A legjobb Xbox One nyitócímek

Néhány nap múlva csillogó szemű nyugati gyermekek milliói esnek neki az újonnan beszerzett Xbox One kartondobozának. Mára már az is tudható, hogy mikkel játszhatnak az első hetekben. Neked melyik lesz a kedvenced?

Mint ismeretes, a Microsoft harmadik generációs konzolja november 22-edikén startol el az otthonában, az Egyesült Államokban, no meg tizenkét további, szerencsésebb országban: Ausztráliában, Ausztriában, Brazíliában, Franciaországban, Írországban, Kanadában, Mexikóban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Új-Zélandon és az Egyesült Királyságban. Nálunk szokás szerint a kádárizmus szelleme kísért, arról ugyanis máig sincs hivatalos információ, sőt még megbízhatóbb forrású pletyka sem, hogy kis hazánkban mikor jelenik meg a masina, csak annyi bizonyos, hogy idén nem. 2014 januárjára sem mernék nagy pénzt feltenni, különben már csak zizegne kicsit a reklámgépezet, és nem hallgatná el a jelenleg részben angolul kommunikáló hivatalos magyar oldal a legfontosabb adatot. Persze Bécs nincs messze, és leomlott már a vasfüggöny, így aki türelmetlen, behozhat a sógoroktól is egy Xbox One-t, és a jó öreg módszer szerint a regisztráláskor behazudhatja magát egy támogatott országba, amennyiben befigyel az IP-alapú szűrés is (voltak erre utaló jelek, például a közel-keleten szolgálatot teljesítő amerikai katonák kapcsán), az meg legyőzhető egy megfelelő VPN-nel. Aki minden kényelmetlenséget bevállal, a digitális tartalmak esetére a célországba szóló kódkártyázást is, hétvégén már az alábbi kezdőkínálatból válogathat kedvére:

Az exkluzív, Microsoft Studios által kiadott játékok sorát a Grounding és Land Ho által közösen fejlesztett, csak digitálisan terjesztett, sokáig Project Draco munkacímen emlegetett Crimson Dragon nyitja, ami a Sega Saturnon útra kelt Panzer Dragoon játéksorozat szellemi utódjának tekinthető. Kicsit meglepő is a visszatérés, ugyanis az immár 18 éves franchise a sima Xboxra (mármint az elsőre, nem az egyesre) 2002-ben megjelent Panzer Dragoon Orta óta szunnyadt. A látványos fantáziavilágban szárnyaló sárkányos rail shootert, azaz kötött pályás lövöldözős játékot ráadásul az eredeti teremtője, Yukio Futatsugi dirigálta, illetve részben ő alapította a mögötte álló egyik fejlesztőcéget is. Az anyag eredetileg Kinect-irányítású Xbox 360 cím lett volna, de végül, ha minden igaz, Kinect nélkül is játszható lesz, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy az E3-as demó gamepades volt. A hat sárkánytípus rengeteg képességgel rendelkezik majd, és Pokémonként fejleszteni is lehet őket, a több játékosos módban pedig egyszerre három sárkánylovas is szelheti a felhőket.

Az előző részért is felelős, igaz akkor még Blue Castle Games név alatt nyomuló Capcom Vancouver túlélő-horrorjában, a Dead Rising 3-ban a felállás nagy vonalakban nem változott. A második rész történései után tíz évvel ismét egy új figurát kapunk, ezúttal egy titokzatos fiatal szerelőt, Nick Ramost, akivel külső nézetből kell aprítanunk a zombikat, miközben egy kitalált kaliforniai nagyvárosból, Los Perdidosból próbálunk kijutni, mielőtt a hadsereg eltörli azt a föld színéről. A sandbox-alapú, szabadon bejárható terep ezúttal nagyobb lesz, mint az első két epizódban összesen, a combosabb hardverrel pedig a fejlesztők még több zombit tudnak megjeleníteni, így a korábbiaknál háromszor nagyobb hordákat ígérnek. Alap esetben nem lesz korlátozva a mentés, és bár a fent vázolt történetből ismét időkorlátra lehet számítani, ez is csupán választható, nem kell feltétlenül végigrohannunk az anyagon, ugyanakkor, aki a klasszikus kihívásokat szomjazza, a Nightmare Mode-ban megkaphatja őket. A fegyverek szinte végtelen variációja megmarad, de ezúttal az ügyes kezű hősünkkel menet közben is eszkábálhatunk újabb kombinációkat, sőt brutális Frankenstein-járműveket is építhetünk. A net segítségével többen is csatába indulhatunk egyszerre, és a játék opcionálisan támogatja a SmartGlasst és a Kinectet, utóbbi különösen érdekesnek ígérkezik, olyanokra számíthatunk, hogy ha valaki hangosan majszolja a popcornt a szobában, azt meghallják a távolabbi élőhalottak, és kapunk a nyakunkba egy váratlan rohamot. Gyanítom, sokan választják majd ezt a gép mellé.

