Cyberpunk 2077 - mesterkélt volt a 2018-as demó

Egyre több információ szivárog ki a Cyberpunk 2077 kulisszái mögül, az összképet látva pedig talán nem is olyan meglepő a végeredmény. Jason Schreier a hamis bemutatóról és a későn megkezdett fejlesztésről írt a legújabb riportjában.

Jason Schreier, a Bloomberg mindig jól értesült újságírója ezúttal a Cyberpunk 2077-et vette célba, egész pontosan a sokak számára óriási csalódást okozó szerepjáték hányattatott fejlesztéséről árult el egyet, s mást. Schreier többek közt említést tett a 2018-as E3-on bemutatott játékmenetről, ami a riport szerint egy teljesen mesterkélt alkotás volt, melynek nem sok köze volt az akkor gyakorlatban létező játékhoz.

Természetesen az itt látott küldetést végül megkaptuk a végleges játékban is, a 2018-ban levetített verzió azonban nem volt több egy kiállítási darabnál, a CD Projekt RED csapata sem a játék mögött meghúzódó rendszerekkel, sem magával a kóddal nem készült el ezen a ponton, ami egyben azt is megmagyarázza, hogy miért lett "kivágva" számos részlet a végleges anyagból.

Habár a lengyelek már 2012-ben bejelentették a Cyberpunk 2077 érkezését, a Bloomberg értesülései szerint a gyakorlati fejlesztés csupán 2016 környékén kezdődött el. Adam Badowski, a stúdió feje ekkor vette át a produkció vezetését, illetve számos The Witcher 3-fejlesztő is ekkortájt hagyta el a stúdiót. Csak hogy példát hozzunk a játék állapotára, a jelentés szerint 2016-ban még olyan alapvető döntések felett mérlegelt a stúdió, hogy belső vagy külső nézetű legyen-e a szerepjáték.

A legtöbb játékost komoly hidegzuhanyként érte a decemberben kiadott verzió technikai állapota, ezt azonban nem mondhatjuk el a fejlesztőkről - ők tisztában voltak azzal, hogy hibáktól hemzseg a piacra küldött változat. A vezetőség ugyan megpróbálta felpörgetni a fejlesztés tempóját, többnyire kemény túlórázásokkal, de a dolgozók mindvégig azt várták, hogy stúdió bejelenti a következő csúsztatást - a legtöbben 2022-es megjelenéssel számítottak a projekt állapotát figyelembe véve, ezzel kapcsolatban pedig még mémeket is küldözgettek egymás közt.

A CD Projekt RED csapata egyébként néhány nappal ezelőtt nyilvánosan is elnézést kért a játékosoktól, illetve megígérték, hogy a következő évet a javításoknak és a tisztességes next-gen upgrade fejlesztésének szánják - erről láthattunk egy roadmapet is.

Update! A cikkre azóta a CD Projekt RED vezetője is reagált a Twitteren, az ő kommentárját ebben az írásban foglaltuk össze.

104 komment - szólj hozzá!