Az Activision rákapcsol a játékfejlesztésre

  • Írta: gorien
  • 2021. május 5.
  • Biznisz
Link másolása
Megtartotta az idei első negyedéves pénzügyi beszámolóját az Activision Blizzard. Megtudtuk többek közt, hogy a Call of Duty-franchise továbbra is jól szerepel, hogy a Blizzard játékosbázisa csökken, és hogy a Diablo: Immortal idén várható.

Az Activision Blizzardnak tavaly egyáltalán nem volt miért szégyenkeznie, hiszen rekordéven vannak túl, és a legfrissebb negyedéves pénzügyi jelentés alapján egyáltalán nem terveznek lassítani. A tavalyi negyedévhez képest 27 százalékkal nőtt a cég bevétele (szám szerint 2,28 milliárd dollárra), amiből 619 millió dollárt haszonként könyvelhettek el - ez 23 százalékkal több a 2020-as összegnél. A növekedés motorja továbbra is a Call of Duty-sorozat, ami tavalyhoz képest 72 százalékkal több bevételt termelt.

Ebbe beletartozik a Call of Duty: Warzone és a Call of Duty: Mobile is, ráadásul a free-to-play címek, legalábbis az Activision szerint, „átformálták a franchise-t”. A játékok játékosbázisa az elmúlt két évben megtriplázódott (a havi játékosok száma 150 milliót számlál), amihez hozzájárult az is, hogy a Mobile idén megjelent Kínában is, amivel a mobilos spin-off letöltései meghaladták az 500 milliót. A széria adja a mikrotanzakciós bevételek jelentős hányadát, amelyek csak a franchise-on belül 60 százalékkal nőttek 2020-hoz képest.

A Call of Duty továbbra is kiemelt figyelmet fog kapni a cégtől, friss hír például, hogy a Sledgehammer Games készíti a sorozat idei darabját. A Sledgehammer nemrég nyitott új stúdiót Torontóban, de nem ez az egyetlen fejlesztőcsapat, amit az Activision fejleszteni akar. Bobby Kotick vezérigazgató szerint az elkövetkező két évben kétezer új alkalmazottat fognak felvenni az Activision Blizzard alá tartozó különböző stúdiókhoz, amivel némelyik csapat mérete háromszorosára nő 2019-hez képest - és akár új stúdiók alapítása sincs kizárva.

Január és március között a mobiljátékokért felelős King volt a második legnagyobb hasznot hajtó divízió a maga 609 millió dolláros bevételével, ebbe pedig nagyban belejátszott a Crash Bandicoot: On the Run! átütő sikere is. A Blizzard 487 milliót hozott a konyhára a negyedévben, ám felhasználószám terén gyengén szerepel: tavalyhoz képest 16 százalékot esett a havi aktív játékosok száma. A negyedévben mért 27 milliós szám 29 százalékkal kevesebb, mint három éve volt.

Itt persze érdemes megjegyezni, hogy a Blizzard az Overwatch óta nem állt elő új játékkal, a Warcraft III: Reforged startja pedig nem sült el a legjobban. A World of Warcraft és kiegészítői azonban továbbra is hozzák a pénzt, ráadásul a Burning Crusade Classic is idén várható. Szintén 2021-ben számíthatunk a Diablo II: Resurrectedre, és az Immortal megjelenésével is még ezt az évet célozzák. A jelentés szerint a mobilos spin-off „nagyon pozitív visszajelzéseket" kapott az alfatesztek alatt – meglátjuk, vajon hasonló átformáló ereje lesz-e, mint a Call of Duty: Mobile-nak.

3.
3.
Lorthirash
#2: Nem az a gond a wowot sokfelé lehetne bővíteni még, hanem az hogy az összes olyan ember aki innovátor volt a blizzardnál lelépett, még maguk az alapítók is.
2.
2.
delphijos
#1: Azért ( bár én sose voltam nagy fan ) a WOW-nál az is benne van hogy ennyi év után csak kezd elfáradni…. Mindegy ki csinálja.

Az meg nekem kicsit fura hogy 3 év alatt az Immortal-al az alfa tesztig jutottak, most meg “hirtelen” az idén megjelenik ?
1.
1.
Lorthirash
A Blizzard név mint olyan gyakorlatilag már semmit sem jelent pedig egy igazi ikon volt az a cég. Sajnos az activision lerombolta az egészet, már a nagy wow playerek is hagyják ott a játékot, köztük én is, ez már csak rosszabb lesz a jövőben, egyszerűen nincs "craft", ötlet a blizzardban már.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...