Lássuk, mennyi fogyott a Sony belső fejlesztésű játékaiból!

  • Írta: zoenn
  • 2023. december 21.
  • Pletyka
Link másolása
Még mindig az Insomniac-hack, és még mindig azok a fránya számadatok! A kiszivárgott dokumentumokból az is kiderült, hogy hány kópia talált gazdára a PlayStation first-party címeiből. Úgymint a Spider-Man 2, a Bloodborne és így tovább.

A kiszivárgott adatokból származó dokumentumok bizonyára jó sokáig szolgáltatnak beszédtémát a ResetEra fórumozói körében, akik kiderítették, hogy mennyi fogyott a PlayStation-exkluzív játékokból eddig. Az első a Demon's Souls remake-je, amely a PlayStation 5 nyitócíme volt. A Bluepoint akció-szerepjátékából 2 millió példányt szórtak szét a boltoknak, és ebből 1,8 millió talált gazdára.

A másik a Returnal, amelyből 1 milliót szórtak szét világszerte, ám csak 866 ezer példány kelt el belőle. A másik launch cím a Sackboy: A Big Adventure volt, ebből már 1,2 millió darab fogyott, azaz 300 ezerrel kevesebb, mint amennyit kiszállítottak a kiskereskedőknek. A PS4-re megjelent Gran Turismo Sportból mára közel 13 milliót szórtak szét a boltokban világszerte, kár, hogy a félszimulátor online szolgáltatása január 31-én lejár.

A Sony a mai napig nem tett közzé hivatalos számadatokat a Days Gone-ról, ám a szivárgásnak köszönhetően kiderült, hogy 2021. március 31-ig több mint 7,3 millió egységet adtak el belőle, tehát semmiképp nem mondható bukásnak. Ezért is érthetetlen, miért nem kapott zöld utat a folytatás. 2023 februárjáig csak PC-n 1,7 millió kópia ment el belőle.

A Bloodborne felől is nagy volt a csend, ám most világossá vált, hogy már 7,6 millió leszállított példánynál jár az FromSoftware klasszikusa, és 265 millió dolláros bevételre tettek szert belőle, aminek 41 százaléka a digitális eladásokból származik.

A 2021-es Ratchet and Clank: Rift Apart már nem tudott olyan meggyőző eladásokat produkálni, csak 2,3 milliónál járt az akció-platformer, és ez sajnos nem elég arra, hogy a játék profitot termeljen. A kiszivárgott részletek szerint 81 millió dolláros büdzsével rendelkezett a projekt, és olyan sok profitot nem termelt vissza.

A Marvel's Spider-Man 2 összköltségvetése 315 millió dollár volt, ám eddig csak a befektetés 35 százaléka térült meg, ám az előrejelzések szerint 10,5 millió darabot fognak értékesíteni belőle, ebből már 5 millió meg is van. A Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesből 2023 júniusig 14,4 millió egységet adtak el, ami közel 270 millió dolláros nyereséget jelent a Sony számára, így a befektetés 242 százalékos megtérülést mutat. A mellékágra 81,7 millió dollárt, a marketingre 25,1 millió dollárt költöttek, és csak a Marvel licencdíja 106,5 millió dollár volt.

A Horizon: Forbidden West számai már sokkal elkeserítőbbek, lévén miután a játék bekerült a PlayStation Plus kínálatába, észrevehetően visszaestek az eladásai, ami 85 millió dolláros bevételkieséshez vezetett. Még az elődje, a Horizon: Zero Dawn is jóval kedvezőbben muzsikált ennyi idő elteltével.

Cikkünk egyetlen hivatalos számadatát a Quantic Dream szolgáltatta az X-en: a 2018-as megjelenés óta a Detroit: Become Human átlépte a 9 milliós eladott darabszámot, azaz egy év alatt további egymillióval nőtt.

De mi a helyzet a PC-s verziókkal?

A dokumentumok arra is rávilágítottak, hogy a Horizon: Zero Dawn továbbra is a legkelendőbb port a Steamen, hiszen idén februárig 3,3 millió ment el belőle ezen a platformon. Ezt követi a God of War, amely 2,5 milliónál jár, míg a Days Gone a harmadik 1,7 millió kópiával. A sort a Marvel’s Spider-Man Remastered követi 1,5 millió egységgel, majd jön az Uncharted: Legacy of Thieves Collection (483 ezer), a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (450 ezer), és a Sackboy: A Big Adventure (63 ezer).

A sort jövő februárban a Helldivers 2, és a Horizon: Forbidden West folytatja 2024 elején. Ám a dokumentumokból világossá vált, hogy 2024. áprilisa és 2025. márciusa között a Marvel's Spider-Man 2 is ellátogat PC-re.

3.
3.
crytek
Hát igen akkor a steamspy elég szépen összevissza alá illetve sokszor fölé lő a dolgoknak.
Jó nyilván nem minden profil public így hiába van meg embereknek nem tudja csekkolni..de felfelé hogy akkor mit számol néha nem is értem.
2.
2.
zoli12i
Csak a Marvel licencdíja 106,5 millió. Azt a ku*va.
1.
1.
Raam989
Én azért halkan felkérdezném, hogy ilyen adatok mit keresnek a stúdiónál? Szerintem ezek már inkább a sony, mint kiadó adatai, tehát sokkal súlyosabb támadásról van szó, mintsem egy stúdió "egyszerű" meghekkeléséről.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...