Bezárás előtt állhat a Gothic és az Elex fejlesztője, a Piranha Bytes

  • Írta: zoenn
  • 2024. január 22.
  • Hír
Link másolása
A legfrissebb szóbeszédek szerint az Embracer a nagy múltú német fejlesztőcsapat, a Piranha Bytes bezárását is kilátásba helyezte. A stúdió szóvivője szerint a hír igaz, de arra kér mindenkit, hogy még ne írja le őket senki!

Helyi sajtóértesülések szerint hamarosan bezárja a kapuit a Gothic-, Risen- és Elex-sorozat mögött álló neves német stúdió, ha csak nem találnak gyorsan új tulajdonost vagy kiadót maguknak. A Piranha Bytes anyacége jelenleg a mostanság kétes hírnevet szerzett svéd médiavállalat, az Embracer Group.

A stúdió a THQ Nordic alá tartozik közvetlenül, amely állítólag megtarthatja a Piranha Bytes nevet és az Elex sci-fi RPG-sorozat jogait is, ha később úgy dönt, folytatást készít hozzá. Esetünkben legalább van esélye a csapatnak arra, hogy fennmaradjon.

A pletykákra maga a stúdió ügyvezetője is reagált az X-en:

"Kedves rajongók, igen, mindez igaz! Mi, a Piranha Bytes nehéz helyzetben van. Rengeteg hir kering rólunk most, és az a válaszunk, hogy még nem írjatok le bennünket!" - fogalmaztak a közleményben. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy továbbra is olyan világot alkossunk meg, amikben elveszhetünk. Mindig is ezért dobbant a szívünk. Meggyőződésünk, hogy sikerülni fog. Kreatív elmék vagyunk, és ötletekből nincs hiány! Összetartunk, bármi is legyen."

A csapat jelenleg mindent megtesz azért, hogy partnert találjon a jelenlegi és közelgő projektjeikhez, és amint sikerrel járnak, megosztják velünk az örömhíreket. Bízzunk benne, hogy sikerülni fog!

Az 1997-ben alapított Piranha Bytes körülbelül 31 főállású alkalmazottat foglalkoztatott, amikor 2019-ben az Embracer felvásárolta őket. A vállalat tavaly júniusban jelentette be szerkezet-átalakítási programját, aminek eddig számos stúdió esett áldozatul. Vagy bezártak, elbocsátásokat szenvedtek és projekteket töröltek.

13.
13.
Belunt
Igaz a Gothic játékok sosem voltak a stílusom, de szomorúan hallom, hogy kivégzik őket.
12.
12.
crytek
#11: Nekünk játékosoknak mindegy. Mert ha jó lesz akkor szerintem tökmindegy hogy ubisoft miatt jó vagy mert ea cím vagy stb.
Ha valaki lát bennük fantáziát felvásárolják őket vagy ha nagy gáz van akkor őket nem csak az ipket veszik meg Risen/Elex De ismétlem ha bárki lesz aki fantáziát lát még ezekben
11.
11.
C0m1n65un
#1: Sajnos tök mindegy, hogy a Remake sikeres lesz-e, vagy sem, mivel nem ők készítik, és a jogok sem náluk vannak, hanem a kiadónál. Remélem valahogy azért megússzák, mert bár nem tökéletes, de nagyon hangulatos játékokat készítenek.
10.
10.
Hoki György
#8: A Palworld. Aha. Úgy érted az az apró pici MMO, aminek akkora hypeja van, mióta bejelentették, hogy egyes berkekben - akik meg is veszik azonnal - már már legendás státuszba került a játék, mielőtt bárki tolta volna? Az, aminél a még kb a hivatalos anyagokon is lemémelték, hogy "Haha, Pokemon with gunz, lolll", emiatt pedig behúztak egyszerre három fantábort is az offbrand, de mégis felismerhető pokemonszerű dizájaikkal, és sokan már a mémek miatt megvették? A gerillamarketing is marketing, és az is pénzbe kerül, nyugodt lehetsz, hogy a Palworld burkolt reklámkampánya többe került, mint amennyire a Piranha valaha költött hirdetésre az egész pályafutásuk során.

Egyébként is, egy gyorsan felkapott híres topicokkal meg egyéb húzószavakkal telehányt viral játék mindig jobban fog szerepelni, mint egy AA stúdió bármiféle "őszintébb" próbálkozása. Az is benne van jó adaggal, hogy a Piranha megalkudott egy minőséggel, és sose mentek felé, most pedig megisszák a levét. A "középszerű játék, nagyszerű sztorival" régen is rétegkategória volt, de most mégjobban azzá vált, mióta immár megkaphatod a jó sztorit egy jó gameplay mellé is.
9.
9.
Parano1d
#7: Sajnos a stúdió nem tudott/mert igazán megújulni, bármennyire is szerettem a Gothic2-t sőt a valaha készült egyik legjobb RPG-nek tartom, még ma is. És a Risen első részét is imádtam. De a múltból nem lehet örökké megélni.
Ha megnézi az ember hol tart a konkurencia, nem fog meglepődni, csak sajnálkozni.
Másfelől, talán ha egy komolyabb cég felvásárolná őket.....
8.
8.
crytek
#7: Szerintem meg balfaszok amiért sokszor 50-100 milliókat ölnek a reklámozásba.