Az „Xbox Gran Turismójának” legújabb részére, a Turn 10 Studios Forza Motorsport 5-ösére is bizonyára sokan várnak, egyrészt kezdetben nem lesz sok riválisa a platformon, másrészt az autószimulátorok igazán alkalmasak arra, hogy egy gép grafikai képességeit bemutassák. Természetesen a Microsoft alá tartozó csapat megengedhette magának, hogy rengeteg nagy autómárkát és neves pályát leigazolhasson, ha csak virtuálisan is. Például Kimi Räikkönen Lotus E21-esére is számíthatunk, emellett nagyon rá fognak menni a szakaszos tartalomkiadásra, tehát sokat kell rá költenünk, ha a DLC-k formájában érkező további verdákra és helyszínekre is kíváncsiak leszünk, ugyanakkor ezek arról is gondoskodnak, hogy ne unjuk meg az anyagot. Kezdetben egyébként 14 pályán hajthatjuk meg 50 gyártó 200 autóját, a netes mellett pedig lokális, osztott képernyős módban is versenyezhetünk a barátaink ellen, ami persze nem újdonság a széria esetében.

A sorszámmal és alcímmel nem rendelkező Killer Instinct reboot bejelentése is nagy meglepetés volt számomra, ugyanis az ősidőkben Ashby Computers & Graphics és Ultimate Play The Game cégnevek alatt működő Rare játéktermekben indult sorozata az 1996-os második rész Nintendo 64-es átirata óta nem hallatott magáról. Az sem volt kevésbé meglepő, hogy a Microsoft a tulajdonában levő Rare helyett a Double Helixre bízta az új rész fejlesztését, bár a mai, Kinect-játékokra ráállított, jócskán átalakult Rare már valószínűleg szellemiségében sem az a kreatív műhely, ami egykor volt. Az új, kizárólag digitálisan terjesztett Killer Instinct is alapvetően kétdimenziós irányítású, klasszikus verekedős játéknak ígérkezik, három dimenzióban megjelenítve, sok kombóval, néhány fegyverrel és vagány, extrém karakterekkel. Az eredeti bejelentés szerint amolyan free-to-play modellben működik majd, és valóban ingyen is bele lehet vágni egy változó, de nem választható karakterrel, az más kérdés, hogy ez a demónak tekinthető kóstoló valóban teljesen végigjátszható-e időkorlát és várakoztatás nélkül. Ugyanakkor három további csomag is megvásárolható lesz, az Xbox Live Arcade-be illő, 20 dolláros, már teljesnek tekinthető Combo Breaker alapcsomag csak 8 karaktert tartalmaz, az Ultra Edition pedig ezen felül 8 további ruhát, 16 kiegészítőt, az eredeti, emulált játékot, továbbá a későbbi tartalmakhoz elővásárlási jogot. Lesz még egy Pin Ultimate Edition is, egy fizikai kiadvány, egy olyan kartontasak, amiben gyűjthetjük a karakterek kitűzőit, ez nyilván a legnagyobb fanatikusoknak készült, és Magyarországról még nehezebb lesz jelvényeket szerezni bele, ettől függetlenül lemezt ez sem tartalmaz, csak letöltő kódot. Érdekesség, hogy a karaktereket első évadosként emlegetik, amiből egyértelműen következik, hogy később DLC-k formájában újakat is vásárolhatunk majd.

A Kuju Entertainment alá tartozó Zoë Mode digitálisan terjesztett golfjátékáról, a Powerstar Golf-ról pár képen túl nem kering sok információ a neten, még a hivatalos oldalakon sem, ugyanakkor, aki szereti virtuálisan művelni ezt a sportot, annak valószínűleg mindegy, hogy egy élethű Tiger Woodsot vagy egy széles állú rajzfilmfigurát terelgethet, az alapszabályok jelentős variálására nincs mód, és a nem fotórealisztikus grafika is hangulatosnak ígérkezik. Annyi biztos még, hogy kap az anyag némi szerepjátékos öntetet, lehet majd fejlesztgetni, és bejátszanak különleges, amolyan mágikus képességek és kiegészítők is, nyilván egyenletesen elosztva, az említetten túl a legtöbb karakter pedig vézna hipszter lesz. A Kinectet igénylő, teljesen arra belőtt Xbox Fitness a Microsoft Studios háztáji fejlesztése lesz, és kezdetben, korlátozott ideig az Xbox Live Gold előfizetők ingyen használhatják. Az anyagban több sztártrénerrel edzhetünk közösen, a kínálatban a játékokból is ismert Jillian Michaels, Tony Horton (P90X), Tracy Anderson (Metamorphosis) és Shaun T (INSANITY) szerepel kezdetben, de a lista még hízni fog. Folyamatosan bővülő edzésprogramok közül válogathatunk, ezek idővel bizonyára pénzbe is kerülnek, és vélhetően amolyan DLC-ként lesznek terjesztve, így lehet szurkolni, hogy később lokális kontent is kerüljön bele, például Norbi és az elhíresült Duci tréningje. Az anyag technikailag is érdekesnek ígérkezik, és valószínűleg jó ideig ez lesz a legkomolyabb Kinect-cucc, a pulzusunktól a hőmérsékletünkön át a különböző izomcsoportjaink terheléséig mindent leolvas és analizál majd a rendszer.

