Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning teszt

A 2012-es Kingdoms of Amalur az egyik utolsó játék, amire gondoltam volna, hogy egyszer remastert kaphat. Úgy tűnik, a THQ Nordic látott benne potenciált, ugyanis a felújított változat mellett vadiúj DLC is érkezik majd a címhez.

Az utóbbi időben elképesztő mennyiségű remaster és remake készül. Bár az egész generációra jellemző volt, hogy felújított címekkel próbálkoztak a kiadók, az elmúlt évben minden hónapra jutott pár felmelegített régiség. Ezeket a kiadásokat két kategóriába sorolhatjuk: egyrészt ott vannak a reamke-ek, amelyek nulláról felépített, de az eredeti címre nagyban támaszkodó játékok. Ezeket a változatokat a játékosok jobban szeretik, hiszen izgalmas élmény modern ötletekkel és grafikus motorral kipróbálni kedvenceinket. Másrészt pedig tömegével érkeznek a remasternek csúfolt és az eredeti játékcímet borzasztó szóviccekkel kiegészítő „megúszós” felújítások, melyek némi grafikai tuningért cserébe várják el, hogy kinyissuk a pénztárcánkat. A Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning minden szempontból az utóbbi kategóriát erősíti.

 

A Kingdoms of Amalur: Reckoning 2012-ben jelent meg PS3-ra, Xbox 360-ra és PC-re, és mérsékelt sikert aratott a játékosok és a kritikusok körében is. A címet eredetileg MMORPG-nek szánták, közel 10 ezer év (!) történetét alkotta meg a megboldogult 38 Studios R.A. Salvatore-ral karöltve, ez a játék azonban sosem készült el. Később a Big Huge Gamesszel összeállva használták fel az ötleteiket, és így született meg végül a Kingdoms of Amalur.

A viszontagságos fejlesztés ellenére a játék elég korrektre sikerült - én kifejezetten imádtam anno. Az MMO-s múltnak köszönhetően még mai szemmel is hatalmas és részletes bejárható világot alkottak meg a fejlesztők, melynek hátterére és történelmére a fentiek miatt abszolút nem lehetett panasz. Sokak szerint kifejezetten átlagosra sikerült a cím látványvilága, de nekem nagyon bejött a Fable-re hajazó, színes, élettel teli dizájn.

A korrekt RPG-alapok mellé ráadásul kiváló harcrendszer is társult, mivel a fejlesztők teljesen az akcióra hegyezték ki a játék ezen részén. Az egyik készítő úgy jellemezte a játékot, mint az Oblivion és a God of War szerelemgyermeke, és bár van egy jó nagy adag marketing bullshit ebben a kijelentésben, azt el kell ismerni, hogy talán az egyik legélvezetesebb harcrendszert alkották meg RPG-berkeken belül.

Az összetettséget nélkülöző, de egyébként veszettül élvezetes, hack ’n’ slashekre jellemző csapdosás elég szórakoztató volt ahhoz, hogy a játékosnak ideig-óráig fel se tűnjön, mennyire egysíkú és egyszerű mellékküldetésekkel tömték ki az amúgy csodás világot. A kissé sablonos fő történetszál nem nyújtott túl sok emlékezetes pillanatot, de arra mindenképpen elég volt, hogy a játék végéig a képernyő előtt tartsa a játékost.

Szóval, ha kiemelkedő nem is, de egy elég szórakózató játék volt a Kingdoms of Amalur, és én például mindenképpen örülnék egy látványos folytatásnak. Helyette azonban a kiadási jogokat birtokló THQ Nordic egy felújított változattal örvendeztette meg a rajongókat, de inkább talán érdemes lenne egy újrakiadásnak nevezni a Re-Reckoningot.

Azon kívül ugyanis, hogy a játék PC mellett Xbox One-ra és PS4-re is megjelent, nagyon kevés dolgot lehet elmondani erről a változatról. Konzolokon a játék 60 fps-sel fut, de ezen és az evidens felbontásváltozáson kívül semmivel sem tud többet a játék a 2012-es eredetihez képest. Már-már röhejes, hogy az egyre minőségibb remake-ek mellett ennyit sikerült összehozni a fejlesztőknek. Sem a grafikán, sem pedig a játékmeneten nem változtattak, vagy legalábbis nem vettem észre különbségeket – ha fegyvert tartottak volna a fejemhez, akkor sem tudtam volna megmondani, hogy az eredetivel, vagy az új kiadással játszom épp. Meg kell említenem, hogy volt pár véletlenszerű fagyás a PC-s változatban, valamint néha a framerate is érdekes dolgokat művel, de állítólag dolgoznak már a hibák javításán.

Nagyon nehéz értékelni ezt az új kiadást, hiszen az eredeti játék szép volt, jó volt - 2012-ben. Vannak, akik bizonyára előveszik nosztalgiázni, de kétlem, hogy tömegek vártak volna az újrázásra - főleg nem ilyen formában. Ha végigjátszottad az eredetit, nem igazán látom értelmét, hogy újra nekifuss a Re-Reckoningnak, talán csak ha nosztalgiázásra vágysz, vagy az utólag megjelent DLC-k kimaradtak. Emellett akkor sem tudnám kihagyhatatlan ajánlatnak nevezni, ha kimaradt az eredeti, hiszen megvenni egy nyolcéves, jó, de egyébként teljesen felejthető és átugorható kalandot, nem tűnik az év bizniszének. Elvileg érkezik majd a címhez egy új, ötórányi extra játékidőt ígérő kiegészítő, de 55 euróért még így is a pofátlan rablás kifejezés jut először az eszembe a steames árcédulát nézegetve.

A Kingdoms of Amalur Re-Reckoning Xbox One-ra, PS4-re és PC-re jelent meg. Mi az utóbbi platformon teszteltük.

8 komment - szólj hozzá!