Nem fejleszt több játékot Cliff Bleszinski

CliffyB egy meglehetősen szomorú tweetben közölte a nagyvilággal, hogy soha többé nem készít videojátékot. A LawBreakers és a Radical Heights csúfos kudarca után teljesen elment a kedve a játékfejlesztéstől.

A Boss Key főnöke az utóbbi időszakban inkább a játékfejlesztés árnyoldalát élte meg. Cliff Bleszinski egyébként még az Epic Gamesnél szerzett magának hírnevet az ott töltött 20 év alatt, olyan játékok fűződnek a nevéhez, mint az Unreal, az Unreal Tournament vagy épp a Gears of War.

Miután 2012-ben távozott a stúdiótól, 2014-ben tért vissza egy saját csapatot, a Boss Key Productionst megalapítva. A brigád első munkája, a LawBreakers az aréna-shooterek műfajában hódított, vagyis csak hódított volna, mivel teljes érdektelenség fogadta a játékosok részéről. Bleszinskiék még megpróbálták meglovagolni a battle royale-hullámot a Radical Heightsszal, ám erre sem voltak sokan kíváncsiak, ami végül a stúdió bezárásához vezetett idén májusban.

A sorozatos kudarcok még egy sokat látott fejlesztőt is megtörnek, CliffyB pedig egy vigasztalhatatlan hangulatú tweetben kürtölte világgá, hogy felhagy a játékfejlesztéssel. Mint írja, még a Boss Key bezárása után is fizette az alkalmazottakat és az egészségügyi járadékokat - saját zsebből -, hogy a családok semmiben se szenvedjenek hiányt. Ő maga két éve nem vett fel fizetést.

"Nagyon szomorú vagyok, és ez a sz*rság a másik oka, amiért soha az életben nem csinálok még egy játékot" - fakadt ki Bleszinski.

A poszt egyébként azután született, hogy egy rajongó nehezményezte, hogy nem térítik vissza neki a LawBreakers árát. A játékfejlesztő is ember, sok esetben nem miatta válik sikertelenné egy játék.

Őszintén reméljük, hogy az úriember túl lesz a holtponton, és egy nap meggondolja magát. Ám addig is, kívánjuk neki a legjobbakat!

28 komment - szólj hozzá!