szerint megosztják a rajongókat. Kíváncsian várjuk, mi lesz ebből!

Heroes of the Storm  (PC - 2015)

Hogy a Heroes of the Storm végleges változata el tud-e idén rajtolni, azt még nem tudjuk, de a zárt bétatesztelés épp a napokban indult, úgyhogy legalább egy nyílt bétára jók leszünk valószínűleg a Blizzardnál. Aki nem tudná, ez a fejlesztőcsapat több névcserén is átesett MOBA-ja, vagy ahogy ők hívják, “hero brawlerje”. A játék a Blizzard-játékok hőseit (beleértve az Elveszett Vikingeket!) vonultatja fel természetesen, a cél pedig az, hogy amikor két ötfős csapat egymásnak esik a különböző játékmódokban, akkor lehetőleg mi győzzünk. A Heroes of the Storm ráadásul a Hearthstone-hoz hasonlóan free-to-play anyag lesz, a valódi pénzünket hősökre és úgynevezett Stimpackekre költhetjük majd - ezek XP-boostot és a szokásosnál több játékbeli aranyat adnak majd.

Mad Max (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2015)

Az Avalanche Studiosnál jelenleg két nagyobb projekt is érlelődik, arra azonban nem mernénk mérget venni, hogy a Just Cause 3 megjelenik idén, sőt a Mad Maxben is csak azért reménykedünk, mert tavasszal érkezik az új mozifilm - ha valamikor, hát ennek apropóján célszerű lenne elkészülnie. Ami ezen tézis ellen szólhat, az az, hogy régóta nem hallottunk már a Mad Max-játékról, ami az eddigi információink szerint egy posztapokaliptikus, nyitott világú akciójáték lesz. Két főszereplőt kapunk, hiszen Max mellett jelentős figyelmet kap a tuningolható verdája is: bizony, a végigjátszás során nemcsak különböző fegyvereket és kiegészítőket gyárthatunk majd magunknak, de az autónkat is átalakíthatjuk úgy, hogy közben minden módosítással befolyásoljuk a járgány teljesítményét. Posztapokaliptikus Pimp My Ride?

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2015)

Szinte mindegy, hogyan sikerül a Metal Gear Solid folytatása (bár valószínűleg többek szerint ez nem is kérdés), biztos, hogy rengeteget fogunk róla beszélni. Ízelítőt már kaptunk belőle, hiszen az előzménynek és techdemónak szánt Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (teszt) már tavaly megjelent, az ott látottakat azonban sokkal nagyobb méretekben képzeljük el: csak a játékvilág kétszázszorosára nő majd a The Phantom Painben, és a szabadságunk is hatványozódik. Az ígéretek szerint olyan sorrendben oldjuk meg a sztoriküldetéseket, ahogy jól esik, a valószínűleg zseniális történet mindenképpen összeáll majd a végére, a játékbeli lehetőségeinket pedig alapvetően befolyásolja, hogy éppen nappal vagy éjszaka van-e - az idő valós időben telik majd.

Mortal Kombat X (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2015. április 14.)

A szuperhősös kitérő után a NetherRealm visszatér a Mortal Kombat-sorozathoz, ráadásul a tizedik rész már azonnal meg fog jelenni az új generációs konzolokra és PC-re is. A Mortal Kombat X több játékelemet is átvesz majd a készítők előző játékaiból, így itt is megkapjuk az X-Ray mozdulatokat, és a környezettel való interakció is hangsúlyos része lesz a játékmenetnek. Újdonság viszont, hogy ezúttal a karakterek képességeit szétbontották a készítők, az új részben szereplőnként három harcstílus közül kell kiválasztanunk azt (illetve azokat), amelyek a legjobban passzolnak hozzánk. Sub-Zero és Scorpion visszatér természetesen, de új arcokkal is bővül a harcosfelhozatal - Goro viszont az előrendelők kiváltsága lesz.

No Man’s Sky (PC, PS4 - 2015)

A No Man’s Sky (előzetes) talán a legjobb példa arra, hogy manapság egyre jobban elmosódik a határ az indie és a mainstream játékok között. A pár főből álló Hello Games játéka még egy E3 kaliberű kiállításon is képes volt ellopni a showt más címek elől, és nyilván nem véletlenül: döbbenetesen fest, ráadásul a véletlenszerűen generált, szabadon felfedezhető galaxisa minden önjelölt űrhajósnak más-más élményekkel kecsegtet. A célunk az, hogy a többi játékossal együtt feltérképezzük majd a galaxist, és eljussunk a közepéhez, így tulajdonképpen itt ez a tartalom, ami a fejlesztők szerint 40-100 óra játékidőt biztosít nekünk. Az év egyik legérdekesebb címe lesz a No Man’s Sky.

