Google: a Stadia él és virul

A Stadia körül az elmúlt hónapokban csapongtak a hírek: miközben a Google számtalan új játékot ígért a platformra, a saját fejlesztőstúdióit bezárta. Nate Ahearn interjúban mondta el, hogy a Stadiát nem kell félteni.

A Google Stadia háza táján minden rossz hírre jut egy jó – vagy fordítva. Miközben bővül az országok és a platformok sora, ahol elérhető a szolgáltatás, a cég bezárta a Stadia Games and Entertainmentet, és elvesztette termékfejlesztési vezetőjét. Ugyanakkor továbbra is elhivatottak, hogy az idén száznál is több játék érkezzen a Stadiára, amelyek közül a legutóbbi a Resident Evil: Village volt.

A kívülről mindenképp bizonytalannak tűnő helyzet nyilván sok kérdést szül, amelyek közül néhányra a GamesIndustry.biz interjújában felelt Nate Ahearn marketingvezető. Ahearn elismételte, hogy mennyi játékot várhatunk a platformra, ami szerinte „él és virul”, illetve hozzátette, hogy „azt mondanám a hitetleneknek, hogy vegyék észre, miként álljuk továbbra is a szavunkat, miközben bővítjük a Stadia Makers programot, és olyan AAA stúdiókkal társulunk, mint a Capcom, az EA, az Square Enix vagy a Ubisoft”.

A távozó Jade Raymond és munkatársai által alapított Haven Entertainment Studios kapcsán azt mondta, örül, hogy új lehetőségeket találtak, míg bejelentette, hogy John Justice helyett a régi motoros Dov Zimring vezeti a termékfejlesztést.

Azzal kapcsolatban pedig, hogy a Stadia Makers kerül előtérbe, amelyen keresztül külsős partnereket támogatnak a fejlesztésben vagy a kiadásban, Ahearn elmondta: „A program célja az, hogy felkínáljuk [a fejlesztőknek] a Stadiát, mint platformot, nem az, hogy nyomás alá helyezzük őket vagy megnehezítsük a dolgukat.” A program már öt független fejlesztésű játékot hozott a Stadiának, további húsz pedig készülőben van.

8 komment - szólj hozzá!