A minőségi free-to-play játékokra fókuszál a Ubisoft

A minapi pénzügybeszámolója során a Ubisoft részéről elhangzott, hogy a jövőben kissé visszább venne a prémium AAA-játékok sorozatgyártásából, és helyettük arra fektetné a hangsúlyt, hogy a free-to-play játékokat húzza fel AAA-szintre.

Egy hete jelentette be a Ubisoft, hogy a The Division-franchise-t egyebek mellett egy free-to-play játékkal is kívánja bővíteni, amely a Heartland címet viseli – ezzel együtt pedig a „Ubisoft Originals” címkét is bevezeti, amellyel a belsős stúdiók által készített alkotásokra fog hivatkozni mostantól. A Heartlandről sokat még nem tudunk, de az már biztos a legújabb üzleti helyzetjelentés után, hogy nem egyedülálló jelenség lesz a Ubisoft palettáján.

Frederick Duguet pénzügyi vezető ugyanis elmondta, hogy a cég felhozatala már így is elég változatos, ezért innentől kezdve nem kell arra támaszkodniuk, hogy minden évben kitoljanak három-négy prémium AAA-játékot, helyette a figyelmüket arra fordíthatják, hogy prémium free-to-play játékokat is készítsenek. Duguet többek közt a Call of Duty: Warzone-ra mutatott, mint annak a jelzője, hogy a játékiparban a hangsúly a magas minőségű free-to-play játékok felé tolódik.

A Ubisoft már többször kokettált az ingyenes modellel. Hozzájuk tartozik már a Brawlhalla (amiből Duguet elmondása szerint sokat tanultak), tavaly dobták piacra a Hyper Scape-et, de az idén megjelenő Roller Champions is free-to-play cím lesz.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a Ubisoft felhagy az AAA-játékok gyártásával, azokat továbbra is várhatjuk. Sőt, Duguet megerősítette, hogy a korábban elhalasztott Far Cry 6 és Rainbow Six Quarantine, valamint a Riders Republic megjelenése még az idei pénzügyi évük első felében (tehát szeptember 31-vel bezárólag) esedékes. A Skull & Bones azonban még továbbra is odébb van.

28 komment - szólj hozzá!