Kinect Star Wars teszt

A sötét oldal erősödik, a béke megszűnt létezni. Rohamosztagosok, harci droidok és bosszúra éhes sithek hoznak káoszt, s rettegést a galaxisba, újonc padawanként kerülsz a háború középpontjába, de a feladatod annál nagyobb. Meg kell állítanod az ellenséget, kerüljön bármibe is.

A Kinect Star Wars a legújabb Csillagok háborúja kalandokat hozza el a képernyőnkre, a kontrollert most félreteheted, az Erőt te uralod. Jobb kezedben fénykardod azonnali ítéletvégrehajtóként csap le a gonosz seregeire, bal kezed egyetlen mozdulattal egy tucat droidot söpör el az útból, jedi vagy, a véredben van az Erő. A 2010-es E3 óta várjuk, hogy végre szembeszálljunk Darth Vaderrel, a megjelenésre majdnem két évet kellett várni, most viszont, hogy elérkezett a pillanat, fancsali képpel kell konstatálnunk az eredményt. Ennél biza többet vártunk.


Öt minijátékot vonultat fel a Kinect Star Wars, melyet főleg a fiatalabb, casual réteg számára készítettek. Az első, s mindközül a legfontosabb a Jedi Destiny: Dark Side Rising című epizód, ez maga az akciójáték része a csomagnak, a kampány, ha úgy tetszik, mely egy újabb történettel egészíti ki George Lucas mellékszálakban amúgy se szűkölködő univerzumát. Az események a Baljós árnyak befejezésekor kezdődnek, s valamikor a Sithek bosszúja után érnek véget, az invázió legvéresebb napjai várnak ránk, harcolni kell, különben minket ölnek meg.


A screenshotok teljes Kinect uralmat sugallnak, a marketingnek bedőlni viszont nem szabad. A hősünk a mi kedvünkért egy önálló lépést nem hajlandó tenni, ugrás, oldalra dőlés, fejlehúzás, ennél mélyebb szabadságot nem kapunk, a játék egy sínen vezet minket, helyettünk alakítva az eseményeket. Kardoznunk kell csupán, rúgni és verekedni, de azt szinte megállás nélkül, a jobb karunk bele is fárad a dologba hamar, s nem csak az izomláz az, mely a legtöbb borsot töri majd az orrunk alá. Az irányítás se lett tökéletes, a játék sokszor nem tudja leutánozni a mozdulatainkat, tök más történik a képernyőn, mint amit szerettünk volna, aki nem easy fokozaton nyomul, az ilyen hibák miatt fogja nem egyszer újrakezdeni a csatákat. Rettentő idegesítő a dolog.


Dacára a kisebb nagyobb problémáknak, a kampány változatos és szórakoztató lett. Tucatnyi bolygón megfordulunk a játék során, s ismerős arcokból sincsen hiány, a legjobb viszont, hogy nem csak kardozni lehet, de vannak járművek is. Akadnak olyanok, melyeket mi irányíthatunk, de az se ritka, hogy nekünk csak lőnünk kell, földön, vízen, vagy a világűrben, lényegtelen is, csak hulljanak a birodalmiak.


Ha már a Kinect Star Wars az új trilógiát dolgozza fel, akkor nem hiányozhat belőle a fogathajtás sem. A versenyzős minijátékot választva tolhatunk gyorsjátékot, vagy bajnokságot is, a lényeg ugyanaz, karjainkat magunk elé tartva kormányozzuk be járművünket a célba, az aranyérem csak a győzteseknek jár. A verseny a Star Wars: Episode One Racer hangulatát kelti újra életre, s általános elfogadásnak örvend a kritikusok körében, nem úgy, mint a Galactic Dance Off, mely enyhe kifejezéssel élve is igen megosztó tud lenni. A magyarul csak táncmulatságként emlegetett mód a Csillagok háborúját keresztezi az Irigy hónaljmiriggyel, és a Dance Centrallal, a kultikus sci-fi szereplői viccesen átírt popslágerekre riszálnak egész éjszaka, hogy ez bizarr, vagy éppen ellenkezőleg, nagyon is hangulatos, azt nem könnyű eldönteni. A hardcore rajongók valószínűleg az elsőre szavaznak majd.


