Leépítések a DiRT fejlesztőinél

Mintegy ötven munkavállalójának mondott fel a Codemasters költségtakarékossági szempontok alapján. Az elbocsátásokat egy bennfentes szellőztette meg - a legnagyobb érvágás a GRID és a DiRT fejlesztőit érte.

Alapos átszervezésbe és elbocsátásba kezdett a brit Codemasters. Egy állítólagos belsős forrás szellőztette meg a hírt az Eurogamernek, aki szerint 50 embernek mondtak fel kiadó-fejlesztőnél. A Codiesnál globálisan mintegy 500 munkavállaló dolgozik, azaz 10 százalékuk kerül lapátra.

A brand és az IT-részleget érintették legjobban az elbocsátások a cég központjában, Warwickshire-ben, hasonlóan a DiRT és a GRID csapatához, ahol ugyan a programozók és a gyártásért felelős személyek maradhattak, de a designereket és a művészeket kirúgták.

Az F1-sorozaton dolgozó stúdiót nem érintette a leépítés, a srácok jelenleg is dolgoznak a széria Xbox One-ra és PS4-re megjelenő új részén és más, aktív projekteken.

A DiRT 4 fejlesztése jelenleg nincs veszélyben, és bár a névtelen forrás szerint a Codemasters azt tervezte, hogy február folyamán kiadja az early access verziót belőle, az autók licencproblémái miatt letett erről, s a végső megjelenési dátum is csúszhat. Az új DiRT-ön egy kisebb (20 fő alatti) csapat dolgozik, mint a tavaly megjelent GRID Autosporton (50 fő).

A Codies stratégiai átszervezése jelenleg is zajlik, szóval még senki sincs biztonságban. A kiadó szerencsére még egyetlen projektet sem állított le.

14 komment - szólj hozzá!