Star Wars: Battlefront előzetes

Az idei Star Wars Celebrationön végre hivatalosan is bemutatkozott a DICE fejlesztette, november közepén boltokba kerülő Star Wars: Battlefront. Rengeteg érdekesség derült ki a bejelentés során, mi pedig összegyűjtöttük őket.

Amikor 2012 őszén a Disney bejelentette, hogy felvásárolta a LucasFilmet és a LucasArtsot, kevesen gondolták volna, hogy sikerül még életet lehelni az egyébként már régóta önjáró, de egyre kisebb érdeklődésre számot tartó franchise-ba, a Star Warsba. A Disney későbbi intézkedései se feltétlenül azt mutatták, hogy valami értékelhetőt szeretnének kihozni a megszerzett jogokból, elég csak arra gondolni, hogy bezárta a LucasArtsot, ami így a jövőben már nem fog játékokat készíteni. A rajongók nemtetszését pedig sikerült még tovább fokozni, nem sokkal később ugyanis kiderült, az EA Games egy tíz évre szóló szerződés keretében megszerezte a játékok készítésének jogát, a lapokat leosztva pedig már azt is tudták előre, hogy a Visceral, a DICE és a BioWare fogja készíteni az akkor még be nem jelentett három Star Wars-játékot. A három tervezett játékból az egyikről most végre lehullt a lepel, az idei Star Wars Celebrationön ugyanis bemutatkozott a Star Wars: Battlefront, a sorozat harmadik darabja, ami ezúttal egy rebootként igyekszik új Erőt adni a szériának, és feledtetni az elmúlt évek sikertelen Star Wars-témájú próbálkozásait.

A beszámolók szerint a bemutatónak a Lázadók egyik autentikusan berendezett eligazítóterme adott otthont. A bemutatott, többperces játékmenet-ízelítő a PlayStation 4-es verzió egy korai változata volt, és az első trailerben is látott, a Jedi visszatérből is ismert Endor bolygón zajló összecsapást idézte fel. A demó kezdetén az egyik lázadó katona szemszögéből követhetjük az eseményeket. Portyázó csapatunk érzi, hogy veszély közeledik, az égig szökő hatalmas fák lombkoronái a napfény eltakarásával sejtelmes és vészjósló hangulatot árasztanak, a járőrök ujjaikat mindvégig fegyverük ravaszán tartva pásztázzák a terepet. Egy robbanás moraja és a fák recsegő hangja töri meg a csendet, majd hirtelen három, speeder bike-on száguldozó rohamosztagos szeli át a hamarosan komoly összecsapás színhelyéül szolgáló erdőt. Ettől a pillanattól kezdve az események felgyorsulnak, a feszült várakozás iszonyatos tempójú akcióba torkollik.

A Lázadók csapatai egy domboldalon portyázó, szakasznyi rohamosztagost vesznek célba, a sikeres lövéseinkkel pedig "killstreak" tapasztalati pontokat gyűjtögethetünk, így máris van némi kapcsolódási pont a Battlefield és a Battlefront között. A harc egy pillanatra se áll le, a demó egy következő momentumából kiderül, a sűrű aljnövényzet és a sűrű lombkoronájú fák komoly gondokat okoznak a helyzet feltérképezésében. A birodalmi erőknél káosz uralkodik, támogatás nélkül, kisebb szakaszokba verődve igyekeznek visszaverni az egységesen, csapatmunkával előrenyomuló lázadókat. Aztán hirtelen fordul a kocka, az egyik lázadó katona hangos kiáltással adja a társai tudtára, hogy lomhán, de magabiztosan közeledik egy jól páncélozott AT-ST. Végül egy termikus bomba segítségével sikerül kiiktatni a lépegetőt, aminek darabkái a robbanás hatására szanaszét repülnek. A háttérben ünneplő ewokok hangja sejlik fel, a harcnak azonban még koránt sincs vége.

A közelben egy később számunkra hasznos rakétavetőt igyekszünk felszedni. A kéken izzó ikon jelzi a helyét, és lényegében egy power upról van szó. Előttünk egy magasodó domb, aminek a túloldalán lévő szakadék alján az egyik lázadó katona egy droidekáékhoz hasonló, szintén power upként felszedhető pajzsot vet be, ezzel megakadályozva, hogy célt érjenek a birodalmi lézerek. Aztán előbukkan a trailerben is látott AT-AT, ami pillanatok alatt átrajzolja az addig kialakult erőfölényt. Csakis légi támogatással sikerülhet kiiktatni az óriáslépegetőt, ehhez azonban el kell érnünk a kommunikációs terminált, ahol aztán Y-szárnyú bombázókat hívhatunk. Az AT-AT elesik, a demónak azonban nincs még vége. Az egyik lázadó az égő roncs felé szalad, amikor hirtelen megáll, a levegőben lógva kapálózni kezd és a torkához kap. Feltűnik a színen Vader nagyúr, aki elhajítja a haldokló katonát, és a kamera felé veszi az irányt. Az irányába érkező lézert könnyedén hárítja pirosan fénylő fénykardjával, majd magabiztosan sétál tovább, és amikor a maszkja teljesen uralja a képernyőt, véget ér a beszámolók szerint teljesen szkriptelt bemutató.