A Microsoft teljesen One-exkluzív címeit a Crytek Római Birodalomban játszódó akció-kalandjátéka, a Ryse: Son of Rome zárja, ami valószínűleg a legjobban várt nyitócím a platformon. A Sir Ridley Scott Gladiátorát erősen megidéző, szintén valamennyire alternatív történelemben játszódó anyagban egy Marius Titus nevű rettenthetetlen harcos életét követhetjük nyomon, és játszhatjuk végig, aki a barbárok által lemészárolt családjáért ragad kardot, majd idővel az egész római sereg hadvezérévé válik. Hatalmas és vérbő csatákra számíthatunk, melyek során a Kinect segítségével akár vívás közben is irányíthatjuk hangvezérléssel a légióinkat, de küzdhetünk gladiátor arénákban is. A többjátékosos módban a barátaink nem csak velük harcolhatnak, de akár ellenünk is, az egyelőre nem ismert, hogy hányan, és milyen felállásokban multizhatnak majd egyszerre. A statisztikákat és infóhegyeket a SmartGlass segítségével is nyomon követhetjük, ugyanakkor a játék a korábbi tervekkel szemben működik Kinect nélkül is, ha valaki nem szívesen bohóckodik a tévéje előtt.

Még itt sem merült ki teljesen a Microsoft felettébb impresszív kínálata, a Twisted Pixel Games LocoCycle című, kalandokkal teli letölthető versenyjátéka ugyan nem teljesen platform exkluzív, de az a tény, hogy Xbox 360-ra is kigördül, csak többek számára jelent jó hírt. Az anyag főszereplője I.R.I.S., egy Tron járműveire hasonlító, női hangon beszélő, intelligens motor, valami olyasmiről van szó, mint a Knight Riderben, illetve az ő esetlen szerelője, Pablo. A képek alapján a látvány talán nem lesz annyira állkiakasztó, de a promóvideókban is feltűnt hollywoodi színészek humorral valószínűleg ellensúlyozni tudják a hiányosságait, vagy nem. Hasonló módon érkezik Xbox One-ra és X360-ra a Frontier Developments Zoo Tycoon-ja, ami ismét egy bejáratott franchise sorszám és alcím nélküli új inkarnációja lesz, mellesleg a két platformon is el fog térni némiképp. Ebben természetesen egy állatkertet kell menedzselnünk, de olyan részletességgel, hogy akár közvetlenül etethetjük is az állatokat, sőt amennyiben kihasználjuk a Kinectet, meg is ismerhetik a hangunkat, emellett a játék a közösségi élményre is ki lesz hegyezve, megoszthatjuk a parkjainkat, vagy három további játékost is beinvitálhatunk a sajátunk szerkesztésébe.

Természetesen a független játékok terén sem kell szégyenkeznie az új masinának, sőt akad még egy exkluzív anyag is, a Ubisoft testtel irányítható, Kinectre belőtt verekedős játéka, a Fighter Within. A többi cucc már tényleg megjelent valamilyen platformra korábban, ha másra nem, a fő riválisra, a PlayStation 4-re. Az Activision felől első körben érkezik az Angry Birds Star Wars, a Call of Duty: Ghosts és a Skylanders: Swap Force, az Electronic Arts pedig gurítja a Battlefield 4-et, a FIFA 14-et, a Madden NFL 25-öt, az NBA Live 14-et és a Need for Speed: Rivals-t. Szintén Ubisoft-fejlesztés az Assassin's Creed IV: Black Flag és a Just Dance 2014, a nem is annyira szerény listát végül a Lego Marvel Super Heroes (TT Games), az NBA 2K14 (Visual Concepts) és a Zumba Fitness: World Party (Zoë Mode, de itt a Majesco a kiadó) zárja.

Ti kinéztetek már magatoknak pár játékot?

43 komment - szólj hozzá!