Project C.A.R.S. (PC, PS4, Xbox One - 2015. március 20.; Wii U - 2015)

Oké, lesz idén új Forza Motorsport és talán a PS4-es Gran Turismo is hallat magáról végre, mi azonban a Project C.A.R.S.-ra vagyunk kíváncsiak első körben: a Slightly Mad Studiosnál - közösségi pénzből - készülő autóverseny valamennyi platformon, még Wii U-n is tiszteletét teszi majd, a Need for Speed: Shiftnél is használt Madness motor továbbfejlesztett változata pedig remek látványt és szimulációt ígér. A játékban és a későbbi DLC-kben 67 autó és 52 pálya lesz összesen, a játékosok ráadásul már a kezdetektől fogva kipróbálhatnak mindent, akár több különböző versenyfajtában is. Ha megjelenik egyszer az Oculus Rift vagy a Morpheus, a Project C.A.R.S.-t akkor is érdemes lesz elővenni, a cím ugyanis a VR-szemüvegeket is támogatja majd.

Quantum Break (Xbox One - 2015)

A Max Payne-ről és az Alan Wake-ről ismert Remedy Entertainment fejlesztése tűnik a közeljövő legütősebb Xbox One-exkluzív címének, és természetesen ez sem szokványos akciójáték lesz: a történet szerint főhősünk egy balul elsült, időutazással kapcsolatos kísérlet után képes lesz a idő manipulálására, és ezt a képességet a játékmenet során folyamatosan kamatoztathatjuk is. A Quantum Break érdekessége, hogy játék és sorozat lesz egyben, az egyes pályákat egy élőszereplős sorozat epizódjai választják el egymástól, amelyek hatásra lesznek egymással: a kisfilmek azt adják vissza, hogyan játszol, és az egyes részek végén is olyan döntési helyzetbe kerülsz, melynek kimenetele befolyásolja a játék továbbhaladását.

Rainbow Six: Siege (PC, PS4, Xbox One - 2015)

A Las Vegas-i kiruccanások után eltűnt a Rainbow Six-sorozat, aminek elsődlegesen az az oka, hogy a Patriots nevű projekt megfeneklett. A tavalyi E3-on viszont bemutatkozott a Siege, ami nemcsak a Szivárvány Hatos iránti rajongásunkat, de a Ubisoftba vetett hitünket is visszahozta: a multiplayerre és az életszagú körítésre koncentráló FPS demója őszintének tűnt, nem voltak benne flancos fícsörök, a fejlesztők a nettó játékmenettel akarták elcsavarni a fejünket. Sikerült is, igaz ugyanakkor, hogy egy összeszokott csapatra mindenképpen szüksége lesz a játékosoknak, ha eredményesek szeretnének lenni. A Rainbow Six: Siege egyébként dobta az Unreal Engine-t is, az AnvilNextet használják a készítők.

Rise of the Tomb Raider (Xbox 360, Xbox One - 2015 karácsonya)

A Rise of the Tomb Raider abban az értelemben kakukktojás, hogy bár idén jelenik meg, mégsem tudunk túl sokat róla, viszont az előző rész és a konzolháborúban betöltött szerepe miatt mindenképpen itt a helye. A Crystal Dynamics már a 2013-as reboot után elárulta, hogy dolgozik a játék folytatásán, formálisan viszont csak tavaly jelentette be, és szintén ekkortájt derült ki, hogy a Rise of the Tomb Raider ideiglenesen Xbox One- és Xbox 360-exkluzív játék lesz - a Microsoft bevallottan Unchartedet szeretett volna venni magának. A folytatást is Rhianna Pratchett fogja írni, és Camilla Luddington is visszatér Lara Croft szerepére, aki már ugye közel sem az az esendő kislány, akit két évvel ezelőtt megismerhettünk.