A következő játékmód, a Rancor Rampage a lehető legtriviálisabb eszközét választotta a szórakoztatásnak, ez pedig nem más, mint a rombolás. Ahogyan a minijáték címe is mutatja, egy őrjöngő rankor bőrébe bújva fel kell forgatnunk a városlakók életét, betörünk a kapukon, leromboljuk a házakat, felkapjuk, messzire hajítjuk, vagy megesszük az embereket, s tönkreteszünk annyi mindent, amennyit csak bírunk, a játék még pontozza is teljesítményünket. A Jedi Destinyvel ellentétben itt már lehet mozogni, a lábunkkal toporogva tudunk előre haladni, a karok pörgetésével rohanni, a váll döntésével pedig kanyarodni, utolsó nem könnyű, a Kinect sokszor nem tudja, mit akarunk, a rankor lassan reagál ránk, túlmegy a célon, vagy kikerüli azt. 


A sort a Duel of Fate zárja. Sorsdöntő párbajokat kell vívnunk itt, olyan egy az egy elleni csatákat, melyeket a kampány is tartogatott helyenként, a meccsek során egymásnak esik a két karakter, az egyik körben az egyik, a másikban pedig a másik támad. A mi feladatunk az, hogy imitáljuk a harcot, támadáskor többféle irányból is lesújthatunk ellenségünkre, védekezésnél meg elhajolhatunk az ütések elől, vagy kardunkkal fel is foghatjuk azokat. A játék során úgy fél tucat sith lovaggal kell szembenéznünk, a döntőben pedig nem más vár ránk, mint maga Darth Vader.


A látvány pocsék lett. A grafika az előző Xbox teljesítményi korlátait idézi, a formák szögletesek, a színek rondák, a speciális effektek pedig elavultak, a játék alulmúlja minden technikai elvárásunkat. A Kinect Star Wars hiába kínál változatos és izgalmas helyszíneket, főleg a kétórás kampány során, a részletek kidolgozására úgy látszik, nem maradt elég idő, a környezet olykor szegényes, máskor meg túldíszített, a karakterek pedig hanyagok, darabos mozgásúak. Egyszerűen nem jó érzés ránézni a képernyőre.


Jópofa érdekesség viszont, hogy a játékban van scannelés, a különböző letöltött, és kinyomtatott Star Wars kártyákat a Kinect felismeri, s extrákat ad értük cserébe, az igazi rajongók kedvéért pedig a megjelenéssel egy időben kijött egy új Xbox 360 csomag is. A dobozban egy R2D2 festését idéző, 320 GB-os merevlemezzel felszerelt, és egyéni hangokat felvonultató konzol, egy C-3PO aranykülsejét viselő kontroller, illetve egy limitált kiadású, fehér Kinect kapott helyet, ajándék Kinect Star Wars játékkal, és egy DLC-vel. Aki mostanában akar konzolt venni, vagy csak lecserélné a régit, annak jó választás lehet ez a kiadás, R2 aranyos hangját minden be- és kikapcsoláskor hallani lehet, a DVD tálca kinyitásakor pedig a következő szöveg fogad minket: „Help me Obi-Wan Kenobi. You’re my only hope” - nagyon komoly.


A Kinect Star Wars nem a hardcore gamereknek készült. A gyerekek, a családok és a casual játékosok fognak vele jól szórakozni, az olyanok, akiknek nem számít a grafika, vagy a hibátlan kivitelezés, egyszerűen csak laza kikapcsolódást keresnek, semmi többet. A mozgásérzékelős kiegészítő még mindig erre a legjobb, arra pedig, hogy a nagyobb játékokban bizonyítson, úgy látszik, tovább kell várnunk.

6.0

Kinect Star Wars teszt értékelés 6.0

Pozitívumok:

  • Kellemes kikapcsolódás kisgyerekeknek, családoknak és casual játékosoknak
  • Fénykardozás, hatalom az erő felett
  • Klassz limitált kiadású Xbox 360 csomag érkezett vele
  • A felvonultatott öt játék között vannak szórakoztató, és szerethető darabok

Negatívumok:

  • Az akciójáték részben nem lehet mozogni, a játék egy sínen visz előre minket
  • A grafika pocsék, a látvány a régi Xbox teljesítményét idézi
  • A játék nem mindig érzi a mozgásunkat, a parancsokat hibásan veszi be
58 komment - szólj hozzá!