A demó után Ada Duan, LucasFilm Digital Business alelnöke és Niklas Fegraeus, a DICE design direktora lépett a színpadra, ahol aztán számos további érdekességet árultak el a két éve készülő játékról. Duan azonnal leszögezte, hogy az EA és a LucasFilm között létrejött tízéves megállapodásnak az a célja, hogy a lehető legjobb Star Wars-játékokat készítsék el, éppen ezért minden eddiginél szorosabb az együttműködés a két fél között. Ennek kiváló példája, hogy a DICE szakemberei ellátogathattak a Lucasfilm Archívumba, ahol az eredeti díszletek, fegyverek, modellek és kosztümök tanulmányozása is segítette a munkájukat. Fegraeus meg is jegyzi, hogy a céljuk az volt, hogy a Battlefront a lehető leghitelesebb legyen, és egy olyan élményt nyújtson játék közben, mintha tényleg ott lennénk a csaták közepén. Ebben nagy segítségükre volt egy új technológia, a fotogrammetria, ami lehetővé tette számukra, hogy magas felbontású képeket készítsenek a valós tárgyakról, amelyeket aztán digitalizálva fel tudnak használni a játékban. Ez azt jelenti, hogy a játék közben felkapott fénykard, lézerfegyver vagy az általunk vezetett X-Wing nem az egyik művész megközelítőleg hasonló alkotása, hanem egy az egyben az, amit a filmben is használtak, és ugye mondanom se kell, egy rajongó számára mennyire király érzés lesz, amikor Han legendás fegyverét vagy Vader valós fénykardját forgathatja. A valóságnak ez a fajta digitális kivetülése egyértelműen még inkább hitelessé teszi a játékot.

Hasonló eljárást alkalmaztak a helyszínek modellezésénél is. A Physically Based Rendering lényege, hogy valós helyszíneket látogattak meg a DICE munkatársai, ott pedig minden négyzetcentiméternyi területről felvételt készítettek, amit aztán a technológia segítségével közvetlenül a játékba tudtak helyezni. Ennek az eljárásnak az eredménye, hogy a mostani demóban bemutatott Endor kiköpött mása a Jedi visszatérben is látott helyszínnek. Az ok egyszerű, a svédek pontosan ugyanott készítettek felvételeket, ahol anno a LucasFilm is rögzítette a film jeleneteit. De ennyivel nem érték be a készítők, így az élmény teljessé tételéhez a hangok terén is egészen új technológiát használtak.

Mégpedig a Dolby legújabb ATMOS 3D hangzást biztosító megoldását, ami megfelelő készülékek birtokában még valósabbá tudja varázsolni a parázs csaták és összecsapások hangulatát. Játék közben ugyanis olyan hangzást biztosít, ami elhiteti velünk, hogy a különböző hangok tényleg különböző irányból érkeznek, így például amikor az AT-AT lépteitől zeng az erdő, akkor mi hallhatjuk az ismert "recsegős" hangú lépteket, miközben körülöttünk szó szerint morajlik és zeng a környezet.

A DICE azonban a hiteles ábrázolásmód ellenére nem a múltat akarja újraalkotni, így olykor a szabályokat újraértelmezve, saját, egyedi megoldásokat is alkalmaztak. Ilyenek például a bevezetett power upok, amelyeket használva nemcsak fegyvereket, pajzsokat és járműveket tudunk aktiválni, hanem például filmbéli ikonikus karaktereket, mind például Darth Vadert vagy Boba Fettet. Speciális, egyedi képességeink lesznek, amelyekkel azonnal megváltoztathatjuk a mérkőzések dinamikáját. A DICE vezetője, Patrick Bach leírása szerint ez lesz a "főnökök csatája", ugyanis az ilyen erős karaktereket leginkább csak egy másik erős hős tud kiiktatni.

Ami a játékmenetet illeti, egyelőre annyi biztos, hogy a demóban is látott Walker Assault játékmódban maximum 40 fős harcokban vehetünk részt (játékmódtól függően viszont minimum 8 fős csatákra is számíthatunk), egyjátékos kampány pedig biztosan nem lesz a Star Wars: Battlefrontban. Ellenben a masszív multiplayer kihívások mellé érkezik egy történetvezérelt Battlefront Missions opció, amiben a film ismert jeleneteit élhetjük át újra egymagunkban, vagy kooperatív módban egyaránt (konzolon lesz osztott képernyős mód is). Ez elsőre kicsit olyannak hangzik, mint a Call of Duty Spec Ops módja. A bolygók közül eddig a Hoth, a Tattooine, az Endor és a Sullust (ez az a hely, ahol a Birodalom az AT-AT-ket is építi) helye biztos, illetve a Star Wars: Az ébredő erő premierje előtt megkapjuk a trailer elején is látott Jakkut. Sajnos űrcsaták nem lesznek, viszont dogfightokra így is lesz lehetőségünk, mégpedig olyan járgányok pilótafülkéjébe huppanva, mint a TIE Fighter, az X-Wing vagy a Millenium Falcon. A járművek közül a különböző siklók, az AT-AT és az AT-ST jelenlétét erősítették meg egyelőre. Ezúttal is tudunk majd perspektívát váltani, ami különösen a járműves összetűzéseknél lesz hasznos. Elfelejthetjük a Battlelogot, jön viszont az úgynevezett Partner feature, ami lényegében kooperatív játékélményt tesz lehetővé a multiplayer során. Egy barátunkkal alkothatunk egy párost, ráadásul minden feloldott fegyveren, kiegészítőn vagy járművön osztozhatunk - az események osztott képernyőn is követhetők.

Az eddigi információk alapján nagyon ígéretesnek tűnik a Star Wars: Battlefront, a DICE azonban továbbra is titkolózik. A Game Informer munkatársa által feltett kérdésekre gyakorlatilag mindvégig a "no comment" válasz érkezett. De ez érthető is, rengeteg idő van még hátra a megjelenésig és nagyon sok mindent nem tudunk még a játékról, sőt, még igazi játékmenet kedvcsinálót se láttunk belőle, mégis, bizakodásra adnak okot az eddigiek.  A játék november 17-én fog megjelenni, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Cikkünk a Comicbook, a Game Informer és az IGN beszámolója alapján készült.

82 komment - szólj hozzá!