The Division (PC, PS4, Xbox One - 2015)

A Watch Dogs és az Assassin’s Creed: Unity után ugyan szkeptikusan állunk a Ubisoft ígéreteihez, ettől függetlenül mindaz, amit eddig láttunk és hallottunk a The Divisionről (előzetes), tényleg lenyűgöző. Az osztott világú, inkább szerep-, mint akciójáték a kiadó következő gigaprojektje, és három stúdió dolgozik rajta, köztük a Ubisoft Massive, amely egy saját motort is összerittyentett az elmúlt években. A The Division a közkeletű meghatározás ellenére nem posztapokaliptikus játék lesz, hanem éppen az apokalipszis alatt játszódik, mi pedig olyan alvó ügynököket alakítunk, akiket pont arra képeztek ki, hogy akkor tartsanak rendet a társadalmunkban, amikor a Ghost Recon, a Rainbow Six és a Splinter Cell program is csődöt mondott...

The Legend of Zelda (Wii U - 2015)

Lehet, hogy bukdácsol a Nintendo a Wii U-val, de azt meg kell hagyni, játékok terén remek szériájuk van, az utóbbi években menetrendszerűen szállítottak a 9+-os anyagokat, és úgy néz ki, idén is erre készülnek. Habár a tavasszal megjelenő Splatoon is izgalmasnak tűnik, a fő attrakció egyértelműen az új The Legend of Zelda lesz, az első olyan epizódja a sorozatnak, amit már kifejezetten a Wii U-ra fejlesztettek. A játék az eddigi látnivalók alapján remekül fest, még fontosabb azonban, hogy a játékmenete is alapos változáson megy keresztül: az új részben összefüggő, szabadon bejárható játékvilágot kapunk, és az ígéretek szerint mindenhová eljuthatunk majd, amerre csak ellátunk. Az előrehaladásban Epona, Link hűséges paripája áll majd a rendelkezésünkre.

The Order: 1886 (PS4 - 2015. február 20.)

A The Order: 1886 (demóteszt) volt az egyik első exkluzív cím, amit bejelentettek a PlayStation 4-re, és bár sokáig váratott magára, hamarosan boltokba kerül. A Sony Santa Monica támogatásával készülő Ready at Dawn-játék ugyan játékmenet terén nem ígér nagy újdonságokat, cserébe viszont 10-12 óra akciót, viktoriánus Londont, kiváló történetmesélést és olyan főszereplőket kapunk, akikről lerí, hogy két szétloccsantott agyvelő között is képesek lennének eltartott kisujjal teázgatni. A The Order: 1886 külsőre is pofás, a beleélést pedig nagyban fokozza, hogy gyakorlatilag tükörsima az átmenet a játék és az átvezető jelenetek között, egy percre sem zökkensz majd ki.

The Witcher 3: Wild Hunt (PC, PS4 és Xbox One - 2015. május 19.)

Valószínűleg többen is szomorúan fogadták a hírt, hogy a The Witcher 3: Wild Hunt (előzetes) a fejlesztők előzetes ígéreteivel ellentétben késni fog, azonban a szívük mélyén ők is tudják: ha már bevállalták ezt a srácok, annak tényleg meglesz a hozadéka. A The Witcher harmadik része lezárja Geralt történetét, és bár a legtöbb érdekességet nyilván a rajongóknak tartogatja, a készítők szerint kis utánaolvasással mindenki más számára is élvezetes lesz a játék. Hatalmas, szabadon bejárható/belovagolható/behajózható játékvilágot kapunk, ahol körülbelül 100 órányi tartalom vár ránk - lesz hát arra is időnk, hogy kiismerjük az átalakított harcrendszert. Fontos újdonság továbbá, hogy néhány jelenet erejéig Ciri felett is átvehetjük majd az irányítást, ki tudja, talán épp a folytatásnak ágyaznak meg így a készítők…

Uncharted 4: A Thief’s End (PS4 - 2015)

Az idei év legjobban várt PlayStation 4-exkluzív címe egyértelműen az Uncharted 4: A Thief’s End (előzetes). Ez a Naughty Dog első olyan projektje, amit már kifejezetten az új konzolra fejlesztettek, és eddig egész sokat láttunk belőle, így lehet valami elképzelésünk arról, hogy mire készülnek a srácok. A történet szerint három évvel járunk az Uncharted 3 történései után, Nathan a visszavonult kalandorok életét tengeti, mikor váratlanul felbukkan a régóta halottnak hitt bátyja, Sam, és a segítségét kéri. Az Uncharted 4 nemcsak gyönyörű lesz, de a játékmenete is sokat fejlődött. A lineáris játékmenet ellenére viszonylag sok szabadságot kapunk az előrehaladásban, amire persze szükségünk is lesz - a mesterséges intelligencia igyekszik megkeseríteni az életünket, így minden eszköz és lehetőség jól jön majd.

És a ti listátok hogy néz ki?

101 komment - szólj hozzá!