Itt a Pallworld lófa** gyak volt róla pár cikk megjelenés előtt azt felkapták ezzel van tele minden oldal mindezt persze ingyen mert a sajtó felkapta és nyomja..
Egy game ha jó onnantól hogy be van mutatva neten van hogy lesz létezik kész ennyi nem kell több.. úgyis ha megjelennek róla trailerek infok ezzel lesz tele minden. De persze ez csak szerintem. Máris nem lenne sírás hogy jaj 5 milla feletti eladásnál se lesz új rész mert így is buktunk rajta.. Hát az ilyen ott rohadjon meg ahol van mert balfaszok
7.
7.
Doomsayer
A fene sem tudja már, hogy milyen elvárások vannak bevétel terén egy hasonló játéktól. Az biztos, hogy sokkal, de sokkal többe kerül a fejlesztés, mint régen és azt is tudjuk, hogy a fejlesztők sem minimálbéren vannak. És bár nem igazán ez, hanem a marketing dobja meg a végeredményt, ami néha sokkal több, mint az egész játék teljes bekerülési költsége, mégis: mint ha valami változott volna e̶l̶v̶á̶r̶á̶s̶o̶k̶ kapzsiság szempontjából. Ez a Piranha Bytes mindig is az úgynevezett AA-s játékokat tolta. Persze nincs olyan a valóságban, hogy AA, vagy dupla A, de mi játékosok előszeretettel használjuk ezt a kifejezést és nem is véletlenül, mert az ilyen Elex és Risen részek egyértelműen az indie felett állnak nagy magasságokkal, de egyáltalán nem érik el egy megszokott AAA játék szintjét - szóval jól illik rájuk a mondás.

Valahogy a stúdió mindig megelégedett a középszer legaljával és igen, mondjuk ki, attól függetlenül, hogy sokan először láttak akkoriban ilyet, a Gothic is silány volt.
Én speciel a Risen 3-al totál jól és sokat elvoltam és jónak tartom, de az is silány és nem csak ma, vagy a megjelenésekor volt az, hanem ha 5-6 évvel az előtt jelent volna meg, akkor is silány lett volna.

Szerintem valahol ott van a kutya elásva, hogy ezeket a játékokat finanszírozás szempontjából nem egy pár embernek tetsző, negyed áron megvevős, középszer alja címeknek készítik és várják ehhez mérten a bevételt - de viszont úgy készítik el őket. Hanem befektetői szemmel szerintem úgy néznek rájuk, hogy nagy open world RPG, mint a Witcher 3 és akkora sikert is kéne elérnie és annyit is kéne hoznia. És bár szerintem az Elex 2 sem volt nettó bukás, annál nem sok szándékosan rosszra csinált játékkal mert eddig senki sem előrukkolni.

Ez olyan, mint amikor azt mondják a birkzónak a karrierje csúcspontján, amikor szerződése van és jól megy a szekér, hogy figyelj, menj le a terembe és gyakorolj a többiekkel új mozdulatokat, hogy ne csak az az egy darab legyen. Edzzél velük, hogy kitartóbbá és jobbá válj. Legyél karakteresebb egy kicsit a közönség kedvéért. De az ember nem megy le, mert csak a buli érdekli, aztán pár hónap múlva egyszer csak csörög a telefon, hogy szerdától nem kell már jönni.
6.
6.
delphijos
#5: Én nem (csak) az AI-ra fognám ezt, inkább arról van szó hogy hogy a “futószalag” gyártás ami több hasznot hoz. Mint az valami ipari termelés. És - ez pusztán magánvélemény , lehet eget nem érteni - az előfizetéses szolgáltatások sem tesznek jót. Nem elsősorban a minőség, hanem a gyors tömegtermelés felé viszik a fejlesztési munkát. Nem azt mondom hogy “minden sz@r” de ebbe a modellbe hosszú távon nem fér bele az évekig fejlesztett a GTA, BG, vagy Starfield. Egy-egy talán, de kell mellé a millió “töltelék”.
5.
5.
Extol
Sajnos az összes nagy múltú cég lehúzhatja a rolót, mert pont a kreativitásra nem lesz szükség többé most hogy az MI ott lesz mindenütt.
El kell fogadni, hogy tavaly lezárult egy korszak. Hogy a játékipar jövője hogy alakul ezután csak találgatni lehet.
4.
4.
Ultra Crytek
Remélem lesz olyan sikeres a remake, hogy az azt követő részt majd ingyen osztogassák, rezsitérítéssel...
3.
3.
crytek
#2: Én meg úgy szeretem ,amikor azt hiszed te és sokan mások hogy én egy személyben döntöm el melyik cég fog megbukni, csak mert nem fizetek olyanért amit tudom hogy utánam fognak dobni később.
Ja és igen most jön majd a betanult szöveg hogy de ha mindenki úgy állna ehhez mint én... hát igen akkor nagy bajban lennétek de ilyen sose lesz szerencsétekre
2.
2.
csoki0619
#1: Úgy szeretem, h egyszerre szurkolsz és kivánod a legjobbakat a játékiparnak és közbe meg egy lyukas garast nem vagy képes rááldozni, h az életed értelme tovább virágozzon. Maga vagy a két lábon járó ellentmondás.

Én értem, h nem támogatod a nagy multikat, mert azok is nagy ívben sz.rnak rád, de akk bár ezeket a kis stúdiókat told meg kicsit, ha már úgyis mész nyugdíjba 2 hónap múlva.
1.
1.
crytek
Bízom benne ,hogy a Gothic Remake sikeres lesz és készülnek még részek
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...